Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques

Ik zou er zo wie zo niet zoveel ruchtbaarheid aan geven. Je gaat straks andere software gebruiken en hij loopt prima. Maar dat is andere software als de fabrikant voor de auto heeft gemaakt. Je kent het VW verhaal over sjoemelsoftware. Neem je verlies en wees blij met een technische en betaalbare oplossing. Zo kan je weer met plezier in de megane rijden.

Edwin


markklok

Ik let er ook af en toe op, maar vraag me af hoe erg het bij de rest is.

Stel binnen de bebouwde kom... Ik rijd strak 50 in z'n 4
Af en toe voel iets wat ik kan beschrijven als " je rijd over een klein hobbeltje".
De naald van de toerenteller blijft echter gewoon stabiel.


Jeroen2016

Nou ik heb er nog steeds last van. Afgelopen weekend was er een "momentje" dat ik dacht de motor stopt er mee (snelheid ca 50 KM). De naald van de snelheidsmeter zie je af en toe dus ook gewoon bewegen. Het is de ene keer erger dan de andere. Zal ook met temperatuur e.d. te maken hebben. Wat ook erg irritant is, is het "ritselend" geluid links voor. Wat ook erger lijkt te worden.
Op Autoweek schrijft iemand dat hij totaal geen last heeft van het horten en stoten. Heel bijzonder. En, ja sorry, moet even weer mijn hart luchten, de ruitensproeier die maar niet hoger wil komen dan 10 cm op het raam (tijdens het rijden).

Tedo

Wat betreft het laatste; check of je geen drukverlies hebt (door bv. scheur in slang of niet goed aangesloten).

Edwin

#200
Ja, heeeeeeel herkenbaar. "Ritselend", "schurend" geluid links voor gaat weg wanneer de koppeling ingetrapt wordt heb ik ook. Soms zelfs een ratel wanneer ik de koppeling op laat komen met wat extra gas, vooral in de hogere versnelling maar ook de ruitensproeier spuit niet goed rijdende. Toch weer maar een afspraakje maken bij de dealer  :neen: :?

larsdijkstra

Ritselend geluid schijnt de brandstof acutuator te zijn heb ik ergens gelezen
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Kreeg net fotos binnen van een collega, van een zelfde motor waar de ketting eraf lag. Die had hij los gehaald.
Blijkbaar zijn er ook veel problemen met die kettingspanners die vast blijven zitten, en dus geluid veroorzaken, maar als die niet goed gespannen word, is de timing ook niet optimaal.
Ik maak het zelf momenteel niet van dichtbij mee gezien een gevalletje ziektewet.

Edwin

Vandaag met het ritselende geluid waar Jeroen2016 ook last van heeft, naar de garage geweest. Ze denken dat het komt uit de hogedruk leiding van de koppelingspendaal naar koppelingsplaat. Nieuwe is besteld. Die heeft een andere vorm om resonanties te voorkomen. Niet op voorraad dus kan een paar weken duren en dan testen of het dit inderdaad was. Wanneer ik de koppeling, vooral vanaf versnelling 3, wat liet slippen op het gas ging het ritselen zelfs over in ratelen. Wordt vervolgt!

Jeroen2016

@ Edwin; Ben benieuwd of dit de oorzaak is.

Ik had wederom een mail gestuurd naaar RN met het voorstel om mijn auto te laten (chip)tunen door BR Performance. Binnen 10 werkdagen reactie. Niet dus. Reminder. Geen reactie. Uiteindelijk telefonisch contact gezocht en gisteren teruggebeld door RN. Dit was niet mogelijk aangezien RN niet kan garanderen dat de motor blijft functioneren op termijn. En vervolgens het bekende verhaal weer moeten aanhoren: We hebben contact gehad met de fabriek en hier zijn ze bezig met het zoeken naar een oplossing voor het probleem. Ik heb aangegeven dat het probleem er al is sinds de introductie van de Kadjar en dat deze auto alweer enige tijd op de markt is en er nog steeds geen oplossing is en wat dan in zijn ogen een redelijke termijn voor mij als klant zou zijn om nog te wachten. Hier uiteraard een ontwijkend antwoord op gekregen. Tevens nog een opmerking gemaakt dat het RN zou sieren om potentiele kopers VOOR de koop te attenderen op dit mankement. Hier zou hij over nadenken. Gaat dus echt niet gebeuren. Ik heb trouwens geen enkele reactie ontvangen van: Kassa, Radar, Autoweek en Autovisie. Ook heb ik 2 dealers in Duitsland gemaild. Reactie van beiden is dat het probleem ook in Duitsland bekend is en.... jawel ...dat de fabriek zoekt naar een oplossing. Ik ga volgende week nog naar het Juridisch Loket voor advies en een afspraak maken met de dealer voor het geluid links voor en naar rechts trekken. Trouwens de signalering in de spiegels lijkt wel een kerstboom. Er zijn dagen bij dat de lampjes om de 10 sec. aan en uit gaan terwijl er totaal geen verkeer in de buurt is.

Tedo

Moraal van het verhaal: koop geen gedownsizede eco auto. Dat was ik al niet van plan, en nu ik dit weet al helemaal niet meer. Wel enorm balen voor iedereen die er wel een heeft. Ik hoop dat er ooit een oplossing komt voor jullie (beste zou zijn met compensatie inruilen voor een versie zonder ongemakken).

mark

Ik was zowiezo al niet van plan om een auto te kopen die een kleinere motor dan een 1.6 heeft, maar nu al helemaal niet meer.
Ik probeer zoveel mogelijk van die gedownsizede zooi af te blijven.

gjcvro

volgens mij is ondertussen alles gedownsized o-)

Tedo

Dat is misschien zo, maar de enorm geknepen eco modellen spannen de kroon. Over de 1.6 turbo (in de GT) hoor ik dit soort verhalen niet.

gjcvro

Toch Mazda gaan rijden. 1 van de weinige die de motoren niet echt kleiner maken, maar wel zuiniger. 

De Ford ecoboosts lopen overigens ook redelijk, maar ook daar hoor je af en toe vreemde dingen, motoren met koelproblemen op 1 cilinder, of alle koelvloeistof kwijt omdat er een prutslangetje aan zit, of het reservoir scheurt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev