Advertenties


Hulp gevraagd! Megane 2003, elektrische storing!

Gestart door Michielio, 4 mei 2011, 18:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michielio

Beste mensen,

Zojuist wil ik na het wassen van mijn auto de auto weer terug op zijn plek zetten, na nog geen 3 meter rijden geeft de auto de melding elektrische storing, gaan er allerlei lampjes aan op het dashboard en beginnen de ruitenwissers spontaan in verschillende intervallen te wissen. Ik wil de motor uit zetten, maar de auto reageert niet op de stop knop! Ook met de kaart eruit halen gebeurt er helemaal niks!

Enige oplossing is de accu loskoppelen, dus ik ren naar binnen om gereedschap te halen, wanneer ik terug kom loop de motor zeer slecht, hij stottert en maakt rare geluiden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb deze megane uit 2003 net een week... Kan het te maken hebben met de wasbeurt?
Reset ik de computer door de accu pool enige tijd los te hebben?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Vriendelijke groet,
Michiel

Michielio

Als ik nu de accupool weer aansluit gaat de startmotor direct lopen... motor slaat dan overigens niet aan...

Res

oei dat is balen, met de wasbeurt kan het niets te maken hebben lijkt mij, of heb je ook onder de motorkap gewassen?

Roadkill (Michiel)

Volgende keer je auto in de 5de versnelling zetten voet op de rem en de koppeling laten opkomen,dan gaat ie ook uit.Je ruitenwissers kunnen eventueel via je regensensor gereageerd hebben. En ressetten door de accupolen los te koppellen helpt ook niet?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Michielio

Dank voor de reacties, ik heb niet onder de kap gewassen, bij de zekeringen is het ook gewoon droog. Accupolen heb ik beide los gehad (nu nog steeds). Zodra ik ze aansluit begint de startmotor te lopen... zonder de kaart in het contact overigens!

Nicole

Je kan er nog wel gewoon mee rijden?
En is de renault garage ver bij je vandaan?
Anders daar even langs om hem uit te laten lezen, dat lijkt me eerst de verstandigste oplossing. Y
Het lijkt mij inderdaad niet dat het door de wasbeurt komt.
Als je niet heen kan rijden, probeer dan op sleep om er heen te gaan.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

DONRozeboom (Mike)

Mégane uit 2003 die je net 3 weken heb. Lijkt mij een garantieklusje denk?
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

A110

Als je het mij vraagt maakt de auto ergens sluiting. Ik denk toch een klus voor een garage.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Dennis Postma

Klinkt als een vocht probleem. Zoals je zelf al aangeeft is het pas na dat je 'm gewassen hebt. Misschien heeft het probleem zich zelf door het opdrogen zelf al opgelost? Uiteraard dan nog wel even uitzoeken waar het vocht gezeten heeft en oplossen voor het weer terug komt na een volgende wasbeurt.

Michielio

Inderdaad sluiting, in de ECU!! Naar de dealer gebracht, blijkt dat de ECU zeiknat was geworden, er moet een nieuwe inkomen. 480 ex btw  :cry:

Karin


Michielio


BadEend

Raar dat de ECU niet tegen een beetje water kan. Is de oude ECU reviseren en/of uitwisselen met een 2dehandse geen optie?

Den

Ik zou gewoon bij een sloper gaan kijken,
In laten lezen bij de dealer en je bent goedkoper uit.
Moet je nog wel even de oorzaak zoeken van het probleem, want dit zou niet moeten kunnen
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev