Advertenties


Kwaliteit bose installatie ...

Gestart door Dutchborg, 15 januari 2012, 11:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchborg

Hallo allemaal,

Ik heb na half jaar wachten eindelijk mijn Megane 3 110pk GT-Line :):)

Auto bevalt mij prima op eingelijk 2 puntjes na maar daar ga ik zelf wel een oplossing voor zoeken :

- Comfort knipperlicht ( 1 keer tikje geeft 3 knippers )
- Zonnebril houder

je moet wat te zeuren hebben :P:P

Wat mijn het meeste tegen valt is mijn Bose systeem en wel de Bas subwoofer.
Deze zit onder de bijrijders stoel maar als ik het geluid wat opschroef hoor ik meer bas uit de deur speakers dan me subwoofer. verder vindt ik de instellingen wat betreft geluid erg karig alleen bas & treble niks geen equalizer of bass boost enz enz ...

Wat zijn jullie ervaringen ? heeft er al iemand een extra bass tube/box ingebouwd ?

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips ...

Dutchborg

Rohald

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Hier alvast een site voor je comfort knipperlicht: http://www.comfortknipperlicht.nl/
Verder kan ik je niet helpen. Maar iemand anders vast wel.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Tedo

Ik erger me steeds meer aan het geluid van mijn Arkamys systeem, en zou wel wat anders willen (laten) inbouwen. Nu lees ik hier dat het Bose systeem ook niet bevalt. Is dat bij meer mensen hier het geval? En is een Bose systeem achteraf een beetje in te bouwen? Het wordt wel los aangeboden op het www. Maar dan moet ik er qua geluid wel wat mee opschieten natuurlijk.
Ook wordt er hier regelmatig gesproken over Focal speakers. Heeft iemand daar ervaring mee?

gjcvro

Laat ik er mee beginnen dat geluid me normaal totaal niet boeit, nooit extra geld uitgegeven aan audio.
Maar ik merk wel dat ik ineens allerlei geluiden in de muziek hoor die ik nog nooit gehoord heb(bose)
plus dat het systeem over het algemeen echt lomp hard kan zonder vervorming (tenzij de mp3 te hard is opgenomen)
Wat dat betreft heb ik wel het  idee dat het systeem goed gebalanceerd is.

mark29

Tja ik vind persoonlijk de bose 10 keer beter dan de standaard speakers.
Maar goed, dat is nog altijd niet het geluid wat je kan krijgen als je zelf een versterker monteert met een composet.
Maar voor 9 van de 10 mensen, de van a naar b rijders, klinkt het erg goed.

Die focal setjes klinken ook goed, maar goed, blijft aan een standaard radio gekoppeld, wat nooit zoveel vermogen levert als een versterker.

Kijk het klinkt goed, maar wat zijn de maatstaven? Dat geld voor iedereen anders.

gjcvro

Zoek anders iemand op met een bose uitvoering, of boek een proefrit o-)

Tedo

#6
Goede tips mannen! Ik ben ook geen audiofreak die zijn auto volbouwt met versterkers en subwoofers, maar een beetje lekker geluid en een wat hoger volume op zijn tijd kan ik wel waarderen. Het Bose of Focal systeem komt daar dus voor in aanmerking. Nu rest nog de vraag of dat achteraf goed in te bouwen is. Ik zal ook mijn garage eens vragen, die hebben een oudere GT dan de mijne ook voorzien van het Bose systeem. Alleen hoeveel moeite ze dat gekost heeft weet ik niet. Focal speakers zijn niet geschikt voor auto's met het Bose systeem. Dus e.e.a. zal onderling wel flink verschillen.

matthew

@Tedo

Het Focal systeem is ook met versterker te krijgen en woofer.
Dit is een originele achteraf optie van Renault.

Ik meende een set met versterker en woofer erbij (is eigenlijk wel een must om een mooi goed geluid te kunnen creren) een 800 euro kost met montage.

Tedo


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev