Advertenties


Bandenspanningsensoren megane 3

Gestart door Zijkant, 6 december 2020, 14:18:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zijkant

Hallo,

Ik rijd sind sinds 2015 met een megane 3 limited edition.
Elk voor- en najaar wissel ik mijn winter en zomerbanden set.
Daarvoor moet ik telkens naar de dealer om de sensoren te laten inlezen. Volgens de garage kan de megane 3 immers maar 1 set onthouden. En inderdaad, als ik de banden er zelf opleg, herkent de wagen ze niet.
Ik lees soms op internet echter dat er twee sets kunnen worden ingelezen en onthouden door de megane 3.

Zou het kunnen dat mijn garage me wat wijsmaakt en ze telkens set 1 overschrijven en nooit een set 2 inlezen? Zodat ik wel telkens moet teruggaan?

mark

Bij de megane 2 en 4 lukt het wel, zonder elke keer opnieuw in te lezen.

Dus zou het gek vinden als dit bij de megane 3 niet kan.
Heb eigenlijk geen megane's 3 met bandenspanning sensoren in onderhoud op m'n werk. (Werk bij de dealer) Dus ben het zelf nog niet tegen gekomen. Je kunt proberen als je het bandenspanning schermpje er voor hebt staan, het knopje van de ruitenwisser hendel ingedrukt te houden. En kijken of die dan reset.  Even met lopende motor, en een x alleen op contact proberen. Succes, hopen dat het lukt.

mark29

Veel megane 3 pakken het via de abs inderdaad dus dan loop je er niet tegen aan.
Ik heb niet meer onthouden welke specifiek, maar er zijn inderdaad modellen die 2 setjes onthouden, maar ook helaas 1 setje.
Wat irritant is met de wisseldagen, dan kost weer een set inleren met de clip veel onnodig tijd terwijl je de hele dag staat te haasten om zoveel mogelijk setjes er door heen te stampen.

Ik ben weg bij de dealer  :q

Zijkant

Bedankt, lijkt er dus op dat het beide kanten op kan. Ik zal de dealer dan maar het voordeel van de twijfel geven :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev