Advertenties


Renault megane 1.9 dci privelege luxe

Gestart door billybox, 8 januari 2013, 19:53:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

billybox

Hallo beste leden,

Mijn renault megane 1.0 dci uit 2002 met 230.000 km op de teller heeft een aantal kuuren.

Ik heb totaal geen verstand van auto's maar ik zal proberen uit te leggen wat er allemaal mis mee is.

Zodra ik de auto start trilt hij vaak al. Zodra ik rijd voel ik dit nog steeds, maar wel iets minder en ik merk dan heel duidelijk dat de auto vermogen verliest. Dit is in de loop der dagen erbij gekomen. In eerste instantie bleef het dus alleen bij het sationair trillen als ik de auto starte, maar nu dus ook tijdens rijden en steeds vaker wel dan niet.  Ook schommelt mijn temperatuur meter heel erg en is meestal rond de 80 graden, maar als ik op de snelweg rijd en een tijdje harder dan 90 ga dan loopt de tempeartuur meter binnen een paar seconden heel snel tot het maxium en krijg ik de melding STOP motor te heet, maar zodra ik dan gas los laat en afrem en weer 90 ga rijden dan verdwijnt de melding ook weer en loopt de temepratuur meter weer terug naar de 80. Het laatste probleem is dat mijn auto soms warm werd en soms niet. Nu helemaal niet meer. Hij blaast alleen nog maar koude lucht.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen  helpen en da voornamelijk met voor mij het belangrijkste probleem het trillen.
Ik ben ten einde raad en ben dus bang dat mij een oor aan genaaid zal worden door een garage, omdat ik totaal geen verstand heb van auto's.

ALvast bedankt leden

Groetjes

A110

Het trillen kan een motorsteun zijn.
Zit er nog wel genoeg koelvloeistof in de motor, heb je niet ergens lekkage?
Koelvloeistoftankje kun je vinden aan de rechterkant (bijrijderskant) van de auto. Hier kun je kijken of er genoeg inzit er staat max en min op het tankje.
Let op open het tankje alleen als de motor koud is.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev