Advertenties


Aantal technische vragen mbt "nieuwe" megane 1,6 16v uit 2007

Gestart door Douwe.nl, 2 september 2015, 12:02:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Douwe.nl

Goedemorgen,

Ik heb een maand geleden een megane station gekocht een 1,6 16v op lpg. 140k gelopen.

Aantal vragen:

Sinds maandag heb ik regelmatig de melding injectie controleren, hij stottert dan ook. Ik heb gevonden dat het vervangen van bougies / bobine / bdp sensor dit euvel kan verhelpen.

De airco werkt goed maar lijkt alleen boven een buitentemperatuur van 25 graden aan te slaan, de CC werkt dan wel naar behoren. Enig id wat dit kan zijn? Hij is vorige maand gevuld.

Na een fikse hoosbui heb ik water in de deurbakken staan, hoe kan dit?

Oliepeil is goed maar melding olie verversen dringend komt nu ook voorbij, gaat dit op km stand?

Ik heb online olie bougies en bobines gevonden,  de kosten vallen me mee en ik kan dat zelf vervangen,  zijn er merken welke specifiek aangeraden worden?

Alvast bedankt!

jarno27

Ngk specifiek goed  maar jij hebt speciale bougies nodig voor lpg !

Willem

Beru zijn voor de Mégane II de beste bobines. Water in de deurbakken komt vaker voor. Als je daarop zoekt vind je genoeg topics waarin vast ook oplossingen staan.

Felix

Het water komt via de speakers binnen. Er zijn allerlei creatieve oplossingen voor. Ik heb het zelf opgelost met duct tape, ik heb een soort afdakje boven de speakers gemaakt waardoor het water er zegmaar langs stroomt.

Voor LPG motoren heb je volgens mij niet speciale bougies nodig. Wel lees ik vaag dat 'koudere' bougies aan te raden zijn, en sowieso de elektrodeafstand verlagen naar 0,7mm (staat ook in het boekje van je lpg installatie. Althans, bij mij wel)

Op youtube staan een aantal filmpjes hoe je die melding van de olie weg krijgt. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe dat gaat bij de Ph2

Douwe.nl

Kijk aan, dank alvast voor de uitgebreide reacties!

Ik heb reeds bougies en olie besteld, komende week zal er gesleuteld worden.

Ik zal verder t een en ander nog uitzoeken

Gr,
Douwe

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev