Advertenties


LPG verwijderen?

Gestart door Ricardo1983, 12 november 2009, 20:12:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JPF

Waarom wordt er niet gereageerd op de vraag "zit er niet al een G3 installatie in"?
Lijkt me stug dat ze er destijds geen G3 in hebben gebouwd.

G3 is alleen maar een stappenmotor in de gas-aanvoerslang naar de motor toe, en een doorgeknipte lambda draad die wordt afgetakt.

maXcomX

Als er een G3 installatie inzit, dan staat dat op het kentekenbewijs en op een sticker van de RDW op het schutbord.  !-!
Een G3 installatie is ook verzegeld (je kunt er niets meer aan afstellen) en heeft een simulator voor het lambda signaal. Verder moet de installatie voldoen aan de CO-uitstoot norm geldend voor het motortype, om aan de G3 criteria te voldoen. Om precies te zijn.

JPF

Als ik in mijn donkere steegje zelf G3 in een willekeurige inbouw zit er geen sticker onder de motorkap, hoeft ook niet voor de RDW LPG keuring.
En daarnaast, 1x een hogedrukreiniger onder de kap en weg sticker.

G3 kan LPI zijn maar hoeft inderdaad niet.
Ook een gewone verdamper (zonder enige verzegeling) met een stappenmotortje in de gasslang, aangestuurt via een computer en lambda signaal is een G3 installatie.

Daarnaast hoeft het niet met zekerheid op het kenteken te staan zoals André hierboven ook al schrijft.

Tot slot, we hebben het geloof ik over een Belg als ik het goed lees, dus geen Nederlands kentekenbewijs en sticker.

maXcomX

#18
Niet jij plakt die sticker erop, de RDW/ ERKENDE inbouwer doet dat (sticker wordt uitgegeven door de RDW) en die moet wel degelijk aanwezig zijn. (tot 1 april dit jaar was de wet LPG-erkenning hierop van toepassing)
Als er een LPG installatie is ingebouwd, goedgekeurd, dan komt dat op je (NL) kentekenbewijs te staan -inclusief G3 vermelding-

De letterlijke tekst van de RDW:
De toegepaste sticker moet origineel en onbeschadigd zijn. Op de sticker moeten tenminste de volgende
gegevens onuitwisbaar zijn aangebracht:
1. Het typegoedkeuringsnummer zoals afgegeven door de RDW voor het type motorrijtuig met
gasapparatuur.
2. Het unieke nummer van de relevante onderdelen van de gasapparatuur. De relevante onderdelen zijn die
onderdelen die de samenstelling van de uitlaatgassen bepalen. Dat zijn bij een conventionele LPGinstallatie
bijvoorbeeld:
Verdamper/drukregelaar,
Mengstuk, en
Elektronische regeleenheid.
3. Het toerental van de stationaire afstelling en daarbij het gehalte aan koolstof-monoxide in de vorm van:
n = …./MIN en CO = ….% VOL. Bij deze opgave moet tevens een tolerantieband worden aangegeven.

Indien bij de ingangscontrole blijkt dat de sticker beschadigd of niet origineel is, dient contact te worden
opgenomen met de houder van de betreffende typegoedkeuring.

Je hebt gelijk dat je die er zo afspuit, maar onder normale omstandigheden, heb je niets met een stoomcleaner onder je motorkap te zoeken (lees de FAQ's)
Overigens mag dit officieel nergens bij een wasserette.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev