Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

volledon

een goedendag met leo

al een aantal jaartjes  aan het kijken hier op het forum maar zal mij nu eens voorstellen

sinds een jaar of 3 eigenaar van deze Witte R26
en tot op heden erg tevreden met deze super Megane II  !-!

kleine dingetjes kwa remmen en vermogen aan veranderd

afgesteld door fasttchip
K-Tec 3 inch cat-back
K-Tec intercooler





MeganeScenic1.9dCi

Wat en prachtige wagen, mooi zo dat wit !
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Lucas Hermans

Waaw! Super die wagen! _o_ _o_

Welkom op het forum! !-!

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265


Jacob

#6140
Citaat van: Jacob op 17 november 2012, 23:23:24
Ik zal mijzelf ook (nog een keer) voorstellen  :q Met natuurlijk lekker wat foto's, doen het altijd goed  ;) :D

Jacob Priem, 35 jaar oud en woon in Rotterdam. Tot ongeveer 4 jaar geleden was ik (met veel plezier!) lid van de Meganeclub met deze Megane 2







Daarna (en nog steeds) een andere Renault gaan rijden  :





Ik wou het eigenlijk kort houden, maar dat gaat niet lukken  8)7

Naast deze Clio 3 RS Cup heb op dit moment nog 2 andere Renaults (het is een virus of niet natuurlijk)










Maar geen zorgen : met die laatste 2 (eigenlijk 3 inclusief de RS) ga ik jullie niet mee lastig vallen hoor ! Vandaag naar de Renault dealer geweest om een offerte op te laten stellen voor een Renault Megane Coupe GT line 1.2 Tce. Bewust voor de 1.2 gegaan vanwege de gunstigere bijtelling (= lease auto van de werkgever).

Vandaag een proefrit gemaakt en dat beviel goed, van de week de offerte indienen en als het meezit vanaf ongeveer februari volgend jaar weer een Megane rijder en wellicht een lid van deze club. Heb nog geen kans gezien om het hele forum bij te lezen  ;) :P maar zal binnenkort wel even e.e.a. doornemen, heb al wel een update voor mijn wall of fame vermelding op de mail gezet.

Even een oude quote gepakt, ondertussen weer een aantal jaren verder en nog steeds niet van het Renault virus af  :q Het oude speelgoed heb ik nog steeds, de GTT is niet veel veranderd de AT wel een klein beetje cosmetisch.





Daarnaast veel plezierige kilometers gehad met de coupe.



en op de winterset :





Ondertussen is het weer tijd voor een opvolger van de Coupe en een aantal weken geleden is er een Megane 4 GT line 1.2 benzine automaat besteld in de kleur blauw (van de GT). Met nog wel een paar opties zoals de trekhaak waar ik net al in een ander topic over had gereageerd. Wellicht toch maar weer eens tijd om lid te worden van de club aangezien ik nu de nodige jaren weer in een Megane aan het rijden ben  ;)

larsdijkstra

#6141
Ook hier welkom Jacob! Een collectie om van te smullen. Mooi dat je de nieuwe Megane gaat rijden, ik heb exact dezelfde maar dan een 1,5 dci
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Jacob


SanderPeter

Hoi,

Ik ben al een paar maanden actief maar heb dit forum onderdeel gemist, excuus. Sinds drie weken rij ik in een Megane vier van 2016 met een 2017 kenteken, import inderdaad. De uitvoering komt in Nederland niet voor. Hij lijkt veel op een Bose maar mist de massage stand. Daartegenover staat wel weer dat er een headup display en andere (in mijn beleving mooiere) bekleding inzit. Verder rijbaan, snelheid en dode hoek assistentie, 17" en parkeerhulp. De afneembare trekhaak was voor mij een onmisbare accessoire. Ik wilde bewust geen gt-line omdat ik die stoelen te smal vind en tijdens het rijden veel beweeg op de stoel.

Ik heb hiervoor kort maar intensief (>25k km) met een 308 gereden en kan de auto's dus goed vergelijken. De 308 zat wat mij betreft net iets beter in elkaar en ik ben een groot fan van de i-cockpit. De Megane vind ik aan de buitenkant mooier, vooral dikker en qua luxe ging ik er echt op vooruit. Al met al is de Renault duurder geweest maar ik krijg er ook meer voor terug maar de 308 mis ik af en toe nog wel.

Tenslotte, de grootste kritiekpunten van beide auto's, het multimedia systeem. Ik vind ze in beide auto's eigenlijk wel goed. Als je een beetje weet hoe het werkt zelfs prima. Geen van de systemen heeft mij ook in de steek gelaten. Het systeem van Renault is completer door de actieve wifi (tomtom live) connectie. Ik snap de ophef en kritiek die ik hier en daar lees eerlijk gezegd niet....hier zal wel een hoop kritiek op komen denk ik.... 8)7

Jeroen2016

@SanderPeter

Ik ben even benieuwd welke motortype je hebt ?

SanderPeter

Belangrijkste vergeten......, ik heb de 1.5dci 110pk. Ik heb eerder een Megane 3 gehad waar dit blok ook in lag en ik vind hem erg fijn.

noiseyMP7

Heren, laat ik mij even voorstellen voordat ik dit forum vol spam met mijn vragen  ;)

Ik ben Pascal, woon momenteel in Bergen op Zoom en ben 21 lentes jong.

Ik heb vanmiddag een Megane 1.6 16v cabrio uit 2002 op de kop getikt. Nooit gedacht dat ik zo van een Renault zou kunnen genieten. Er staat nu iets meer dan 187000 op de teller, met al het grote onderhoud net achter de rug. Interieur is lekker luxe, met lederen bekleding, stoelverwarming en airco. mooie lichtmetalen velgen die voor de winterbanden gaan dienen wanneer deze bandjes op zijn. Toch een vooruitgang vergeleken met mijn punto uit '96 die eigenlijk alleen stuurbekrachtiging had...  :D
Ik stond versteld over de koffer ruimte die de megane cabrio nog heeft, ondanks het open dak!

Over mezelf:
Ik werk als chauffeur op een grote bus als leverancier voor de horeca. Daarnaast doe ik in de zomermaanden in het weekend nog evenementenbeveiliging op de grotere dance feesten(Decibel, Defqon.1, mysteryland, om even een paar grote te noemen). Ik ben (stief)vader van een knul van 6 jaar en een zoontje van 5 maanden. vandaar dat ik de kofferruimte nodig had Y

Het eerste wat er aan mijn megane gaat gebeuren is het audiosysteem vervangen, de radio en standaard speakers zijn 3x niks naar mijn mening. Gelukkig heb ik nog een mooie radio, speakers, versterker en sub liggen. Dit moet allemaal gaan passen icm een kinderwagen in de kofferbak  !-!

Ik zit nog met een hoop vragen betreffende mijn nieuwe daily, maar die komen vanzelf wel in de betreffende topics ;)

Foto's van mijn aanwinst volgen uiteraard nog

Dat was het wel zo'n beetje, vraag maar raak  :)

mark

Welkom  !-!

Je cabrio in nog maar net ingelopen  !-!
Heb op m'n vorige werk 2 megane's met deze motor in onderhoud gehad, die alle 2 meer als 3,5 ton op de klok hadden staan.  !-!

noiseyMP7

Kijk, dat Is al fijn om te horen, met een beetje liefde gaat deze dus nog jaren mee  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev