Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

acbouwmans

Hoi,

Kom naar Zwitserland goedkoop tanken(€1.38) en geen enkele Hik Stotter of wat dan ook meer.

Gr. Arnold

Edwin

Morgen ruil ik mijn Megane in. Daarmee komt een einde aan mijn "Renault Megane club" carrière.
Hartelijk dank voor jullie steun, herkenning tips en trucs. Succes met jullie Megane's.

puccini

Citaat van: acbouwmans op  5 juli 2018, 17:56:10
Hoi,

Kom naar Zwitserland goedkoop tanken(€1.38) en geen enkele Hik Stotter of wat dan ook meer.

Gr. Arnold

Dat lijkt me wel Heeeeeel Sterk !
Megane IV HB TCe 130 Bose

acbouwmans

Heb tot nu toe 3500km erop zitten, 6x getankt vanaf vertrek 3,5 week geleden en vanaf tanken Duitsland en tot nu toe in Zwitserland geen enkele stoterig meer gehad.

Gr. Arnold vanuit Innertkirchen Berner-Oberland.

devries1981

Beste Arnold,

En wat heb je precies getankt in Duitsland en Zwitserland?
Ik vertrek aanstaande zondag naar Italië en wil het graag zelf proberen.

acbouwmans

Hallo,

Ik tankte meestal de 95, heb 2x de 98 getankt maar merkte weinig verschil.

Wij zijn net terug en de Duitse 95 brandstof voldoet uitstekend, zal wel door de verplichte toevoeging van de Bio-Ethanol zijn.

Gr.

knight-rider

Dat is toch in heel Europa het geval, dat ze bio-ethanol moeten toevoegen bij de 95.

gjcvro

Ja,zit in bijna alle brandstoffen, behalve sommige premium brandstoffen. Is meteen ook het probleem voor oudere (carburateur) motoren die veel stilstaan. Last van water dat wordt aangetrokken en vaak problemen met slecht lopen en roest veroorzaakt.

haelewyn

De houdbaarheid van 95/10 zou daardoor maar 5 maanden zijn.
Een volle tank trekt minder water aan dan een die meer leeg is. Boven de eerste zit immers minder vochtige lucht. Als je niet regelmatig genoeg tankt zou je RON 98 moeten nemen.

Denk je dat onze moderne injectiemotoren minder gevoelig zijn voor brandstof met vocht erin ?

acbouwmans

Wij hebben gisteren na 4weken 4000km Zwitserland/Duitsland weer de Nederlandse euro95 getankt en het is helaas gelijk weer raak met hikken-stotteren.
Mij heeft benzine leverancier verteld dat de NL'se benzine nog geen Bio-Ethanol bevat, deze leverancier verkoopt de Euro95 en de Euro95 BlueOne BioEthanol naast elkaar.

Gr. Arnold


gjcvro

De carb van mijn motor verteld een ander verhaal.. En ook 98 is geen garantie, die zooi zit overal bijgemengd.

Jeroen2016

Ik heb de 100 TCe ingeruild. Sinds vandaag onder de carport: Megane Estate Bose 1.3 TCe 140. Deze keer wel eerst een proefrit gemaakt en die was veelbelovend.  Ben benieuwd.

Erik_F

Ik heb een Megane IV Bose Estate van mei 2018. Deze auto als nieuw gehaald en inmiddels ruim 26.000 km verder. Ik heb totaal geen last van stotteren! Wel als ik file rij en je laat de koppeling opkomen, dat je een 'bonk' hoort! Dit ook regelmatig als je overschakelde naar de 2e versnelling. Het komt af en toe voor met warme motor (motor word bijna niet koud !-! ).

Op vakantie kwam ik een Nederlander tegen die ook een Megane Bose dCI heeft. Hij vertelde dat de auto stottert bij circa 2.200 toeren. Auto had 75.000 km gereden.
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

haelewyn

#478
Denk dat eender welke stotter in de DCI niets te maken heeft met de 1,2 Tce hoor.
Omwille van de motor en zijn eigenschappen...
Dat extreem 'arm' draaien , temperatuurgevoeligheid bij het stotteren, altijd bij weinig gas geven, heb je nooit bij de diesel op die manier denk ik.

devries1981

#479
Net als Arnold (acbouwmans) heb ik enkele malen getankt in Duitsland, Zwitserland en Italië tijdens onze vakantie en is het mij ook opgevallen dat het stotteren nagenoeg verdwenen was. In mijn geval dus niet helemaal maar genoeg om een keer te kunnen genieten van het rijden in de auto. Ik heb dus het idee dat de auto beter reed op de buitenlandse benzine. Ik tankte gewoon Euro 95.

Ik heb nog getwijfeld om E10 te gaan tanken. Aangezien de auto Frans is en daar veel of enkel E10 getankt kan worden dacht ik dat het wellicht kan zijn dat de auto's daarop zijn afgesteld. Iemand daar al ervaringen mee?

Daarnaast heb ik ook dezelfde 'bonk' als Erik_F tijdens het filerijden ervaren. En dan vooral tijdens langzaam filerijden en over moeten schakelen naar de 2e versnelling was dit soms echt hard. Dit zal dan zoals Renault bij het stotteren aangeeft helaas ook wel een 'producteigenschap' zijn.

@Jeroen2016,
Succes met je nieuwe 1.3 TCe 140. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen en hoop dat de motor veel beter bevalt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev