Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Edwin

Of het de ketting is weten we nog niet dus houden we alle opties open. Uiteindelijk kan het ook een software probleem zijn. Steker nog, wanneer het door tuning op te lossen zou zijn kan het toch niet meer aan de ditributieketting liggen. Maar ik ben niet zo technisch onderbouwd om dat vast te stellen. De huidige software knijpt hem zo dat het blokje onder bepaalde omstandigheden gaat stotteren. Wanneer Renault dit oplost komen ze boven de milieunorm uit.
Volkswagen had er wel een oplossing voor maar dat heeft uiteindelijk ook niet goed uitgepakt.

Lisette

Ha top Edwin! Dat ga ik dus ook nog even doorgeven aan de dealer, en deze zit ook nog eens lekker dichtbij!  !-!

Jeroen2016

Ik heb nog gezocht op het duitse Megane IV forum echter kan hier niets vinden over stotteproblemen. De specificaties, co2 e.d. zijn exact hetzelfde. Zou er in Duitsland andere software worden gebruikt ? Ik ga een mail sturen naar een dealer in Duitsland om te vragen of het probleem daar bekend is. Mocht dit niet het geval zijn dan is het misschien een optie om even de grens over te gaan. Is waarschijnlijk ook goedkoper dan een tuner te benaderen en het lijkt mij dat de garantie in dat geval gehandhaaft blijft. 

Jeroen2016

#168
Zojuist 2 dealers in Duitsland een mail gestuurd. Afwachten maar weer. (nb dat het probleem in de distributieketting zou zitten lijkt mij persoonlijk zeer onwaarschijnlijk maar ben benieuwd wat hier uit komt)


Edwin

Deze zomer ga ik naar Frankrijk op vakantie. Heb er ook aan gedacht om een Franse Renault dealer op te zoeken om te zien of ze andere software hebben maar waarschijnlijk staan onze auto's als Nederlander geregistreerd en dus komt er alleen voor Nederland geschreven software op.
Het idee is wel het onderzoeken waard!!

Jeroen2016

1 van de dealers heeft gereageerd:

"das Problem ist hier in Deutschland bekannt.

Renault arbeitet zur Zeit an einer Lösung.

Mit freundlichen Grüßen"

Jammer.

Lisette

Onze Megane is vandaag bij de dealer, spannend.

Ik heb het toch niet goed uitgelegd, en verkeerd begrepen. Ze gaan met een foefje de nokkenassensor omzeilen, en dan kijken of die niet goed ingesteld staat. Heeft dus niet met de ketting te maken. Het probleem met de nokkenassensor hebben ze al eerder gehad met de nieuwe Megane, dus vandaar dit onderzoek...

Heb aangegeven dat unlimited tuning wél kan tunen. Mocht uit het bovenstaande onderzoek niks komen, dan nemen ze contact op met unlimited tuning om de Megane te laten tunen...

Ik hou jullie op de hoogte!

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Lisette

Uit het onderzoek is niks gekomen (helaas).

Ze hebben contact opgenomen met unlimited tuning, en er werd gezegd dat ze niks met de nieuwe Megane kunnen.... :?

gjcvro

Klopt het stukje tekst staat ook bij de megane III
http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-renault-megane-iii-1-2-tce-130-pk.html

Voor de 4 hebben ze blijkbaar nog geen tuning mogelijkheden.

Jeroen2016

Jammer allemaal.
en idd voor de IV is er nog geen software (of vrijgegeven)
resume:
dealer (importeur) kan niets doen
tuningsbedrijven hebben nog geen software
buitenland zelfde problemen
Radar / Kassa / Autovisie / Autoweek nog geen enkele reactie mogen ontvangen
Ik wil de komende week nog even langs het Juridischloket . Technisch is er geen oplossing mogelijk op dit moment wellicht een compensatie in geld ???

Lisette

Edwin had een mail gestuurd naar unlimited tuning, met de vraag of ze de Megane konden tunen, en hij kreeg als reactie dat dat zeker kon!


Jeroen2016

Op de site gekeken van Unlimited Tuning. Maar de gegevens die daar staan onder "standaard" staan zijn niet helemaal correct. Zowel koppel, toerental en topsnelheid zijn  niet juist. Geeft mij al weinig vertrouwen.



         
     

gjcvro

#179
is dit iets? ken ze verder ook niet.
http://www.datatechnic.nl/chiptuning/renault/megane_iv_2016/tce_130/

edit: ik heb ondertussen meerdere bedrijven gezien die beweren de 4 te kunnen tunen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev