Advertenties


Interval vervangen distributieriem

Gestart door Tedo, 17 mei 2017, 20:32:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Wat is jullie ervaring met de interval voor het vervangen van de distributieriem, en dan vooral bij Megane III's met meer vermogen (GT, RS)? Renault zegt zes jaar, maar ik heb toch voor dit jaar (mijn auto wordt dan 5 jaar) een afspraak gemaakt voor een grote beurt met d-riem, waterpomp, nokkenasversteller e.d.
Ook mijn garage zegt liever van een vijfjarige interval uit te gaan. Dat kan een verkooppraatje zijn, maar die riem zal hoe dan ook nog een keer vervangen moeten worden tijdens ons bezit. Voor dat het nog een keer moet is 'ie de deur uit. Mij is het dan ook om het even of het met 5 of 6 jaar gebeurt, die kosten komen er toch een keer aan.

f1team

ik heb een megane uit 2000 maandag wordt er bij mij voor de derde keer distributieriem vervangen , ik heb hem al vanaf 2003 ,

Tedo

Jouw auto heeft een interval van vijf jaar toch? Maar je wacht iets langer?

duckie1098

In de boekjes staat inderdaad 6 jaar.

dodojuice

De kosten ga je inderdaad een keer maken, maar waarom zou die termijn van 6 jaar er zijn denk je?

Uiteraard ben je vrij om te kiezen wat je wil, maar als men 6 jaar zegt, mag je er mijns inziens ook wel vanuit gaan dat het 6 jaar meekan.. zelfde als met onderhoudsinterval; stel ze zeggen om de 30000 km moet je een beurt, laat je dan ook de beurt bij 20000 doen?

Tedo

Olie verversen doe ik ook jaarlijks (terwijl dat met de km's die ik maak tweejaarlijks zou kunnen). Termijnen zie ik als 'gemiddeld haalbaar' volgens het merk, uiteraard met veiligheidsmarge.
De een zal er misschien zelfs langer mee doen, de ander korter.
Het is wel een auto met meer dan gemiddeld vermogen, al staat de F4RT als betrouwbaar en degelijk te boek. Ik heb toch maar een afspraak gemaakt. Grote beurt moest toch al, dan maar gelijk dit erbij.

Benjamin Renon

Ik heb mijn distributies op alle auto's een jaar eerder laten vervangen dan voorgeschreven staat. (is een tic van me) Standaard 5 jaar / 120.000 km. Qua kilometers moest ik deze toch laten vervangen over een poosje sinds de laatste vervanging. Olie ververs ik om de 10.000 km omdat de RS gechipt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

mark

Heb ik idd al vaker voorbij zien komen, dat mensen met meer vermogen rond de 15k km of 1 jaar olie verversen. En de db riem ook eerder vervangen, better save than sorry.

Ik maak met m'n hatchback nu ook weinig kilometers, maar de kilometers die ik rij, trap ik haar ook op dr staart. Dus ik vervang de olie ook netjes 1x per jaar. Eerder kreeg ze 2x per jaar een beurt, maar toen reed ik er ook 30k km per jaar mee.  8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev