Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

densoft

Mijn Megane van 2017 is inmiddels ingeruild voor de nieuwe TCE 140. Ook mijn vorige Megane stotterde aardig op los. Na overleg met Renault Nederland en de dealer hebben we besloten om hem in te ruilen. Koste me nog wel 2500 euro extra, maar daar heb ik genoegen mee genomen. Ik moet vertellen dat deze auto echt fantastisch rijdt. Geen schokken meer en ook de vering hebben ze aangepast (en andere details) Met de nieuwste R-link 2 software(7.0.24.121) zijn alle bugs wel zo'n beetje opgelost. De navigatie werkt nu ook top en kan nu ook uit meerdere stemmen kiezen.

haelewyn

#451
Bij BMW sneuvelt ook al eens een motor die nog jong is.
Laatste tijd een paar keer (2) van gehoord hier in mijn omgeving. Te lange onderhoudstermijnen ? Zwakke kettingen ?
Mark heeft dan nog geluk met zijn raammechanismen  :grin:

Edwin : veel geluk ermee man. Laat je niet ontmoedigen. Je moet doen wat je zelf het beste vindt. Een BMW van een jaar oud kan nooit een 'straf' zijn.   

Edwin

Hoi Haelewyn,
Dat dacht ik ook. Wel overgestapt naar diesel omdat ik toch minimaal 25000km per jaar rijd. Kwam ook zo uit omdat ik prijs technisch nu een hele goede deal kon maken.

mark29

Zal ik er wel bij verklappen dat die van mij van 1997 is, met 417000 op de klok, morgen naar limburg, en volgende week naar de eifel, over een paar weken naar sauerland. En voornamelijk gebruikt als werkpaard vervoeren van onderdelen tot bouwmarkt spullen, autos slepen, en daarnaast ook comfortabele reisauto. Maarja die 21 jaar oud heeft wel wat sporen uiteraard.

Edwin


knight-rider

Je kan bij elk merk pech hebben he.
Mijn Megane heeft nog maar twee keer de binnenkant van de garage gezien, bij de check-up (3000 km) en bij het eerste onderhoud.

mark

Heb ook al genoeg peugeot's, vw's en bmw's  gezien met uitgerekte kettingen hoor. Troep dat is het. Gewoon bij een riem blijven.  :P

haelewyn

Over het stotteren : met heet weer, airco aan, filerijden is het rampzalig !   :0
Er zijn er hier een paar die er geen last meer van hebben.

densoft

Citaat van: haelewyn op  2 juli 2018, 23:03:15
Over het stotteren : met heet weer, airco aan, filerijden is het rampzalig !   :0
Er zijn er hier een paar die er geen last meer van hebben.

Ik kende dat probleem ook. Ook rotondes waren een hel met stotteren. En filerijden is meestal geen pretje, maar met dat schokken al helemaal niet. Net een hobbelpaard. Maar sinds 1,5 week heb ik de TCE 140 Bose en ik kan vertellen wat een verademing. Geen schokken meer en met de extra pk's (+10PK) en koppel(+40nm) vliegt hij over de weg heen.... _o_

Edwin

Gelukkig Densoft. Ik ben bang dat je een van de weinige bent die zo'n deal heeft kunnen maken.
Wel vind ik het nog wat raar dat de nieuwe motor alleen op de bose uitvoering beschikbaar is en niet op de Gt-line.

Jeroen2016

densoft:
Ik heb medio april nog een ultieme laatste poging ondernomen om met Renault NL tot een oplossing te komen maar dit is niet gelukt. Er is volgens hun met geen enkele eigenaar een coulance regeling getroffen om reden van enkel alleen het stotteren. Er moet veel meer aan de hand zijn met een auto wil Renault NL je tegemoet komen. Ik ben dan ook benieuw of dat bij jou ook het geval was. Of je dealer moet water bij de wijn hebben gedaan maar dit lijkt mij ook niet waarschijnlijk althans dat is mijn ervaring.

densoft

Citaat van: Jeroen2016 op  4 juli 2018, 19:41:03
densoft:
Ik heb medio april nog een ultieme laatste poging ondernomen om met Renault NL tot een oplossing te komen maar dit is niet gelukt. Er is volgens hun met geen enkele eigenaar een coulance regeling getroffen om reden van enkel alleen het stotteren. Er moet veel meer aan de hand zijn met een auto wil Renault NL je tegemoet komen. Ik ben dan ook benieuw of dat bij jou ook het geval was. Of je dealer moet water bij de wijn hebben gedaan maar dit lijkt mij ook niet waarschijnlijk althans dat is mijn ervaring.

Ik heb vanaf week 1 geklaagd over de eigenschappen van de auto. De klachten waren o.a. het stotteren, soms niet starten van de auto, wegvallende radio en andere vage kleine storingen. Uiteraard zeggen de dealers in eerste instantie dat ze hier niets aan gaan doen totdat je ze in gebreken stelt. Dan gaan alle deuren ineens open. Ze willen eigenlijk de problemen zoveel mogelijk verbergen, dus de dealers zal altijd zeggen dat er geen coulance waren. Ik heb na maanden lang onderhandelen een vergoeding gekregen van €2000,- van Renault NL en €2500,- van de dealer. en dan ook nog de lopende kortingen van Renault werd er nog aan toegevoegd. Ze moesten eigenlijk wel over de brug komen, want inmiddels zijn er al tientallen zaken geweest bij de geschillencommissie die met succes zijn gewonnen.

haelewyn

Dat 'hobbelpaard' is wel een mooie vergelijking met de rijstijl die de auto er soms op nahoudt.
Er is een groot verschil met buitentemperatuur heb ik gemerkt.

Bij koud weer rijdt mijn auto nu perfect, maar in de zomer is het een ander verhaal.
Met de airco aan is het bij rond de 19 graden buitentemperatuur wel merkbaar dat hij stottert. Bij 30 graden is het verschrikkelijk. Als je dan nog in file rijdt en de motor zelf ook erg warm wordt is er niet meer mee te rijden, m.i.

Gisteren terug van ECO overgeschakeld naar Normal als rij-instelling van de motor (binnen het Personal rijprofiel is dat zo gebeurd) en dat gaat iets beter maar eigenlijk nog altijd niet goed genoeg.
Het blijft me doen denken aan een auto van vroeger zonder choke, ..  qua hotsen en botsen aan iemand die niet kan rijden met een auto met handgeschakelde bak.

Ik heb verder nog een paar bugs ontdekt na de software update die ik gedaan had via de website van Renault daarvoor.
Als de radio bv op het Homescreen staat afgebeeld in halve pagina (8,7 scherm) kan ik hem met de pijltjes op het scherm alleen maar wisselen van zender tussen geheugen preset 1 en 2. Als hij bv op 4 staat, gaat hij wel op en neer.
Belangrijker voor mij : sinds de laatste update werkt de stembesturing niet meer.
Een nieuwe update lost het mogelijk wel op en zorgt misschien weer voor andere, nieuwe problemen.

Ik ga ook nog eens naar de garage maar de garantie eindigt al volgende maand. Het zal niet zo moeilijk zijn de situatie wat te rekken in verlofperiode   :D

mark29


Hans 1982

Dan zullen wij wel een megane hebben met een maco. Want wij hebben ook de 1.2 130pk.
Alleen is het stotteren bijna niet aanwezig. Ook niet met deze warme dagen. Hij is nu ongeveer een jaar oud.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev