Advertenties


Subwoofer met extra 'bouwwerk' eromheen

Gestart door Decepticon#1, 27 januari 2006, 21:24:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Decepticon#1

Hallo dames en heren audio-kenners (hier spreekt een audioleek hoort u direct wel? :laugh:)

Ik heb een subwoofer van Rockford Fosgate gekocht, mooi in een kistje, 10 inch. Nu wil ik om deze kist een 'bouwwerk' maken, ik kan er niet teveel over uitwijden, want ik wil echt iets anders dan anders maken, maar toch kan ik jullie hulp wel goed gebruiken.
De bedoeling is ongeveer het volgende. De kist met sub staat in de kofferbak en daaromheen bouw ik dan een constructie (die een flink stukje groter is en om de hele subwoofer valt (behalve dan de achterkant), waardoor je de sub niet ziet, behalve voor het gedeelte waar de subwoofer zelf zit, daar komt een stuk plexiglas of iets dergelijks voor. (snappen jullie het nog? ???? ::)) Er is dus een ruimte (laten we zeggen een cm of 5 tussen de subwooferkist en de constructie daaromheen, maar dan gaat het geluid denk ik enorm door vervormen. Als ik de subwooferkist nu aan de constructie die ervoor staat vastmaakt, er komt dus als het waren nog een stukje aan de voorkant van de subwoofer bij, hoe zou het dan met het geluid zitten? Vervormd dat dan nog enorm of valt het dan weer mee. Het klinkt allemaal wat wazig, maar ik weet ff niet hoe je een tekeningetje op de site kan zetten, misschien dat iemand daar even bij kan helpen, dat het dan duidelijk wordt.

Gaarne had ik uw hulp bij dit topic. Allen alvast bedankt!? 8) :D

Mzzl,

Peter

ppveenstra

Snap er helemaal niks van, heb je een tekeningetje? kom anders even langs dan kan ik mischien wat creativiteit erop los gooien..

Timo Zuiderduin

Ik denk dat het bij de Subwoofer vooral belangrijk is dat hij de omringende lucht kan verplaatsen.
bouw hem dus niet luchtdicht in!!

zolang je rondom de woofer openingen hebt dan moet het geen probleem zijn naar mijn idee.
het geluid zit toch al in de kofferbak dus de richting waarheen de lucht zich verplaatst is niet van belang.

(correct me if I'm wrong)

erik161

#3
Je kunt zonder? problemen een subwoofer kist maken en daaromheen een mooie afwerking in elkaar knutselen. Er zijn een aantal zaken waar je rekening moet houden. Ik neem aan dat je een gepoorte kist gaat maken. Dan moet je de woofer en baspoort kunnen zien, dwz daar mag je geen plexiglas plaat overheen maken. Anders krijg je een kist in een kist en dat klinkt echt niet.

Probeer te zorgen dat de afwerkbehuizing goed stevig om de subwooferkist zit. Je moet absoluut zorgen dat die afwerkbehuizing niet kan gaan trillen tegen je subwooferkist.

Misschien zal een tekeningetje heel was duidelijkheid verschaffen.

Via deze site kun je plaatjes op het internet zetten. Die link kun je weer gebruiken bij het posten van een topic. Of weet je niet hoe je een tekening als plaatje moet maken?
http://www.imageshack.us/

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev