Advertenties


Welke sub op mijn versterker???

Gestart door Meganez, 14 maart 2005, 23:38:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganez

Ik heb een 6 kanaals versterker van jbl (755.6) die 2 kanalen heeft voor de subwoofer.

Volgens de doos hebben die kanalen het volgende uitgansvermogen:

- 107 watt rms x 2 aan 4 ohm <1% THV + ruis
- 150 watt rms x 2 in 2 ohm gebrugd, 14,4V voeding <1% THV + ruis
- 300 watt rms x 1 in 4 ohm gebrugd, 14,4V voeding <1% THV + ruis
- Bereik: 10Hz tot 302Hz voor beiden kanalen

Ten eerste snap ik die "150 watt x 2 in 2 ohm gebrugd" niet. Als je een kanaal brugd voeg je toch 2 kanalen samen? Dan zou je denken dat je nog maar 1 kanaal over houdt.

Maar wat mijn vraag precies is, is welke subwoofer ik hier nou het beste op aan kan sluiten. Ik heb mijn keuze voor merk al gemaakt, ik weet alleen niet zo goed of ik nou beter een dubbelspoels of enkelspoels er op aan kan sluiten en op hoeveel ohm. Ook weet ik dan niet precies of en hoe ik hem dan moet bruggen. De keuze gaat over de volgende sub woofers:

1.? Rockford Fosgate 8 inch woofer Punch P38D2
link
Punch 3 serie
2 spoels op 2 ohm
250watt RMS

2.? Rockford Fosgate 8 inch woofer Punch P38D4
link
Punch 3 serie
2 spoels op 4 ohm
250watt RMS

3.? Rockford Fosgate 10 inch woofer Punch P210s4
link
Punch 2 serie
1 spoels op 4 ohm
200watt RMS

4. JBL GTO Series 10 inch woofer GTO1020d
link
2 spoels op 2 ohm
300watt RMS

De RF woofers heb ik gekozen omdat ik ze mooi vind(qua uiterlijk en klinken), de jbl woofer lijkt mooier op papier maar vind ik qua uiterlijk ontiegelijk lelijk!!! Als jullie een betere subwoofer weten van pioneer (in een prijsklasse van tussen de 150 a 250 euro) weten dan sta ik daar voor open, maar ik wil geen andere merken. De woofer moet in een gesloten kist komen met als hoofdreden de ruimte beperking en als tweede levert dit ook een strakker geluid.


Michel Cijs

ikzelf ben altijd voorstander ervan om hetzelfde merk te pakken

zal iig zeker de 10 inch pakken......... :D

Meganez

Als mijn headunit of van mijn versterker? Mijn headunit is een pioneer, mijn versterker en composet voor zijn van jbl. Maar ik weet niet of je die woofers van jbl wel is gezien heb, maar dan gaat mijn idee van een mooie instal een beetje weg.. Maar wat ik dan nog moet weten is bij een hoeveel spoels en op hoeveel ohm levert mijn versterker het meeste vermogen.

Michel Cijs

sub zelfde als versterker bedoel ik qua merk ;)

Meganez

Heeft er iemand dan ervaring met de jbl 1020d in een gesloten kist? Hij moet wel heel erg mooi klinken dan wil ik deze aanschaffen.

Meganez

Nog een vraagje, hoeveel fahrad condensator heb ik hier ongeveer bij nodig? En zit er heel veel kwaliteitsverschil tussen een condensator 1F voor 40 euro en een condensator 1f voor 149 euro? (heeft zo'n veel duurdere condensator wel nut bij mijn toch niet al te hoge kwaliteit instal)

Meganez

Ben overal al uit (thnx to showyoursound forum)

Het is een Infinity Kappa k120.3se subwoofer geworden.
300 watt rms, 1200 watt max
en de infinity k 52.5i achterspeakers, heb 5" genomen omdat ik ze goed weg wil kunnen werken in het orginele achterrooster.
55 watt rms (toch nog het meest wat ik in 5" kon vinden)

En de condensator (thnx to peterachterop) is een stealth 1 fahrad geworden met vergulde aanlsuitpunten.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev