Advertenties


17 of 18 inch velgen?

Gestart door Danillio, 21 april 2011, 23:42:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danillio

Ja ik zal eens vragen of ie ze niet kwijt wilt zonder banden :P

Joey Voormolen

ik vind een platte band juist mooier als zo dikke.
en het zal minder comfortabel zijn als een dikkere band.
Maar als jij hem goed verlaagd staat zo platte band wel kijk maar naar rened zijn wagen.
Lowered M3C GT

Rick Santbergen

Ik ben het met Joey eens dat een platte band mooier is dan een grote band. Mits de auto goed verlaagd is. (wat zeer moeilijk is bij een megane 2)

Echter bij montage van deze velg inclusief de 215/35/18 banden zal een tellerafwijking ontstaan van 4 tot 4,5 procent. Deze afwijking is veel te groot. Volgens mij raakt zelfs de ABS en computer van de auto van slag.

DONRozeboom (Mike)

215/35 of 225/40.. zo heel dik wordt de band er ook niet van... hoogtes van respectievelijk 75.25mm en 90mm... dus het zal zeker niet lelijk worden.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Danillio

Ik was voorlopig nog niet van plan om het te gaan verlagen, eerst maar eens velgjes eronder ipv die doppen :D

Hoe zit het trouwens met die bandensensoren? Uit laten zetten lijkt me (met velgen)

rened

#35
ik snap echt het probleem niet van iedereen met z'n tellerafwijking???

Dus dan geeft 5km te weinig aan, en dan?? Standaard geeftie toch al 10km teveel aan, dus het word alleen maar beter??
En dan rijd je een keer met tomtom en dan weet je ook hoeveel verschil erin zit.

En ABS geeft alleen een probleem aan als er teveel verschil zit TUSSEN DE BANDEN, hoe weet die ABS
dat er ineens 4 dezelfde andere banden opzitten?

Ik krijg ook geen error als ik nu met een 3x 19" rondrijd en 1x 16" reservewiel, als het verschil niet >10% is het ok.
Toen ik 3x 195/45/16 en 1x 205/55/16 had, dan krijg je ABS storing.

En als iemand zn bandenspanning sensoren eruit wil laten programmeren, dan wil ik die sensoren wel.
Ik wil in mn 19" velgen eigenlijk ook sensoren.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: Danillio op 26 mei 2011, 08:53:54
Ik was voorlopig nog niet van plan om het te gaan verlagen, eerst maar eens velgjes eronder ipv die doppen :D

Hoe zit het trouwens met die bandensensoren? Uit laten zetten lijkt me (met velgen)

De sensoren zijn niet uit te schakelen! ik heb het namelijk ook  laten proberen door de Dealer maar lukte niet!
heb toen 2de hands sensoren gekocht en die zitten nu op.

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Danillio

Citaat van: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 26 mei 2011, 17:19:06
De sensoren zijn niet uit te schakelen! ik heb het namelijk ook  laten proberen door de Dealer maar lukte niet!
heb toen 2de hands sensoren gekocht en die zitten nu op.



Ik heb eerder een post van iemand gelezen op dit forum die zei dat ze de sensoren bij Renault Bochane zijn systeem hebben uitgeschakeld en het autootje op de boardcomp. de banden zelfs nog zichtbaar waren.

Danillio

Weet er iemand ook nog een voordelige velgen website aangezien mijn marktplaats dealtje niet door lijkt te gaan :(

juul


matthew

Sensoren zijn wel uit te schakelen!!

Velgen aanbieders genoeg ook via marktplaats met link naar bedrijven.
Een beetje mooie velg met goede band erom kost toch wel een paar centen.

Danillio

Ik heb net contact gehad met Bochane en de monteur in kwestie vertelde mij dat ze niet uit te schakelen zijn, dit gaat alleen om bepaalde types maar bij de mijne was het niet mogelijk volgens hem, ik moet echt de sensoren gaan overzetten.

Rick Santbergen

Matthew is ook monteur.... en te vertrouwen.

Danillio

Ik geloof hem ook wel, het ging om Bochane Ede die zei dat het niet mogelijk was. Vervolgens Bochane Almere gebeld (waar Res/Alessandro het heeft laten) en daar is het idd wel mogelijk. Beetje vreemd!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: matthew op 26 mei 2011, 23:48:39
Sensoren zijn wel uit te schakelen!!

Velgen aanbieders genoeg ook via marktplaats met link naar bedrijven.
Een beetje mooie velg met goede band erom kost toch wel een paar centen.

Is wel een beetje vreemd dat het bij dan niet kan.... Ligt dat aan bepaalde uitvoeringen? ik heb van 2003 fase 1 dus, is de fase 2 wel mogelijk dan?
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev