Advertenties


Distributieriem en remmen, kosten correct?

Gestart door vanderwal, 2 oktober 2015, 11:21:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanderwal

Goedemorgen,

Al even het forum doorgegaan maar voor de zekerheid toch even voorleggen. Mijn 2010 Megane 3, 144444km, moet binnenkort een grote beurt hebben. De auto geeft aan over 6000km of 12 maanden. Het eerste begrijp ik het tweede niet....

Ik zit momenteel in Italie en heb een offerte aangevraagd om te kijken of het voordeliger is hier te laten doen. Inclusief vloeistoffen filters en remmen voor kost deze operatie 980€. Hieronder het overzicht. Iemand een idee wat het in NL zal kosten?
Eerste kolom is adviesprijs, tweede is met korting. De uitvoerder is een Renult Service station.

Alvast dank.


- Kit distribuzione(distr. set)                              €  132,00+iva      Scontato            € 110,00+iva
- Pompa acqua(waterpmp                                 €  122,00+iva      Scontato             € 100,00+iva
- Kit cinghia access.(distr. acces kit)                   €    90,00+iva      Scontato             €   81,00+iva
- Liquido antigelo(antivries)                               €    30,00+iva                               €   30,00+iva
- Manodopera(arbeidskosten)                             €  135,00+iva                               € 135,00+iva
- Olio motore 5kg 5w30(motorolie)                     €    95,00+iva                               €   85,00+iva
- Filtro olio (oliefilter)                                         €   16,00+iva       Scontato            €   14,40+iva
- Filtro aria (luchtfilter)                                       €   22,00+iva       Scontato            €   19,80+iva
- Filtro abitacolo(interieurfilter)                           €    30,00+iva       Scontato            €   27,00+iva
- Filtro gasolio   (dieselfilter)                               €    60,00+iva       Scontato            €   54,00+iva
- Freni anteriori (remmen voor (schijven)             €   75,00+iva       Scontato            €   67,50+iva
- Manodopera  (arbeidskosten)                            €   75,00+iva                                €   75,00+iva
                                  _______________                        _________________

  Totale                            €  887,00+iva                               € 803,70+iva

  Totale iva compresa        € 1082,14                                     € 980,51

rankF

Het is niet heel verkeerd, mijn Italiaans is niet zo heel goed maar voor distributieriem + waterpomp was ik ongeveer 530 euro kwijt. Ik weet niet wat er aan je remmen vervangen moet worden, schijven of enkel blokjes en verder zie ik dat je filters vervangen worden + verse olie. Misschien dat je bij een goedkoop adres nog een 200 euro kan besparen maar daar blijft het wel bij.

hansenn

heb vorige maand distributieset laten vervangen bij garage Wim Vermeulen in Rijsenhout:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=19305.msg357974#msg357974

€375 compleet incl multiriem.

Ik denk dat je hier voor jouw lijstje wel een 2 a 300 euro goedkoper uit bent. Weet natuurlijk niet waar in NL je woont, maar voor mij was het de rit meer dan waard

vanderwal

Dank voor dit.
@hansenn, maar jij hebt benzine niet(lpg?). Neem aan dat alles vervangen is?
Is wel wat goedkoper inderdaad maar als ik alles optel niet een wereld van verschil. Kan de man evt een mail sturen.
Zijn geen grappen dit, heb nog 6000km om te sparen....  :)

@rankF, ik zal 500 kwijt zijn, dus zit in de buurt. Schijven en blokken inderdaad.
En klopt wat je zegt, alle filters, vloeistoffen en olie vervangen.
Moet ie weer als nieuw zijn toch?  8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev