Advertenties


drl ledstrip

Gestart door gia, 7 oktober 2016, 23:10:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gia

mijn grandtour staat volledig in led verlichting.
Nu heb ik hier nog 2 fijne ledstrips die passen net onder de koplampen.
Ik zou deze op een geschakelde voeding steken,maar dit is nogal wat draadwerk en dit wil ik vermijden ivb het eventueel wisselen van lampen.
Omdat deze zowel bij dag en avond moeten branden had ik gedacht om de + op zowel de drl en de gewone lichten  aan te sluiten op de kabel met klemmen en de - ergens anders vandaan te halen.
ALs ik zo een lamp moet vervangen kan ik gewoon de koplamp uithalen met de led eraan en heb ik geen last van de kabels.
Omdat de drl en de koplampen automatisch geschakeld zijn denk ik dat dit geen probleem kan geven maar ik wou het toch nog even vragen?
Dus mag ik op de plus van de leds 2 draden solderen  en zowel 1 aan de DRL en 1 aan de gewone lichten hangen of is dit niet aan te raden?

Zoniet weet iemand op de zekering kast onder de motorkap een geschakelde zekering zitten waarop dit geen kwaad kan om de leds bij te steken?

grts

gjcvro

je kunt niet domweg 2 draden aan elkaar solderen, want dan sluit je ook die 2 lampen op elkaar aan. dan moet er een diode of iets dergelijks tussen.

gia

ok daarmee dat ik het vroeg  :P
ik zal dus moeten zoeken achter een geschakelde voeding in de zekering kast.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev