Hey Guys,
Ik vroeg me eigenlijk af in hoeverre er een verschil zit in de motor van een 2.0T en een 2.0T RS. De cilinderinhoud is hetzelfde en ze hebben allebei een turbo. Zit het verschil dan in die turbo? Of zit er een andere afregeling op de motor? Zou het mogelijk zijn om een 2.0T om te bouwen naar een 2.0T RS? (En nee, ik heb het niet over bumperkits, maar echt over de motor)
Ciao!
De turbo en de injectoren verschillen sowieso. (zijn beide wat kleiner)
Misschien nog meer maar dat zal iemand anders moeten aanvullen....
Turbo van de 2.0t is:TD04-10T
Turbo van de 2.0t rs is: TD04-13T
De basis van de blokken is gelijk. Volgens mij heeft Veban in Rijswijk al eens een GT 165 pk omgebouwd naar een RS 225 pk,
die volgens mij nu alweer te koop (http://link.marktplaats.nl/658104056) staat.
Het is om te bouwen, maar je hele voor terrein is wel anders, dus wielophanging aandrijfassen.
Ik heb het nooit nader bekeken maar de turbo zelf zal anders zijn en ik verwacht ook andere injectoren en dan nog de software.
En de remmerij .....?
kleinere injectoren en turbo,zou dan de intercooler ook misschien kleiner kunnen zijn?
met een kleinere turbo duurt het (iets) langer voor de turbo de IC gevuld heeft volgens mij.
Lijkt mij, gezien het veel hogere koppel, dat dan ook de koppelingsplaten en bak vervangen zullen moeten worden.
Kan me vergissen, maar in de 205pk (Laguna) uitvoering zitten al andere zuigers. Ik zou liever zo'n blok zoeken, hoeft er verder niet zoveel aangepast te worden.
Het is natuurlijk de vraag of het allemaal wel zo nuttig is.. Een simpele chiptuning schijnt ook al 30 à 40PK extra op te leveren, dus dat ligt misschien meer voor de hand.
andere zuigers, krukas, nokkenassen, koppeling, bak, turbo, injectoren, ic, uitlaat/downpipe enz enz enz. Blok is helemaal niet hetzelfde.