Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lisette

Voor wie wel eens een "schokkende" ervaring wil, jullie zijn van harte uitgenodigd  :D  ;)

A110

Citaat van: Lisette op 27 februari 2017, 19:46:26
Het schokken, stotteren voelt als schokkend inhouden.

Onze dealer heeft aangeboden om de auto te laten tunen, en zelf voor de garantie in te staan, echter is tuning (nog) niet mogelijk omdat er nog geen programma voor de nieuwe Megane is.

Maar als niemand het doet zal er ook geen software gemaakt kunnen worden. Tuning bedrijven zullen toch een slachtoffer moeten hebben om de software te schrijven.

Je mag de auto ook bij mijn voor de deur brengen, als je hem toch kwijt wilt 😉 vind het ook een zeer mooie auto, ruilen met mijn Meg 3 gt-line 1.4 tce gechipt naar 160 pk.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Nikk

Iemand gaat die 1.2 tce 130 ps ooit wel een keer chippen, waarschijnlijker, is al een keer gedaan. Wellicht op Fora andere landen de situatie eens voorleggen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Persoonlijk zal ik nooit een standaard tuning mapje op m'n auto laten zetten.
Dan gaat m'n auto gewoon een paar uur op de testbank, en laat ik een custom mapje maken.

Tedo


markklok

Citaat van: Nikk op 27 februari 2017, 20:31:55
Iemand gaat die 1.2 tce 130 ps ooit wel een keer chippen, waarschijnlijker, is al een keer gedaan. Wellicht op Fora andere landen de situatie eens voorleggen.

Deze maand een tv gekocht dus even sparen.. Maar het staat zeker op de planning  o-)

Manutan

Ik vind het altijd zo bijzonder dat de ervaringen met eenzelfe auto  zo uiteen kunnen lopen. Ik geloof absoluut dat de klachten van sommigen terecht zijn maar het is toch apart dat een auto die in massa geproduceerd wordt, elk exemplaar op exact dezelfde manier, toch zulke uiteenlopende kwaliteitservaringen kan opleveren. Ben benieuwd waar dat aan ligt.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Jeroen2016

Ik ook. Het zal ook te maken hebben met de rijstijl. Er zullen mensen zijn die een wat stevige rijstijl hebben en door "het probleem heen trappen". Ofwel , ver in de toeren jagen en dan pas schakelen. Dan zul je het waarschijnlijk niet of nauwelijks merken. Ga je daarentegen rustig rijden in bijv 4e versnelling tussen 50 en 70 rijden dan zal de motor stotteren. Ik heb reacties gelezen van personen die  in verschillende Kadjar's en Megane's hebben gereden waarbij alle auto's het probleem hadden. Tevens heeft Renault NL aangegeven bekend te zijn met het probleem. Als blijkt dat er auto's rondrijden die het probleem in zijn geheel NIET hebben dat moet het mijns insziens op te lossen zijn. Maar ik kan mij dit eigenlijk niet voorstellen. Ik heb zelf nog niet in een andere auto gereden. Ben eigenlijk wel benieuwd. Ook ben ik benieuwd hoe het in andere landen is. Wellicht hier andere milieu eisen waardoor er geen problemen ontstaan ? Heeft iemand hier al iets kunnen vinden?

mark

Ik heb op m'n vorige werk in een megane 4 gereden met de 1.2. Moest ik z'n eerste beurtje aan doen. Deze had dit probleem niet. Heb met halen en brengen ongeveer 20 km gereden met die auto. Werd goed mee getrapt, door de berijder.

Jeroen2016

@mark
deze eigenaar zal toch ook netjes 50 rijden in de bebouwde kom mag ik hopen ? en 60 op een doorgaande weg waar je 60 mag maar als ik jouw opmerking lees vrees ik het ergste en zal hij het idd niet merken bij minimaal  80+ .....

gjcvro

Netjes 50 is relatief natuurlijk. De 1 vind dat 48 8)7, de ander 58 o-).
En dan nog de 1 rijd in de 3, de ander in d 6.

Jeroen2016

in 3 of 4 maakt niet, uit als je maar constant rijdt , 48,50 etc (dat is ook het onderwerp van dit forum)

Lisette

Hehe Jeroen, fijn dat jij het ook begrijpt!!!

Het gaat inderdaad om de constante snelheden, versnelling maakt niet uit. Lijkt me ook niet de bedoeling dat ik bijv op de snelweg 120 of 130 in zn 4 moet gaan rijden zodat hij niet stottert! Trouwens, met cruisecontrol aan doet hij het ook!

Lisette

#133
Wij hebben een monteur gesproken die bij een andere Renault dealer werkt, hij vraagt ons zo nu en dan hoe het gaat en of we al nieuws hebben. Nu kwam hij met het volgende verhaal;

Er kwam een klant terug met een renault megane 4, gaf de sleutels af aan de balie en zei dat hij deze auto niet meer wilde en weigerde om op deze manier verder te rijden.

Ze hebben de auto helemaal na gekeken, en elk scenario doorgelopen. Zo kwam een van de monteurs op het idee om naar de distributieketting te kijken, en deze stond niet "op tijd" het was maar minimaal, maar ze hebben hem weer "op tijd" gezet, en het probleem was verholpen...!

Hij gaf aan dat we vrij waren om bij hun de auto helemaal na te laten kijken voor garantie, als we aangeven dat we geen vertrouwen meer hebben in de dealer waar we de auto gekocht hebben.

A110

Het klinkt erg plausibel.
Ik heb er vanuit mijn werk ook zeker aan gedacht. Maar van een nieuwe auto ga je daar helemaal niet vanuit.
Ik zou op het aanbod ingaan en laat ze er zeker naar kijken. Misschien is er wel een productfout of een serie motoren waarbij er iets fout gegaan is. Als het bij jou auto ook zo is dan kunnen ze eerder een terugroep aktie of andere oplossing gaan maken.
Distributieketting klinkt mooi maar geef mij maar weer de oude distributieriem. Als bij een motor met ketting al een paar graden de timing verkeerd staat krijg je dus van deze rare storingen maar het valt dus nog binnen de toleranties van de kenvelden in de computer waardoor er dus geen storing naar boven komt.
Toch weer het ouderwetse en bij de basis van de motor beginnen de timing.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev