Advertenties


Storingen controleer luchtverontreiniging en controleer regelaar

Gestart door yvev46, 7 mei 2016, 14:06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

yvev46

Ik heb 2 storingen die volgens mij los van elkaar staan.
Melding "controleer luchtverontreiniging". Heb ik 1 keer eerder gehad, maar toen ging het vanzelf weg nadat een volle tank had getankt. Toeval? Of schone diesel?
En de melding "controleer regelaar" m.b.t. de cruisecontrol. Na een tijdje op de cruisecontrol (de tijd verschilt steeds) valt deze uit en krijg ik de foutmelding.

Iemand enig idee?

A110

Is het een diesel? Halverwege de uitlaat zit een klep. Deze klep gaan nog weleens vastzitten met als gevolg hele gekke storingen. Als er een storing aanwezig is word de cruise-control uit veiligheid altijd uit geschakeld.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

yvev46

Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Heb er wat WD40 op gespoten en vanavond was de storing weg!
Kijken hoe lang het goed gaat.
Bedankt!

mark29

De enige echt oplossing blijft is even uitlezen.
Dan weet je wat het is.
Die uitlaatkleppen inderdaad gaan wel eens kapot, maar ook de turbodrukregelklep, slangetjes drukverschil van roetfilter.

yvev46

Vandaag is de storing weer begonnen. Wel weer WD40 op gespoten, kijken of het morgen weer weg is.
Maar is deze klep ook los te koop of te repareren?

mark29

Ja die zijn los te koop.
Maar gebruik je verstand, lees hem eerst uit, voor het toch iets anders blijkt te zijn.
Begrijp niet waarom zoveel mensen blijven gokken.

dodojuice

Even een oud topic omhoog kicken...

Afgelopen maand ook tweemaal deze storing gehad..het vreemde is dat hij ook zo weer weggaat als je even een stuk snelweg hebt gereden..

Wil hem een dezer dagen uit laten lezen, maar dan moet de storing erin staan lijkt me of niet?

Hoop niet dat het iets is met het roetfilter, daar heb ik geen trek in namelijk  :neen:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev