Advertenties


Megane Cabrio phase II 1.6 16v

Gestart door Rick Santbergen, 14 januari 2010, 11:53:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rick Santbergen

Toch maar besloten een keer alles op een rijtje te zetten en een project pagina aan te maken.

Naam: Rick
Leeftijd: 22 jaar
Woonplaats: Zevenbergen

Mijn autogeschiedenis begon met het kopen van een Renault megane coupé 1.6e uit 1996.
Deze auto had ik gekocht vlak nadat ik op 18 jarige leeftijd mijn rijbewijs had gehaald.
Auto toen ik hem kocht:

Na 2½ jaar trouwe dienst werd het tijd voor een nieuwe auto. Zo stond de coupé erbij toen ik hem verkocht:



Aangezien de megane mij beviel, had ik besloten om een nieuwe megane te kopen.
Het werd een Cabrio phase II 1.6 16v



Kort daarna kon ik via het forum een schroefset variant 1 overkopen van Jochem.
Ook had ik mijn velgen van mijn coupé nog in de garage liggen. Dit gaf als resultaat:



Vervolgens is er een links-rechts uitlaat onder gemonteerd. Met als resultaat:



En nog een chrome gril gemonteerd:


Plannen die ik nog ga uitvoeren:
- Spoiler erop plaatsen
- Kentekenbak mee laten spuiten

Plannen waar ik nog over twijfel:
- Andere velgen  (vind mijn huidige velgen niet meer mooi, maar velgen die ik wil zijn breder, en wil de auto niet terug omhoog schroeven)
- Andere bumperlip
- Kofferbak cleanen

Rick Santbergen

#1
Zoals in ander topic al vermeld heb ik vorige week de volgende spoiler besteld.
Over 1 a 1½ week is die binnen en kan die gespoten en gemonteerd worden.



Met het spuiten van de spoiler, wordt ook meteen de kentekenbak meegespoten.

Rick Santbergen

Vandaag mijn spoiler en mijn kentekenbak opgehaald bij de spuiter en meteen samen met een vriend gemonteerd.

Het vervoeren van de gespoten spoiler met de cabrio bleek nog een moeilijk klus.
Uiteindelijk maar besloten de spoiler te vervoeren in de ruimte waar het dak in kan klappen.

Paar kussentjes en dekens erover zodat die tijdens het rijden op zijn plek blijft.  8)7

Vervolgens de gespoten kentekenbak gemonteerd, meteen maar mijn kentekenhouder vervangen voor eentje zonder reclame.


En als laatste de spoiler gemonteerd.


Meer foto's volgen na de meeting in Nijkerk. --

Rick Santbergen

Zoals beloofd nog wat foto's van de spoiler.







Rick Santbergen

Vandaag samen met mijn maat bezig geweest met een laguna lip te monteren onder mijn voorbumper.
Aangezien we geen brug hadden, de auto met behulp van 2 krikken omhoog gezet:


Lip gemonteerd:


Resultaat:



En het verschil met de oude lip:

Rick Santbergen

Aangezien ik nooit nieuwe foto's geplaatst had, na de laatste verlaging.

Bij deze alsnog de (al bekende) plaatjes om de winter door te komen.



Rick Santbergen

#6
Nieuwe velgen, meer info en foto's binnenkort


In eerste instantie had ik het plan aan de voorkant een 17 inch velg en aan de achterkant een 18 inch velg te monteren. Van dit plan heb ik afgezien, omdat in de toekomst ik nog lager wil aan de achterkant.

Toen heb ik besloten om een 17 inch velg te zoeken, die in 7j en 8j leverbaar is. Aan de de voorkant komt is een 7j gemonteerd. (als ik breder ga moet de auto omhoog) en aan de achterkant is een 8j gemonteerd.

Ook dit bleek een moeilijke zoektocht te zijn, omdat er weinig velgen in de 4x100 steek in 7j en 8j gemaakt worden. Meestal wordt er maar 1 breedtemaat gehanteerd voor een velg. Uiteindelijk zijn het dus deze velgen geworden. Hieronder nog een iets betere foto, voor een foto met meer detail even op de link eronder klikken.

http://img195.imageshack.us/img195/5987/imag0043jg.jpg

Rick Santbergen

Nog wat foto's, omdat afgelopen meeting iedereen de velgen anders vond overkomen, dan op de foto's.






Rick Santbergen

Vandaag een fotoshoot gedaan in Doel (België)

Dus bij deze geen update, maar wel even een paar nieuwe foto's.












Rick Santbergen

#9
Zoals de meeste al gezien hebben tijdens de meeting van de RTC, hebben mijn velgen een kleurtje gekregen.
Ook zijn de velgranden gepolijst.

Aan de voorkant hebben we 185/35/70 banden gemonteerd, zodat de auto iets lager kon.
Achter staan 195/40/17 banden op 8j getrokken.






EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev