Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeroen2016

@ Mark

Ik weet niet hoe hier een foto te plaatsen maar heb een foto geplaatst op autoweek.nl

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5481709,5678752,page=21#msg-5678752

nb weet iemand meer over de terugroepactie ??

Edwin

Vandaag werd ik al gebeld door de dealer. Hij was klaar maar het kwam er op neer dat ze verder niets kunnen betekenen. Er was wel een update maar de monteur heeft proefgereden en bemerkte geen verschil. Het stotteren hoort bij de producteigenschappen en ze steken het op de strenge euro 6 norm. Ik begrijp het wel maar snap niet goed dat je daar de consument de dupe van laat zijn. Blijkbaar staan er grote economische belangen voorop. De dealer ligt natuurlijk ook in spagaat. Ze willen mij als consument tevreden houden maar hebben zich te houden aan de voorschriften van Renault Nederland.
Ik ga in ieder geval contact opnemen met mijn rechtsbijstandsverzekering om te overleggen.
RENAULT, IK BEN ERG TELEURGESTELD IN JULLIE!!

Lisette

Edwin, wat was de reactie van jouw rechtsbijstand?

Declan

Zo, via het AW forum hier terecht gekomen. Ik ben mijzelf aan het oriënteren en heb inmiddels afspraken staan voor proefritten voor vervanging van mijn Megane III 1.5 dCi.

Mijn keuze was gevallen op de Megane 1.2 130PK, maar als ik dit topic lees dan schrik ik hier behoorlijk van. Mijn vraag aan Lisette/Edwin en de andere 1.2 bezitters: Hebben jullie proef gereden met de auto voordat je hem kocht? En zo ja, ook met deze motor? Want je zou verwachten dat je tijdens de proefrit al tegen het stotteren aanloopt.

Jacques

Zo te lezen, komen de problemen pas na een bepaalde tijd. In het begin gaat alles goed, tot er wat vervuiling optreed. Lees op blz. 1 van dit topic het relaas van Adinsx.

Declan

Citaat van: Jacques op 16 februari 2017, 15:29:01
Zo te lezen, komen de problemen pas na een bepaalde tijd. In het begin gaat alles goed, tot er wat vervuiling optreed. Lees op blz. 1 van dit topic het relaas van Adinsx.

Adinsx rijdt in een Megane III, die motor is net iets anders (ook andere CO2 uitstoot). Het verhaal van Lisette vind ik nog het meest schokkend. Gewoon na 450km al een auto die kwalitatief uitermate teleurstellend loopt.........  l-

Tedo


Lisette

Het stotteren viel in de eerste week rijden al op, toen stond er 80 km op de teller. De proefrit in de demo auto, geen schokken of stotteren ervaren. Ze zullen wel uitkijken met een demo auto  ;)

Nikk

#83
Rijst bij mij de vraag hoe ze de Demo dan zonder stotteren draaiend hebben gekregen. Kan dus blijkbaar wel.

In een reactie op een bericht direct boven het jouwe hoef je niet te quoten.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Jeroen2016

Wellicht alleen proef gereden op snelwegen en doorgaande wegen van 80+ ? Die van ons deed het vanaf km 1 . En als ik alles lees moet het ook alleen maar erger door vervuiling van de kleppen door slechte verbranding. Ik heb ook een triest geval gelezen over een eigenaar met een Kadjar die na een half jaar werd ingeruild (Kadjar forum).
@ Edwin; nog iets gehoord van je rechtsbijstand ?
Ihkv de Carnavals gedachte volgende week: Wellicht een idee om met zijn allen (Megane en Kadjar eigenaren) volgende week in optocht naar het hoofdkwartier van Renault af te reizen ? Genereren we veel publiciteit mee denk ik.....maaar een oplossing ?Humm

Declan

#85
Ik heb 4 maart een afspraak staan voor een proefrit, afgesproken voor een 1.2 tce 130pk, dus ben heel benieuwd. Je snapt natuurlijk wel dat ik weinig snelwegen ga rijden en vooral kijk of ik het stotteren voor elkaar krijg in de bebouwde kom.

rfm

Citaat van: Nikk op 19 februari 2017, 09:06:12
Rijst bij mij de vraag hoe ze de Demo dan zonder stotteren draaiend hebben gekregen. Kan dus blijkbaar wel.
Of het is maar een klein percentage van deze modellen die het stotterprobleem krijgen, wat waarschijnlijk ook verklaard waarom renault niet staat te springen om dit probleem op te lossen (of daarom moeite heeft om het probleem te vinden).

Lisette

Het klopt inderdaad dat niet elke auto het probleem heeft.

Ik vind dat Renault zich er wel erg makkelijk vanaf maakt.
Dus mocht iemand besluiten om iets te ondernemen, sluit ik me aan.

Edwin

In alle nieuwe 1.2Tce 130pk auto's waarin ik heb gereden was het stotteren te voelen. Je kan het oproepen door bv 60km/h te rijden in versnelling 4 en constant rijden of ietsje gas geven en dan een beetje inhouden. Bij gasgeven of loslaten heeft hij het niet.
En, nee. Ik had geen proefrit gemaakt. Ik had nl het vorige model megane ingeruild waar ik geen problemen mee had. En natuurlijk is dan ook het verkoop praatje. " Mocht er toch iets mee zijn dan lossen we het op." Wij rijden veel op b-wegen dus komt deze eigenschap sterker naar voren dan wanneer je veel op de snelweg rijdt.
Op dit moment ligt er een brief van mij bij de dealer waarin ik een aantal voorstellen doe waaronder ontbinding van het contract want Renault stelt dat het stotteren een product eigenschap is maar daar hebben ze mij niets over vertelt. Renault heeft zich niet gehouden aan de meldingsplicht. Verwacht deze week een reactie.


Z

Citaat van: Edwin op 14 december 2016, 10:16:20
Het probleem doet zich vooral voor tussen 1500 en 2250 tpm. Bv 50 km/h in zijn 4e versnelling motor draait dan 1500tpm. Dit blijft zich voordoen in dezelfde versnelling tot 2250tpm. Rijd ik 80 in V6, dan heeft hij het ook. Bij hogere snelheden niet. Dan moet de motor toch net wat harder werken waardoor het probleem zich niet voor doet. Bij lage constante snelheden lijk de motor echt te zoeken hoe de snelheid netjes vast te houden.


Tuurlijk gaat die dan stotteren vooral als je in ze 4 staat en hij moet zich uit die toeren trekken, bekijk dit filmpje maar eens dan zie je hoe slecht het voor je motor is:

https://www.youtube.com/watch?v=soJea7xEt-8

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev