Advertenties


Welke versterkers

Gestart door cocain, 29 september 2007, 22:45:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cocain

Hallo allemaal,
Wij hebben net een nieuwe set boksen gekocht voor onze megane coupe 99
Wat we hebben:
Polk audio db 6501  16,5 composet
100 rms 300 max
Polk momo mmc690 6/9
100 rms 300 max
polk momo 12 inc subwoofer
400 rms en 800 max

Nu is mijn vraag welke versterker (versterkers) hier goed op zijn..
waar we op moeten letten.
Er werd mij verteld dat de sub 4ohm is en in de kist 20hm gekoppeld  8)7 weet iemand wat dit betekent?
alvast bedankt groetjes Yoni

cocain

en nog een vraagje we hebben nu nog een rockford fosgate punch 201s versterker een hele oude 8)7
en die heeft maar 200 rms. Kan dit kwaad op de sub of zeggen jullie nou wacht maar met aansluiten totdat je een nieuw monoblok/versterker heb.

Erix

Ik gok dat je subwoofer een Polk Momo - MM2124 is. Dit is een enkelspoels subwoofer met een nominale impendantie van 4 ohm. Dit is de gemiddelde weerstand die je subwoofer geeft op de eindtrap van je versterker. Wat diegene jou verteld heeft over die 2 ohm is waarschijnlijk dat er 2 van deze subwoofers in die kist hebben gezeten welke parallel aangesloten waren.

1/Rt = 1/R1 + 1/R2

Wat betreft die oude Punch versterker die 'maar' 200Watt RMS biedt, deze kun je zo gebruiken hoor. Daar zal je subwoofer echt niet van kapot gaan. Gaat ie toch kapot dan ligt dat helemaal aan jezelf. Elke low-budget subwoofer krijg je altijd wel kapot als het moet, of je nu 100Watt of 1000Watt gebruikt... een woofer slopen hiermee lukt bijna altijd wel  :q
ZX-Audio · the finest audio products around

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev