Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Declan

Citaat van: Ruben op 21 februari 2017, 10:52:05

Tuurlijk gaat die dan stotteren vooral als je in ze 4 staat en hij moet zich uit die toeren trekken, bekijk dit filmpje maar eens dan zie je hoe slecht het voor je motor is:

https://www.youtube.com/watch?v=soJea7xEt-8

Kortom, je moet gewoon pas schakelen bij 30 (2e), 50 (3e), 70 (4e), 90 (5e), 110 (6e). Niet zoals de meeste mensen gewend zijn bij 20/40/60/80/100.  Dat zal wel even wennen zijn.

Gevolg: Je verbruik schiet omhoog en je rijdt veel meer toeren. De vraag is even hoe comfortabel dat is. Constant 60 rijden in zijn 3.......... De dealer zou dit op zijn minst moeten vertellen en ook moeten aangeven dat dit puur is vanwege de CO2 waarden en om op papier en lekker laag verbruik te hebben.

Z

Citaat van: Declan op 21 februari 2017, 10:57:17
Kortom, je moet gewoon pas schakelen bij 30 (2e), 50 (3e), 70 (4e), 90 (5e), 110 (6e). Niet zoals de meeste mensen gewend zijn bij 20/40/60/80/100.  Dat zal wel even wennen zijn.

Gevolg: Je verbruik schiet omhoog en je rijdt veel meer toeren. De vraag is even hoe comfortabel dat is. Constant 60 rijden in zijn 3.......... De dealer zou dit op zijn minst moeten vertellen en ook moeten aangeven dat dit puur is vanwege de CO2 waarden en om op papier en lekker laag verbruik te hebben.

Maar het probleem bestaat al sinds 2010, dus dan snap ik eigenlijk niet waarom je dan  het 'risico' neemt om dit blok te nemen.

Lisette

Nou ik rijd geen 50 in z'n 4 hoor, ik schakel pas door als ik 60 rijd. En stotteren doet ie in elke versnelling, lage of hoge toeren maakt niks uit.


Jeroen2016

Is dit de Autoweek van deze week ? Hoeveel eigenaren zouden er rond rijden die het probleem ook hebben maar niet aan de bel trekken vraag ik mij af. Ik kan me haast niet voorstellen dat er ook maar 1 rond rijdt die niet stottert.
Afgelopen week maar weer eens contact gezocht met Renault NL. Antwoord: probleem is bekend en misschien komt er een oplossing enz . Zoals verwacht natuurlijk. Ik geloof er niet meer in dat er een oplossing komt. En maar doorgaan met verkopen natuurlijk van de Megane met benzine motor en vooral niets zeggen tegen de potentiele koper. Het moest verboden worden Renault !  Leest u mee Renault NL?? Vast wel !!

Lisette

Dit artikel staat in het AD, waarschijnlijk meer gelezen dan de autoweek! Ik denk eerlijk gezegd ook dat er genoeg Megane rijders zijn die er niks mee doen. Maar begin steeds vaker de klacht te lezen en te horen!

gjcvro

Ik vind eerlijk gezegd het antwoord dat op het artikel gegeven wordt ook wel erg 'makkelijk'.
Dan is de titel er naast weer goed van toepassing 'te kort door de bocht'

Alsof je bij een proefrit alles merkt. En de meeste garagebedrijven staan ook niet echt te springen om een auto een halve dag uit te lenen.
Moet ik dan ook nog testen of hij inderdaad met een aanhanger van 1,5 ton nog steeds prima rijdt?

larsdijkstra

Een auto meenemen voor een halve dag is geen enkel probleem, als je het samen overlegt. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die er of geen last van hebben of het niet stoort, benzine uittvoeringen worden genoeg verkocht
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Nikk

Kan me voorstellen dat je als Renault dealerschap medewerker ook wel eens in  een auto met deze motorisering hebt gereden Lars?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

gjcvro

Citaat van: larsdijkstra op 26 februari 2017, 08:37:04
Een auto meenemen voor een halve dag is geen enkel probleem, als je het samen overlegt.
Ik heb andere ervaringen.. ze kijken al raar als je een uur weg blijft.

Tedo

Ik stond ooit bij een Renault dealer waar mensen vroegen om een proefrit in een Clio 1.6 16V.
De verkoper antwoordde dat ze alleen een 1.4 16V als demo hadden, en zei: "Ach, ze rijden toch hetzelfde". Niet alle autoverkopers hebben dus exact de kennis van het specifieke model wat de klant wenst. Als je een liefhebber treft misschien wel.

Nikk

Die verkoper had wel gelijk dat zowel de 1.4 als 1.6 16v niet stotteren :->
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Dat was toen nog niet aan de orde uiteraard. Maar verschil in rijden was er zeker.
Een auto met (alleen) een verbrandingsmotor en milieuzuinig zijn gaat bijna niet samen.
Fabrikanten moeten om de milieunormen te halen zoveel consessies doen dat dit ten koste gaat van andere zaken als duurzaamheid, rijplezier, souplesse of prestaties. Of ze installeren sjoemelsoftware.
Het is gewoon geen goede combinatie. Als we echt milieuvriendelijk én met plezier willen rijden dan moeten we over op volledig elektrisch* of een alternatieve brandstof.

*Al moet je je niet gaan afvragen hoe die elektriciteit dan weer opgewekt is.

larsdijkstra

Citaat van: Nikk op 26 februari 2017, 09:13:44
Kan me voorstellen dat je als Renault dealerschap medewerker ook wel eens in  een auto met deze motorisering hebt gereden Lars?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen benzine heb gereden voor wat langere tijd  :x.  hoor er bij ons niks over, echt. 

Merk wel dat mensen tegenwoordig steeds vaker vallen over hele kleine dingen, en direct in de aanval gaan en het heel groot maken... begrijp me goed, doet niks af aan de klachten van mensen hier en die respecteer ik, vel geen oordeel daar over.  Maar ik heb wel eens met dingen dat ik denk:maak je je daar nou druk om...?  Maar kan ook aan mij liggen, ben minder kritisch...  ;)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Tedo

Tegenwoordig wordt inderdaad snel op alle slakken zout gelegd. Overal ligt de lat (te?) hoog, en een fout wordt direct afgestraft. Echter bij een dergelijke hoge aanschafprijs mag je ook wel wat hogere verwachtingen hebben, vind ik. Men komt niet terug vanwege een stofje in de lak, maar met een auto die niet goed doet waarvoor hij in de eerste plaats is bedoeld; (prettig) rijden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev