Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larsdijkstra

Citaat van: Tedo op 26 februari 2017, 16:14:29
Tegenwoordig wordt inderdaad snel op alle slakken zout gelegd. Overal ligt de lat (te?) hoog, en een fout wordt direct afgestraft. Echter bij een dergelijke hoge aanschafprijs mag je ook wel wat hogere verwachtingen hebben, vind ik. Men komt niet terug vanwege een stofje in de lak, maar met een auto die niet goed doet waarvoor hij in de eerste plaats is bedoeld; (prettig) rijden.

!-!
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Nikk

#106
Als ik op het Renault forum lees hoe bijvoorbeeld een aantal Talismannen ( correct zo meervoud? ) worden afgeleverd met begeleidende foto's er bij ( plaatwerk wat niet mooi aansluit ) dan kan ik me er toch niets bij voorstellen hoe een QC afdeling zijn werk aldaar in de fabriek doet. Kan maar twee scenario's voor me halen:

Optie A: Het wordt geconstateerd dat eea niet mooi in lijn is maar ok gevonden  --> slechte zaak.
Optie B: Het wordt niet geconstateerd --> slechte zaak

Stotterend rijden zou mij ook zwaar storen. Nooit opgevallen bij test teams tijdens de vele test kilometers?  --> onwaarschijnlijk

Goed, ik rijdt in oud spul, we gaan later richting Brabant met de K4M in het vooronder, zal een stille, vloeiende, zuinige rit worden :->
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

een pijltje typen wordt blijkbaar een hallo / doei smiley --->
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

markklok

Ikzelf merk (Megane 3 2014 1.2 TCE130)  dat hij ook stottert bij bepaalde snelheden.. Bijvoorbeeld 50 in z'n 4.
NU heb ik vandaag voor het eerst Super 98 getankt om te kijken of hij hierdoor beter/ zuiniger rijdt.

Vraag is nu.. Heeft iemand uit een stotterende situatie zijn auto laten chiptunen waarmee ze aangeven het probleem op te lossen.

Ik zit hier namelijk naar te kijken.. Niet zozeer om het meeste uit m'n motor te halen maar gewoon dat hij dan beter is afgesteld.


Edwin

bericht gekregen van de Renault Dealer. Het stotteren heeft met de rijstijl te maken is hun constatering. Jazeker, het zal weer wel aan mij liggen.
Wat me in ieder geval duidelijk is dat ik vanuit Renault geen enkele ondersteuning hoef te verwachten om de stotterklacht op te lossen.
ofwel zeggen ze dat het stotteren hoort bij de product eigenschappen of het ligt aan mijn rijstijl.
Dat ga je als particulier niet winnen. ben bang dat ik me er bij neer zal moeten leggen. Ik heb geen zin om de tijd erin te steken om een advocaat in de hand te nemen.

Edwin

het tunen doe ik niet omdat mijn auto nog in de fabrieksgarantie zit.
heb contact gehad met RS-tuning uit Eindhoven. Het is te proberen maar garanties kan hij niet geven.
Leuk studie object dus. Neem contact op met de tuner en bespreek het probleem. Wellicht kan je ook tot een prijsafspraak komen mocht het toch niet lukken.

Lisette

Hebben ze zelf niet in de auto gereden Edwin? Vanuit onze dealer hebben er 3 man in gereden, en ze constateerde het alle 3. Welke rijstijl zou je dan aan moeten nemen wil het niet gebeuren?

Tedo

Misschien dat iemand zijn/haar III met dezelfde motor gaat tunen en vervolgens goede ervaringen heeft dat het met de IV ook te proberen is? Jammer dan van de garantie, ze kunnen/willen jullie nu toch ook al niet helpen binnen de garantietermijn.

A110

Vorige week is de Nissan van mijn broer bij ons op het bedrijf getuned door mobile chiptuning. Wij hebben hier al diversen auto's door hun laten chippen, ook mijn eigen auto 1.4 TCe en dit is allemaal naar volle tevredenheid.
Ik heb ze de vraag voorgelegd en van jullie problemen verteld. Ze hadden nog geen ervaring met deze nieuwe motor maar wel met de vorige 1.2 TCe 115pk. Die kunnen ze wel tunen.
Ze hebben er ook al een paar voor een Renault dealer gedaan.

Ik zou zeggen is het niet handig dat er dan toch 1 iemand de stoute schoenen aandoet en gewoon overlegd of in samenwerking met de dealer zijn auto laat chippen en kijkt of de problemen over zijn. Dit moet toch te regelen zijn met je dealer? Ik neem aan dat hun er dan ook een voordeel bij hebben.
En garantie, wat stelt dat nu nog voor. Er is niemand die kan zien dat de auto gechipt is. En je gaat hem daarna toch ook niet over de huizen jagen?
Het is wel alleen zo dat als er een software update is dat je dan een probleem hebt want dan word je gechipte software overschreven. Dit bedrijf komt dan wel kosteloos het er weer opzetten. Maar je moet dan wel aan kunnen tonen dat het een verplichte update was vanuit Renault.

Hieronder de website voor als iemand meer info wilt hebben http://www.mobile-chiptuning.nl/

Ze ontwikkelen en schrijven zelf de software.
Ze denken ook dat het gewoon komt door de emissie eisen en hierdoor te schraal staat afgesteld wat bokken/inhouden tot gevolg heeft.

Het is mijn advies doe er jullie voordeel mee.

Jeroen

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140


Manutan

Ik heb het al een keer in een reactie genoemd maar bij mijn Mégane ervaar ik het stotteren alleen bij een koude motor. En dan ook echt alleen als een kleine 'bibber' in de motor. Als de motor warm is houdt het op. Dus kennelijk is er toch een verschil tussen de ene en de andere auto. Wat op zich wel weer apart is.

Overigens heeft de briefschrijver in het artikel in het AD het over 'inhouden' van de motor. Is volgens mij toch iets anders dan het stotteren waar het in deze topic over gaat. Dat inhouden ervaar ik overigens ook niet. Zou ik wel een echte Mégane IV hebben?   :P
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Jeroen2016

@manutan
probeer jij ook echt een vaste snelheid (op de cruisecontrol) tussen ca 50 en 70 km ??? Bij een hogere snelheid / toerental is het idd weer weg. Laat maar weten
Vandaag weer het volgende mee mogen maken: R-Link ; had een schop onder de kont nodig voordat ie het deed.... en de centrale vergrendeling tot 3 x toe een weigering. Sta je lekker in de regen om alsnog de kaart te voorschijn te halen..... en maar denken: WAAROM HEB IK IN VREDESNAAM MIJN III INGERUILD !!! 

Lisette

Het schokken, stotteren voelt als schokkend inhouden.

Onze dealer heeft aangeboden om de auto te laten tunen, en zelf voor de garantie in te staan, echter is tuning (nog) niet mogelijk omdat er nog geen programma voor de nieuwe Megane is.

Ik heb bijgehouden wanneer het stotteren/schokken/inhouden het meest voorkomt. En het maakt niks uit of hij warm of koud is. Laatst een ritje van 120 km gemaakt naar Duitsland, even lekker los gegaan ook. Vervolgens de snelweg af om nog een stukje binnendoor te rijden naar onze bestemming, en het stotteren is er gewoon weer.

Lisette

Bij ons deed 2 weken geleden de r-link het helemaal niet meer  :x

Ik breng hem ondanks het een prachtige auto is, met liefde weer terug, ben helemaal klaar met deze auto.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev