Advertenties


Wegvallen geluid

Gestart door Madness, 9 juni 2006, 08:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madness

Nieuw probleem ;(:

Tijdens het afspelen van muziek valt de sub regelmatig weg.
Ik heb alle kabels en zekeringen  nagekeken maar ik kan niks vinden.

En wat daarbij nog komt is als ik de auto af zet dat af en toe ik alle stroom op de auto kwijt ben.

Dan druk ik een keer goed op de kabels op de accu en heb ik meestal weer stroom terug.
Maar als ik de massa van de sub van de accu af haal en het geluid gewoon over de speakers laat lopen werkt het gewoon normaal.

Waar kan dit aan liggen want het kan toch niet zijn dat er in zo'n dikke massa kabel een breuk zit.

Audio opstelling:
Head unit: Sony CDX-MP40
Voorboxen: Pioneer 50 watt rms
Achter: JBL GTO 100 watt rms
Woofer: Rockford Fosgate Punch p1
Amp: REockford Fosgate P2002
Kabels: Caliber

Wie o wie heeft helpt me uit de brand  :? :?

EyesOnly

Heeft de massa kabel een goeie verbinding met de auto? Dus bijvoorbeeld niet op de lak gemonteerd?

Erix

Klinkt inderdaad als een slecht contact. Bij weerstand zakt het voltage wanneer er meer vermogen wordt gevraagd.

Bij mijn megane zat er vaak oxidatie op de schroefdraad (had geen klem maar een schroef-aansluiting) van de massa connectie op de accu wat ontstond bij zware accu belasting.
ZX-Audio · the finest audio products around

Rmc_Jelluh

gister de twingo van me zussie gemaakt ..

strarte niet nieuwe startmoter neej helaas was het niet ..

heel simpel de accu kabels waren wat vuil en dat bloemkool spul/oxidatie erop .. even schoon gemaakt met doekkie en stukkie schuurpapier weer op nieuw GOED vast gezet en starte weer als de beste ..

bij jou ligt het probleem waarschijnlijk bij je accu ergens aangezien je af en toe compleet zonder stroom zit anders zou het de massa van je versterker kunnen zijn ..

Henry

ook hier een prob met de sub..
de laatste tijd viel de sub soms voor een paar seconde weg en kwam dan ook weer terug...
maar eergister viel hij weg...en kwam niet meer terug.. als ik mijn geluid naar achter in de auto verplaats dan hoor ik de sub nog heeeeeel zachtjes... de versterker waar hij op aangesloten zit heeft alle juiste lampjes nog branden.. en ook de zekering die erin zit is goed..

kijk ik naar mijn radio daar zitten ook alle kabels nog vast en op de juiste plek..


Tijnn

henry mischien heb je je sub opgeblazen  !-! de mijne viel eerst ook af en toe weg en op een gegeven moment was er niks meer  :0

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev