Advertenties


Rem pedaal heel hard in de ochtend

Gestart door Abdelitto, 2 oktober 2018, 20:58:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Beste leden,

ik rij in een EDC (automaat) en is dus zo dat ik op de rempedaal moet indrukken om mijn auto te kunnen starten. Nu is het al 4x voor gekomen dat in de koude nachten mijn rempedaal opgepompt is, maw heel hard. Ik moet er kracht in zetten om mijn auto te kunnen starten want anders start mijn motor niet zonder de rempedaal indrukt te houden. Nadat de auto gestart is voel je opeens de druk van de rempedaal wegnemen. Het is alsof je de rempedaal meerdere malen heb ingetrapt met de motor uit, zo hard wordt het dan.

Wie kent dit fenomeen? want de koude dagen (nachten) komen eraan. Is dit iets wat ik naar de garage moet na laten kijken? Deze auto heeft al de vorige winter meegemaakt en dit ken ik niet.

Hans 1982

Wordt je rem niet bekrachtigd door vacum? Kan zijn dat nu het koud wordt het s'nachts een beetje lekt. Wat je hier aan moet doen geen idee.

MadBull

Meteen naar de garage gaan natuurlijk  l-
Auto is van 2016, dus nog in de garantie neem ik aan...
Laat de Renault dealer het maar fijn oplossen toch?
Straks krijg je hem idd niet meer gestart in de komende winter  >:(

Jacques

Als je rembekrachtinger OK is, kun je ca 3 a 4 keer (zonder draaiende motor!) intrappen alvorens het rempedaal hard aanvoelt en dus niet meer bekrachtigt is. De oorzaak van een defecte rembekrachtiger kan zijn: het eenrichtigs-klepje tussen de remkrachtiger en de vacuumslang naar het inlaat spruitstuk. Maar het kan ook zijn dat er een lek in de rembekrachtiger zelf zit. De garage kan het testen door een vacuummeter aan te sluiten op de rembekrachtiger en te kijken of hij vacuum verliest. Ik heb zelf net probleem van een defecte rembekrachtiger achter de rug op een R19 met megane F7R aandrijflijn. Vandaar dat ik de syndromen nu herken.

Abdelitto

Duidelijk allemaal, mee naar de garage.

Overdag gaat het gewoon goed, of normale temperaturen in de nacht. Ik ben een engineer dus ik ga van klant naar klant. Auto start en stopt dagelijks zeker minimaal 6x.


zapp

Die van mij is 's-ochtends ook heel hard, maar dat is normaal.  _o_

Abdelitto

@Zapp,

Dan is dat echt niet goed want ik heb deze Megane nu al bijna 2 jaar, nog nooit een harde rempedaal gehad voor het opstarten. Hoort tenminste niet.

Joske

Ben wel benieuwd naar de diagnose, had het bij mn vorige auto ook (Focus station) en was de ene keer wel, andere keer niet. Zodra de motor stationair draaide was er direct vacuum en voelde het pedaal prima. De dealer heeft er nooit iets aan gedaan / kunnen vinden.

mark29


Jacques

#9
delete


Jacques

Ik had ODOL geschreven, maar vond dat een beetje puberaal en had dit maar verwijderd.
Maar om terug te komen op de rembekrachtiger: Hoe is het afgelopen bij de Renault dealer?

Abdelitto

@Jacques

Ik heb nog geen afspraak gemaakt, druk druk druk maar ben wel van plan snel te doen. Vandaag en gister was het weer heel hard in de ochtend alleen en was niet eens koud in de nacht.

haelewyn

Ik heb dat ook op een handgeschakelde auto, 1,2 tce 130.
Het is reeds van in het begin. Soms wel en soms niet.
Altijd na een nacht of langer stilstaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev