Advertenties


K&N inleg filter

Gestart door Wouter, 10 januari 2016, 07:23:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

Goedemorgen,

Al weer een tijdje niet super actief op het forum maar nog steeds wel volgend !-!

Na montage gister van een K&N inlegfilter gisteren tijdens een grote beurt op mijn Megane TCE 180 rijst de volgende vraag:

Ik hoor bij vol-gas veel meer aanzuiggeluid, lijkt net een stofzuiger met een fluittoon erbij (turbo?)of dat er ergens valse lucht wordt aangezogen. Dacht eerst nog dat de clima op standje Fast stond want geluid lijkt voor bij het dash vandaan te komen. (luchtfilter zit volgens mij ook vrij achterin de motorruimte).

Had dit eerlijk gezegd niet verwacht van een inlegfilter en weet nog niet of ik er blij mee ben..

Ik weet dat iig Stefan een inleg filter heeft in zijn Tce 180 maar ben uiteraard benieuwd naar meerdere ervaringen!
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Tedo

Ik heb ook al een tijdje een K&N erin zitten, maar daar hoor ik geen extra geluid van. Sowieso hoor ik de turbo bijna niet, alleen bij flink doortrekken.

Christian de Vriend

Externe wastgate monteren,en screamer pipe er op,dan hoor je hem wel  :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Wouter

Bedankt voor de reacties.

Probleem opgelost. Zat waarschijnlijk ergens een slang niet goed op het luchtfilter huis. Maakt nu inderdaad geen extra geluid. Kan niet zeggen dat hij nou heel anders reageert of oppakt t.o.v. standaard filter.

Zaterdag met volle bepakking richting Oostenrijk, eens kijken of ik dan verschil merk.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Stefan

Merk je vrij weinig van hoor moet ik zeggen..
Ik heb  de K&N er nu een tijdje in zitten, maar ik merk niet echt veel (meer) geluid.
Is overigens ook niet nodig.
De auto wordt er ook niet sneller van trouwens.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mark

Met turbo motoren zal het wel niet zo heel veel uitmaken.

Fubar (Marcel)

Het brandstofverbruik zal toch ietsjes minder worden (+ het feit dat een K&N c.a. de eerste 80dkm niet vervangen hoeft te worden)?
Wat is trouwens de reinigingsinterval voor een K&N?
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Tedo

Volgens mij 60.000 miles.

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

bloky

beetje verschil op het pedaal met mijn 1.2tce naft naar mijn mening
ben er toch tevreden van :)

Wouter

Afgelopen week heen en weer naar Oostenrijk gereden. Merk geen verschil meer qua geluid (gelukkig). Ook niet qua verbruik of vermogen.
Wat je wel merkt is als je 102 octaan tankt, dan loopt ie toch nog net iets gretiger dan dat hij normaal al doet.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Tedo

Goede tip. Helaas nog wel beperkt te verkrijgen in den lande.

Meganeholic

Rijdt de wagen hierdoor fijner?
Zit met een N1.2 TCE naft blok.
Als die koud staat eerste km durft die wel soms wat haperen.
Zou zo'n filter hier bij helpen?

Benjamin Renon

Nee, dat werkt helemaal niet. Het haperen heeft te maken met het opwarmen van de katalysator. Dit is er uit te programmeren met chiptuning.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev