Advertenties


Keyless vraag

Gestart door beo59, 4 december 2020, 14:29:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beo59

Hallo allemaal,
Ik ben sinds een aantal maanden in bezit van een Megane 3 1.4tce uit 2010.
Een tijd geleden reageerde het keyless systeem bij het naderen van de auto d.w.z. dat de sloten automatisch ontgrendelden zonder de hendel aan te raken.
Dit doet het systeem niet meer maar reageert alleen als ik aan de hendel trek.
Weet iemand hoe ik dit weer kan activeren omdat ik dit super handig vond.

Alvast bedankt...

mark29

Keer de auto starten met de kaart in de lezer.
Dan auto weer uit zetten en afsluiten zonder de kaart aan te raken dus evt druk knop op de portier greep.

Weg lopen van de auto en wat doet die dan als je weer bij de auto komt?

mark29


mark

Heb ik nog niet eerder gezien bij een megane 3.

Ik weet niet beter dan dat deze pas ontgrendeld als je de deurklink vast pakt.

jutoma

Met de Megane 2 ook mee gemaakt , ik heb toen met Wd40 in de deurklink uiteindelijk weer de Sensor werkend gekregen.

zapp

misschien is de batterij van je sleutel aan vervanging toe

Triggerhappy

Citaat van: mark op  5 december 2020, 22:36:39
Heb ik nog niet eerder gezien bij een megane 3.

Ik weet niet beter dan dat deze pas ontgrendeld als je de deurklink vast pakt.

Inderdaad, je moet voor zover ik weet de hendel wel beet pakken om de deur van het slot te krijgen, anders was hij altijd al stuk geweest... heb er 8 jaar lang 1 op de stoep gehad haha.

MartijnB

Een lege batterij zie je volgens mij op je dashboard (ook als je de kaart niet in de auto steekt).

En als je inderdaad dicht genoeg bij de auto staat en keyless entry actief is, dan hoef je alleen je hand voor de sensor te houden die achter de handgreep zit. Handgreep aanraken is bij mij niet nodig. Dan hoor je deze van het slot gaan, en kun je met de handgreep de auto openen. Automatisch van het slot gaan door alleen in de buurt te staan heb ik nog nooit meegemaakt.

Keyless entry is trouwens actief als je na de auto gestart en weer gestopt te hebben wegloopt van de auto en deze vanzelf op slot gaat. Gedurende ongeveer 3 dagen werkt keyless openen dan, na die tijd zendt de afstandsbediening geen signaal meer uit en moet je op de afstandsbediening knop drukken (bij mijn Megane 3).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev