Advertenties


Noodloop Megane 1.5 Dci

Gestart door Rino Renault, 31 mei 2017, 17:44:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rino Renault

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag die gaat over het noodprogramma van dit type Renault Megane (3) - 1.5DCi.
Dit onderwerp is eerder aanbod geweest, maar gaf mij onvoldoende antwoord op mijn vraag.

De vraag: wat gebeurt er precies wanneer je Renault in een noodprogramma wordt gezet?
En belangrijker nog...Wat zijn de gevolgen?
Hoeveel PK heb je nog?
Hoe snel kun je nog rijden?

Ik zou graag zien dat ik dit ergens kan terugvinden in renault documentatie oid.
Kan iemand mij helpen?

Thanks, Rino



mark29

Afhankelijk van de storing.
Wat is het probleem? Brand er een lampje? Voor je geld gaat spenderen, lees hem uit met een clip.

Rino Renault

wel, er is een scheurtje ontstaan in een, of beide slangetjes van de drukverschilsensor op het roetfilter. Deze zijn dan ook vervangen. Maar doordat de sensor geen juiste druk meting kan verrichten valt het autosysteem terug in een "bescherm modus". Het resultaat is dat de motor geen druk opbouwt waardoor het vermogen terugvalt.

De vraag is dan ook: wat is de resultante....Naar welk vermogen wordt de auto dan teruggebracht door toedoen van deze "nood-loop"?
En hoe snel kun je dan nog rijden bijvoorbeeld.
Het lijkt mij dat dergelijke informatie toch wel ergens moet staan?

Grt, Rino

mark29

Zo specifiek ben ik nooit tegen gekomen.
Maar vaak is het dan alsof je een turboloze diesel rijd. Maar goed.
Ik denk dat je klaar bent met foutcodes wissen, en dan zou alle meldingen weg moeten zijn.
Die slangetjes scheuren vaker overigens.

gjcvro

De auto wordt traag, vooral merkbaar bij wegrijden.

Voelt ongeveer aan zoals onder de 1500 toeren.
Maar je kunt nog best redelijk meekomen met het overige verkeer.
100 was in ieder geval geen probleem, 120 zal ook wel lukken.

A110

Vind het een raar verhaal.
Als de slangen vervangen zijn dan is er gewoon weer een correcte drukmeting en hierdoor zal de motor niet in een noodloop gaan.
Als de motor in een noodloop gaat moet er een storing aanwezig zijn, heb je het systeem al uit laten lezen om te weten welke code het is?

Wat betreft je vraag,
Daar is geen info over. De fabrikant bepaald dat en dit ligt eraan waar de storing zich bevind.
Over het algemeen word alles "geknepen" vandaar het vermogens verlies. De software gaat vaste waarde's aanhouden en zich niet meer houden aan de (werkelijke) waarde's die de sensoren doorgeven.

Ik zou eerst willen weten waarom de motor nu nog in een noodloop gaat, er moet dus nog iets aan de hand zijn.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

dodojuice

Ik heb onlangs ook een van die slangetjes laten vervangen bij die sensor.. mijn vrouw merkte in eerste instantie weinig toen ze er mee reed, maar ze rijd voornamelijk 80 km weggetjes naar haar werk..

Toen ik de auto mee had en de snelweg op moest, toen merkte ik pas eigenlijk goed dat met name de trekkracht zo goed als afwezig was.. tot aan 80 k/u ging het allemaal nog wel, maar boven de 100 ging het heel moeizaam, ik heb uiteindelijk de 130 nog kunnen bereiken, maar had daarbij wel het idee dat dit ook echt het maximum was.

Rino Renault

allen hartelijk dank, zover.
De Auto doet het weer. Ik was alleen benieuwd of iemand wist wat di nood loop nu werkelijk doet met je auto.
Ten tijde van het probleem tikte ik op de teller namelijk idd net geen 140 aan en ging ook niet harder.
Alsof de auto idd werd geknepen.
Maar wat gebeurt er dan nu eigenlijk?

Hoeveel PK heb je nog wel?
Hoe hard kun je nog rijden?

deze zaken blijven onbeantwoord. En ik zou dat graag weten.
Dus als er iemand is dit dara nog een antwoord op kan geven...dan hoor ik dat graag.


 

Rino Renault


DaveV

Ik heb een aantal weken geleden bij de dealer gestaan met een soortgelijke storing. Er was "een" slang stuk en de wagen ging in noodloop. Nu hebben ze me wel verteld wat het was maar ik heb dat niet onthouden.

De wagen gaat een bepaald programma volgen en beperkt in principe alles wat jij doet. Er is niet een bepaalde hoeveelheid pk's oid te noemen. De max toeren gaan omlaag, de snelheid gaat omlaag, de snelheid waarmee je naar die max te halen toeren gaat gaat omlaag etc. Maar dit is allemaal afhankelijk van de input die de computer krijgt van de wagen en de manier waarop jij ermee omgaat. Je kan dus je gas onderin trappen maar dan gaat ie net zo snel als dat je dat rustig doet met een bepaalde max die op dat moment kan.

Hij gaat zichzelf beschermen. En als het echt slecht wordt, dan gaan de andere lampjes branden met "STOP" en dan is het klaar :) Ik kon gelukkig nog naar mn dealer rijden maar aangezien ik ietwat te vroeg was, moest een uurtje wachten tot ze open gingen  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev