Advertenties


temperatuur verschil centrale ventilatie roosters

Gestart door parisien, 24 juni 2020, 17:19:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

parisien

hallo, ik heb een probleem met de centrale ventilatie roosters, de chauffeurs kant geeft warmere lucht dan de passagiers kant ook lijkt de luchtstroming sterker aan de passagiers kant,(met de handmatige airco aan heb ik het zelfde effect)
iemand enig idee voordat ik de boel ga demonteren ? alvast bedankt
(Megane 1.5dci bj 2011)

Megane 3 1.5dci 90pk 200nm door Tunex 110pk 250nm ;-)

mark29

Wat verschil links en rechts is heel normaal.
Demonteer eens je pollenfilter, is deze schoon en niet verstopt? Wanneer vervangen moet elke 30k of elk jaar of 2 jaar gedaan worden.

Meet met een temperatuur meter uiterst links in de rooster, en uiterst rechts in het rooster.
Ben benieuwd welke waardes.

Kijk, het kan dat een mengklepmotor kapot is, maar je geeft al 2 verschillende dingen aan......

silfermoon

Ik ben reuze benieuwd of je nog achter de oorzaak gekomen bent. Ik heb momenteel hetzelfde met mijn ph1 Coupe 1.4

Zeker op een warme dag voelt de lucht bij de bestuurders kant lauw vergeleken met de lekkere koele lucht bij de passagierskant.

mark29

Iedereen heeft het idee, maar kom met waardes zoals ik aangaf hierboven.
Anders kan niemand je helpen, veel stellen een vraag en komen nooit meer met respons.

Nikk

Wanneer is het airco systeem voor het laatst op druk gecontroleerd? Indien niet bekend staat bij mij na aanschaf auto een airco check op de lijst. Mijn laatste aanwinst verleden week laten doen. Terwijl ie best nog wel koelde ging er toch een amazing 500 gram bij. Het resultaat mag er zijn;
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Gemiddeld rond de 7 graden uitstroom is gewenst, laguna en espace komen er vaak nog onder.
10-15 graden uitstroom is meestal te weinig vulling.
En links en rechts meten! Kan je meteen zien of de mengklep motoren functioneren.

silfermoon

#6
De garage heeft de computer nog uitgelezen (ze dachten aan een kapotte regelklep), maar zonder resultaat. Uiteindelijk bleek dat de airco nodig toe was aan een servicebeurt. Er bleek nog maar 110 gram koudemiddel in het systeem te zitten ipv de benodigde 480 gram.

Na het vullen was de airco weer heerlijk koud, aan zowel bestuurders als passagiers kant. Net op tijd voor de hitte van de afgelopen week  :)

Nikk

Als je niet weet wanneer het de laatste keer was sowieso altijd doen die airco "beurt". Bij mijn Espace ging er 500 gram bij. Wat Mark opmerkt; Laguna en Espace komen er onder....bij mij 3.5 graden uitstroomtemperatuur bij 25 graden buitentemperatuur  !-!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Dat is heerlijk toch. Die koelkast krijgt het bijgekoeld dan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev