Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

adinsx

Citaat van: Jeroen2016 op 30 augustus 2018, 21:07:33
Ik heb de 100 TCe ingeruild. Sinds vandaag onder de carport: Megane Estate Bose 1.3 TCe 140. Deze keer wel eerst een proefrit gemaakt en die was veelbelovend.  Ben benieuwd.

Een collega heeft die motor in zijn Grand Scénic en rijdt er nu een maand of vier mee. Is er erg tevreden mee.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

haelewyn

#481
@ Devries : In Belgie hebben ze alleen nog maar E10. Het helpt geen barst en de auto loopt gewoon slecht.
98 Ron geeft geen merkbare verbetering.

Het enige wat schijnt te helpen is gewoon doorgassen. Met weinig gas geven loopt hij arm. Met doorgassen net rijk genoeg.
Min of meer ideale rijstijl is dan doorgassen en daarna laten uitbollen, althans dat is mijn ervaring.

knight-rider

Als dat het probleem is, dan is het toch gewoon de afstelling van de motor die aangepast moet worden??

haelewyn

Ja , maar .. dat is softwarematig, vanuit de ECU. Dus de motormanagement software moet daarvoor aangepast worden. Ik denk dat het bij een goede tuner wel moet lukken om dat stukken beter te krijgen. Misschien brengt Renault er zelf ooit eens een andere versie voor op de markt die afdoende is, alhoewel ik dat betwijfel. Ik vermoed dat de emissie dan ineens slechter gaat zijn ook.
Of het probleem na tuning bij alle temperaturen opgelost is en of de motor daarna niet een pak meer gaat verbruiken, vraag ik me dan wel nog af.

knight-rider

Wat ik dan weer raar vind is dat, indien dit echt het probleem zou zijn, er verschillende mensen zijn die dit probleem niet hebben wanneer ze in een ander land tanken.  :?

haelewyn

Wij zitten zelf ook in een 'ander land' dan de meeste anderen hier.
Dan moet het besluit zijn dat de benzine in zowel NL als in BE slecht is en dat ze dat bij Renault nog niet doorhebben ?     

densoft

Citaat van: adinsx op 31 augustus 2018, 09:27:01
Een collega heeft die motor in zijn Grand Scénic en rijdt er nu een maand of vier mee. Is er erg tevreden mee.
Ik heb in Juli ook mijn Megane tce 130 ingeruild(of eigenlijk bijna omgeruild) voor een TCE 140 en ook totaal geen stotteren meer. Echt een genot om mee te rijden. Ook de 240 NM is lekker...

Jeroen2016

De 1e 275 km staan op de teller. Wat een fijne auto. Een verademing tov van mijn vorige Megane. Totaal geen gestotter meer. Erg soepel ook. Motor pakt moeiteloos vanaf lage toeren op zonder haperingen mede door het hoge koppel (240 nm). Rijdt bijna als een diesel... Wat voor mij ook nieuw is, is Multi Sense. Vooraf gedacht dat je stuur- en gaspedaalrespons nooit kon aanpassen en het een leuk gadget is maar het werkt echt ! Met name de Sportstand voor het stuur is erg fijn. Voelt net een beetje steviger aan. En een Bose uitvoering is natuurlijk ook lekker compleet. Alles wat je je maar kunt wensen zit erop. Nu ook trouwens een kleiner scherm. Het lijkt misschien iets minder fraai maar daar krijg je een veel prettiger werkend systeem voor terug. Die extra knopjes voor het bedienen van de verwarming zijn vele malen prettiger dan telkens in de menu s te moeten duiken. Minpuntjes ? Ook deze auto heeft links voor, welleswaar zacht maar hoorbaar, een "ratelend" geluid. Bij radio aan bijna niet te horen maar toch .
Bij mijn vorige auto is destijds iets vv en het geluid was toen weg maar kwam later wel weer iets terug. Iemand een idee wat dit kan zijn.  Een waarom niet een fatsoenlijk klinkend claxon monteren Renault ?

densoft

Citaat van: Jeroen2016 op  3 september 2018, 20:42:03
De 1e 275 km staan op de teller. Wat een fijne auto. Een verademing tov van mijn vorige Megane. Totaal geen gestotter meer. Erg soepel ook. Motor pakt moeiteloos vanaf lage toeren op zonder haperingen mede door het hoge koppel (240 nm). Rijdt bijna als een diesel... Wat voor mij ook nieuw is, is Multi Sense. Vooraf gedacht dat je stuur- en gaspedaalrespons nooit kon aanpassen en het een leuk gadget is maar het werkt echt ! Met name de Sportstand voor het stuur is erg fijn. Voelt net een beetje steviger aan. En een Bose uitvoering is natuurlijk ook lekker compleet. Alles wat je je maar kunt wensen zit erop. Nu ook trouwens een kleiner scherm. Het lijkt misschien iets minder fraai maar daar krijg je een veel prettiger werkend systeem voor terug. Die extra knopjes voor het bedienen van de verwarming zijn vele malen prettiger dan telkens in de menu s te moeten duiken. Minpuntjes ? Ook deze auto heeft links voor, welleswaar zacht maar hoorbaar, een "ratelend" geluid. Bij radio aan bijna niet te horen maar toch .
Bij mijn vorige auto is destijds iets vv en het geluid was toen weg maar kwam later wel weer iets terug. Iemand een idee wat dit kan zijn.  Een waarom niet een fatsoenlijk klinkend claxon monteren Renault ?

Dat ratelen heb ik ook link voor.  Ook geen idee wat het is. Zal het bij de eerst volgende bezoek aan de dealer eens vragen wat het zou kunnen zijn

kkc

Citaat van: roadrunner op 26 oktober 2017, 22:01:35
Vraagje heeft de auto's met automaat er ook last van ?
Daar ben ik ook benieuwd naar, iemand ervaring.....
Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875

vhal

#490
Het is 'grappig' om te zien dat dit type (H5F) ook in de Megane het niet zo best doet.

Ik heb dezelfde motor in de Clio (TCe 120, 2e hands gekocht met 18000km maar nog in de fabrieksgarantie) en heb momenteel het probleem dat bij een specifiek toerentalgebied (2750-3000 rpm) de auto min of meer trilt na het loslaten van het gaspedaal en er een hoorbare dreun laat horen. Niet zo fijn als je 125KM/h rijdt op de snelweg want dan zit je precies in dit gebied. Gezien de dealer na 4 dagen onderzoek het ook niet meer weet en zich achter Renault NL schuilt die het een produkteigenschap noemt (omdat ze het simpelweg ook niet weten aldus de correspondentie tussen dealer en Renault NL), loopt er nu een juridisch traject waarbij de dealer de kop in het zand steekt die domweg niet reageerde op een ingebrekestelling en een vervolgbrief van een advocaat. Dit loopt dus nog...

De mogelijke uitkomst zou wellicht handig kunnen in andere geschillen met dealer/renault NL tav de Megane 4 met dit type motor.

mark29

Mensen vergeten vaak dat de dealer ook maar de shit mag oplossen die de fabriek maakt.
En dat die tijd vaak niet vergoed word. Als dealer ben je vaak ook machteloos.

vhal

Citaat van: mark29 op 22 september 2018, 13:27:09
Mensen vergeten vaak dat de dealer ook maar de shit mag oplossen die de fabriek maakt.
En dat die tijd vaak niet vergoed word. Als dealer ben je vaak ook machteloos.

Tja, sta achter je produkt zou ik zeggen, ook als dealer zijnde en steek niet je kop in het zand. Het vervelende is eerder dat een dealer in garantiekwesties aan Renault NL moet vragen of ze dit 'mogen uitvoeren'. En als Renault NL dan zijn poot stijf houdt, dan is uiteindelijk de consument de dupe. En dan is garantie opeens niks meer waard in de garantieperiode, ws is het een ander verhaal als dit buiten de garantie is want dan valt er geld te verdienen ;)

mark

Nee hoor, dan zijn zulke reparaties te duur.
Eventjes een dagje onderzoek doen kost een flinke klap geld hoor.

Hans 1982

https://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-renault-megane-4-1-2-tce-130-pk.html
Even tabblad details openen.

Hier zeggen ze dat ze de dip weg kunnen programmeren. Zelf heb ik hier GEEN ervaring mee. Wel ben ik aan het twijfelen of ik dit zal laten doen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev