Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mark29

Ik heb nooit begrepen waarom de autos hier zoveel belachelijk duurder zijn.

larsdijkstra

met tuning door een goede specialist schijnt het schokken ook op te lossen zijn, volgens mij is daar al eerder iets over gepost
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

haelewyn

@Mark29 : omdat niet iedereen iets van een auto af weet of dingen zelf kan repareren, maar wel vaak een vervoermiddel wil dat elke dag start en rijdt zonder moeilijkheden en dat nog jaren zal doen zonder veel kosten (soms ijdele hoop). Of omdat die een vervoermiddel wil dat aan de hoogste Euronorm voldoet en dan weinig kost aan belastingen en nog zeer lang de steden binnen mag. Of omdat iemand alle snufjes wil hebben die er te hebben zijn.. Ik betrap mezelf er nu wel op dat ik het bv moeilijk heb als ik met een auto rijd waar geen toegelaten snelheid wordt aangegeven op het dashboard.
Als de Megane de borden niet gezien heeft, dan ik misschien ook niet. Slecht van me : ik kijk niet vaak genoeg meer naar de verkeersborden. De Lane Assist die je waarschuwt van het moment dat je op de lijn rijdt. Cruise control, ingebouwde Bluetooth, USB lader. Een achteruitrijcamera en parkeerhulp voor en achter vind ik reuze makkelijk. Het kan zonder maar het is zo leuk om te hebben..  De GPS die je niet telkens meer op de ruit moet plakken en die er dan weer afvalt .. De verwarmde zetels in de winter. Dab radio voor als de FM er binnenkort uit gaat voor de nationale zenders, buitentemperatuurmeter (is er al lang wel..), inklappende spiegels.
En toch zou ik maar wat graag een oude Volvo, BMW of Mercedes hebben..  Als het niet zo veel zou kosten om hem te laten rijden.

Wat ik er overbodig aan vind, aan mijn nieuwe auto : de keyless entry (schakel ik altijd uit), de grootlichtassistent, de regensensor (werkt toch voor geen meter), de automatische verlichting (alhoewel ik vaak denk dat ik met lichten aan het rijden ben maar dan is het maar de dagverlichting),

@Larsdijkstra : de kost om dat te doen is nogal hoog en ik heb er niet echt perfecte commentaren over gelezen. Ik sta open voor zo'n tuning als ik zeker zou weten dat de auto daardoor 100 procent zeker veel gelijkmatiger gaat rijden.
Maar wie heeft hier al dergelijke ervaring..

Vanochtend nog eens op gelet : totaal geen probleem vandaag met stotteren. Ook de koffiemolen (geluid) is me vandaag niet opgevallen.

mark29

Haelewyn ik begrijp je volkomen.
Vandaag cursus gehad van de nieuwe clio, zit ook weer vanalles op. Maar goed het overtuigt mij nog steeds niet.

Jeroen2016

In Beilen zit een tuningbedrijf die ook zaken doet met Terwolde (dealer in Hoogeveen). Probleem zou in dat geval verholpen moeten zijn en je krijgt nog wat extra vermogen. Ik had het stotteren ook met mijn vorige auto. Heb niet gekozen voor tuning maar ingeruild op een 1.3 140 TCe. Super motor ! geen gestotter, veel vermogen en enorm soepel. Was wel iets duurder dan een tuning pakketje......

haelewyn

#515
Als ik me niet vergis heb je het over BR Performance in Willebroek ?

De tuner zegt dat het zou moeten verholpen zijn maar of het ook zo is .. ? Ik lees er weinig over. De prijs is niet min om zelf proefkonijn te zijn. 500 euro..

B44

Om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag uit het topic, ja, de mijne doet dit ook. Vooral bij koude motor en zo rond de 50 km/h. Op de snelweg of 80 km weg nog nooit iets van gemerkt, alleen in de stad.
Heb het gemeld bij de dealer, die heeft nieuwe software op de inspuiting gezet. Leek even te helpen maar het probleem is er nog wel. Is me alleen net niet groot genoeg om speciaal daarvoor de auto weg te brengen, dus moet maar even wachten tot de volgende beurt. Maar is wel irritant.

larsdijkstra

Citaat van: haelewyn op  2 oktober 2019, 20:41:15
Als ik me niet vergis heb je het over BR Performance in Willebroek ?

De tuner zegt dat het zou moeten verholpen zijn maar of het ook zo is .. ? Ik lees er weinig over. De prijs is niet min om zelf proefkonijn te zijn. 500 euro..

dan probeer je het toch? na de tuning eerst rijden en testen, maak je de afspraak dat je betaalt als het opgelost is, en niet betaald als het niet opgelost is.
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Jeroen2016

Dit us Ventura in Beilen. Ik meen dat ze ook nog elders een vestiging hebben.

acbouwmans

Als ik in Frankrijk, Zwitserland, Duitsland en België de E10 of zelfs de E5 tank rijdt onze Megane stottervrij bij 1700rpm.

Hier in Nederland vermijdt ik Shell want dat is waardeloos rijden, mijn ervaring is dat Blue One E10 tot nu toe het beste is.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring in Buitenland?

Arnold

Jeroen2016

Nee, mijn vorige auto bleef stotteren op E10 (Duitsland en Oostenrijk)...

Roadkill (Michiel)

Citaat van: acbouwmans op  7 oktober 2019, 09:58:20
Als ik in Frankrijk, Zwitserland, Duitsland en België de E10 of zelfs de E5 tank rijdt onze Megane stottervrij bij 1700rpm.

Hier in Nederland vermijdt ik Shell want dat is waardeloos rijden, mijn ervaring is dat Blue One E10 tot nu toe het beste is.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring in Buitenland?

Arnold


Uhm of zelfs de e5..... Je begrijpt hoop ik wel dat als je auto zou stotteren op e5 dat ie het op e10 zeer waarschijnlijk nog erger zou doen? E10 heeft minder energie perlite, ik ga het met mijn Clio zo wie zo niet tanken. (waarschijnlijk niet ges hikt) maar raad de rest bij mij thuis ook aan gewoon e5 te blijven tanken, rijd toch zuiniger is de ervaring. Ik zie ook totaal het nut van e10 niet in.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

acbouwmans

Ik zie ook geen verschil in verbruik tussen E5 en E10 gedurende de laatste 1,5 jaar.

Roadkill (Michiel)

Met de twingo tussen de 50 en 100km minder met e10.... Per tank is dat dus.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

knight-rider

Ik tank altijd E10 (95), met de E5 (98) kan je wel wat meer kilometers doen, maar deze kost ook een stukje meer waardoor het aan de eindstreep toch duurder uitkomt.
En voor de GT met 1.6 tce 205pk maakt dit blijkbaar toch niet zoveel uit, want deze motor kan wel goed overweg met de E10.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev