Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Ik reed voorheen met excellium 95, was ff duurder dan de standaard 95 e5 en omdat we daar meer kilometers mee haalden kwamhet verschil in prijs op ongeveer 0 uit, maar het moortje draait er net wat lekkerder op.
Collega van me heeft een aygo, rustige rijder had normaal een verbruik van 1 op 22 met e5, nu na de eerste tank e10 1 op 17. We gaan het nu met een aantal collega's eens bij houden. Ik ben iig totaal niet overtuigd van het nut van e10, enkel dat het er tot nu toe erg op lijkt dat met e10 de schatkist een stuk sneller gevuld gaat worden.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Frombo

Kreeg er na ongeveer een jaar last van. Bij constant 80 of 100 km per uur rijden. Zag t vooral aan de toerenteller. Gemeld bij garage, 3 dagen daar gestaan, mee gereden, technische dienst Renault ingeschakeld. Uiteindelijk inlaat kleppen gereinigd. Dat was de oplossing, niet meer terug gekeerd.

mark29


Hans 1982

Citaat van: Frombo op  7 december 2019, 22:11:36
Kreeg er na ongeveer een jaar last van. Bij constant 80 of 100 km per uur rijden. Zag t vooral aan de toerenteller. Gemeld bij garage, 3 dagen daar gestaan, mee gereden, technische dienst Renault ingeschakeld. Uiteindelijk inlaat kleppen gereinigd. Dat was de oplossing, niet meer terug gekeerd.

dit hebben ze inderdaad bij mij ook gedaan ongeveer 1,5 jaar geleden, Het komt inderdaad gewoon weer terug omdat je kleppen weer smerig worden. Ik weet niet of het zo is maar ze vertelde me dat je het iets kan voorkomen door regelmatig even een keer verder door te trekken in de toeren zodat ze wat meer schoon branden.

mark

Nee dat helpt niks. Bij een normale motor zitten de injectoren voor de kleppen. En daardoor worden de kleppen dus mooi door de benzine schoon gehouden.

Directe injectie heeft dat dus niet. En de egr helpt ook niet echt bepaald mee. De motor zit gewoon z'n eigen scheten weer in te ademen, met alle troep die er bij mee komt.

larsdijkstra

Citaat van: mark op  8 december 2019, 13:05:20
Nee dat helpt niks. Bij een normale motor zitten de injectoren voor de kleppen. En daardoor worden de kleppen dus mooi door de benzine schoon gehouden.

Directe injectie heeft dat dus niet. En de egr helpt ook niet echt bepaald mee. De motor zit gewoon z'n eigen scheten weer in te ademen, met alle troep die er bij mee komt.

eigen scheten ook hahahaha :D
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Ja natte he.
Die vervuiling komt er niet zomaar.

SL1987

Citaat van: Frombo op  7 december 2019, 22:11:36
Kreeg er na ongeveer een jaar last van. Bij constant 80 of 100 km per uur rijden. Zag t vooral aan de toerenteller. Gemeld bij garage, 3 dagen daar gestaan, mee gereden, technische dienst Renault ingeschakeld. Uiteindelijk inlaat kleppen gereinigd. Dat was de oplossing, niet meer terug gekeerd.
Hier zelfde ervaring na 1,5 jaar en 80k km, heel irritant rijden bij 80km/100km. Bij 55k begon het voor de eerste keer op te spelen.
Na de 60k beurt was het weer OK. Maar bij 80k speelde het weer.
Na stukje proefrijden, met de werkplaatschef, werd het probleem wel bevestigd en dat het verholpen moest worden.
Heeft daarna paar dagen bij dealer gestaan omdat ze het in eerste instantie niet konden vinden.
Toch met camera de kleppen bekeken, en inderdaad... vervuiling. Gezien de vele snelweg km's hadden ze dit niet verwacht.
Kleppen zijn gereinigd, maar ook weer beurt gehad bij 90k, dus zullen zien wanneer het weer terug komt.
Ook schijnt de EGR nu anders geprogrammeerd te zijn...

Bij de vraag hoe het voorkomen kan worden als antwoord gekregen: 'extra gas geven bij optrekken, en minder snel opschakelen'. Dat is dan lekker bij een automaat...
Zoals hiervoor ook al gezegd, kun je bij deze motoren niet voorkomen dat ze vervuilen. Het is een combinatie van EGR en carterontluchting (die ook op de luchtinlaat zit).
Door de directe injectie (in de cilinder) van deze moderne motoren, komt er geen brandstof meer voor de kleppen om te kunnen reinigen.

mark

Van de week nog weer 1 gedaan.
Zo zien de kleppen er dus uit na 40.000km  8)7



Zal binnenkort is een foto maken, hoe het er uitziet na het reinigen. Zal wel niet zo lang duren voordat ik weer een auto heb voor kleppen reinigen.

mark29

Ik denk dat er bij ons gemiddeld een 3 a 4 in de week gedaan word in de week.

mark

Bij ons komen ze in groepjes :D

Zo heb je een paar weken niks, en zo heb je er 5 staan.

mark

Vandaag weer 1 gedaan, dus bij deze een plaatje van na het reinigen.



mark29

Ow wat mooi. Plan je weer een afspraak voor die mensen alvast in voor over 2 jaar?

gjcvro

Prima constructie om de garage's draaiende te houden. Misschien een abonnement voor opzetten?
En ik weet dat ze bij sommige merken uiteindelijk de EGR klep gewoon afdoppen. Is dat geen optie voor de auto's die uit de garantie lopen?

A110

EGR kan bij moderne motoren niet meer afgedopt worden. Dit is door de fabrikanten al "beveiligd" door toegenomen sensoren, bij een systeem met nog een losse EGR klep.

Bij de meeste motoren zit er geen EGR-klep meer op. Dit word dan d.m.v. kleptiming (distributietiming) uitgevoerd. Dit zou enkel softwarematig aangepast kunnen worden.

Op de EGR klep zit tegenwoordig een positiesensor en die meet hoe ver de klep open staat. Deze waarde controleert de ECU weer met de aangezogen lucht wat gecontroleerd word de de luchtmassameter. Als dit niet klopt dan krijg je onherroepelijk foutmeldingen. Meestal word dit systeem toegepast bij dieselmotoren.

Benzine motoren hebben meestal de EGR functie verwerkt in de kleptiming.

De EGR klep is echt een groot onderdeel geworden van de milieu-eisen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev