Advertenties


[cabrio 2002] nieuwe geluidsinstallatie

Gestart door Remco86, 27 augustus 2008, 08:36:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remco86

Hallo,

Ik heb een Renault Megane cabrio uit 2002. Ik ben uiteraard niet tevreden over het geluid wat uit de standaard installatie komt. Ik wil uiteindelijk een aparte radio inbouwen in mn dashboardkastje. Dit omdat ik het uiterlijk van mn auto gewoon origineel wil houden. Ook wil ik graag nieuwe boxen en uiteindelijk een versterker. Ik wil dit doen in fases, dus eerst boxen vervangen, dan radio, dan versterker installeren. Welke boxen kunnen jullie mij aanraden (die ik dus in een later fase na ca. een half jaar) ook kan gebruiken op een nieuwe versterker)? Voor de boxen vind ik het redelijk om €200 - €250 uit geven, is dit te kort of ruimschoots voldoende?

Alvast bedankt,

Remco

oedje

ik vind 200/250 euro een redelijk bedrag om voor boxen uit te geven, ik neem aan dat je alle boxen bedoelt dus voor en achter.
en wat betreft welke kan ik alleen maar zeggen dat je vooral moet gaan luisteren naar welke boxen JIJ 'mooi' vindt klinken en kijk je niet kapot op wattages want die zeggen vrij weinig. dus neem muziek mee waar jij naar luistert en ga naar caraudio zaken en ga luisteren.

wat betreft versterker en radio kan ik je niet veel zeggen.

ps. als je gaat luisteren pas dan op voor de boxen welke ze in de onderste rijen hebben geplaatst. die zitten in een hoek en dus grotere klankkast wat de geluid ten goede komt. dus de onderste boxen zullen altijd beter klinken dan boxen die in de bovenste rijen zijn geplaatst.

Remco86

Bedankt voor je reactie! Ik zie dat jullie rondevries.nl vaak aanbevelen op deze website. Ik heb deze site net bekeken en zie dat Ron in Zwaag zit, nog geen 5 minuten van mn werk (Wognum). Morgen maar is even langs de showroom en wat info inwinnen.

Joost-cabrio

ik heb een cabrio van 2000, en heb de voorboxen vervangen door een compo setje van clarion.

en achterin had ik eerst een roadbox met daarin 2 subwoofers  2 boxen pioneer en 2 versterkers.

maar nu de achterbank erin en de zeipanelen vervangen door zelfgemaakte panelen met een composetje van soundstream.

geluid bevalt me super goed!!
ik heb er nu een pioneer avic-x3 radio aan zitten

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev