Advertenties


probleem met me audio.

Gestart door megane 2.0 jeffery, 31 oktober 2006, 15:33:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megane 2.0 jeffery

hallo

toen ik de coupe had gekocht,had ik me audio van de vorige auto in de coupe gebouwd,daar draaide de muziek 5min op en toen was alles in 1x dood.zins dien heb ik het nooit meer aan de gang gekregen,dus heb ik vorige week besloten om nieuwe versterker en subwoofer tekopen,dat heb ik dus gedaan en vandaag en gister ingebouwd,maar tot mijn grote schrik werkt het nog steeds niet?
iemand verdere iedeen wat het probleem kan zijn?ik zat meer tedenken aan de uitgang van mijn radio die kapot kan zijn?iemand dat weleens mee gemaakt?ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groeten jeffrey

Greencabrio

Heb je de zekeringen wel eens nagekeken? De zekering die op je voedingskabel zit bij de accu? De zekering achter op de radio?

Timo Zuiderduin

Kan meerdere oorzaken hebben.

geen voeding, kwestie van doormeten d.m.v. een voltmeter op de + en de - kabel te houden.

het kan ook zijn dat je remotedraad een breuk heeft. (blauwe dunne draadje vanaf je radio naar je Amp).

of misschien heeft je audiokabel een breuk. als je versterker wel aanslaat (er zal vast wel een lampje zijn waaraan je dat kan zien) maar je hoort geen muziek dan zit er dus iets mis in de audiokabels of de radio.

megane 2.0 jeffery

hey jongens hatstikke bedankt,ben bij de plaatselijke renault dealer langs gegaan in heteren,het hele probleem uitgelegd,was even meten maar we kwamen erachter dat de remote niet meer werk,we hebben hem nu aangesloten op de draadje van de accesoires,waar je bv de elektrische antenne op aansluit.en hij doet het. !-!

Timo Zuiderduin

ik had al een voorgevoel.

het is in dit soort gevallen heel erg vaak een probleem met de remote.

komt waarschijnlijk doordat dit een erg dun kwetsbaar draadje is die vaak toch met enig geweld door allerlei bochten en gaten getrokken wordt!!

Dee-ehn

Citaat van: jeffes op 31 oktober 2006, 19:11:09
hey jongens hatstikke bedankt,ben bij de plaatselijke renault dealer langs gegaan in heteren,het hele probleem uitgelegd,was even meten maar we kwamen erachter dat de remote niet meer werk,we hebben hem nu aangesloten op de draadje van de accesoires,waar je bv de elektrische antenne op aansluit.en hij doet het. !-!

Is dit een draadje wat standaard in de achterbak ligt? Ik ga nl binnenkort een versterker in de kofferbak van mijn Megane Coupe leggen en ik zou het niet erg vinden wanneer ik geen remote kabeltje hoef te trekken :)

Timo Zuiderduin

bij de cabrio zit ie links in de kofferbak achter het bekledingsgedeelte.
ik vermoed dat ie daar bij de coupe ook ligt.

megane 2.0 jeffery

zou kunnen dat deze in de kofferbak zit,ik heb hem aangesloten op het rode draadje die uit je radio komt.

Timo Zuiderduin

vanaf de Radio is de blauwe draad meestal de Remote.

rood is de ingang voor de +




Nick Mattheus

seg timo

een coupe heeft toch geen elektrische antenne??
Heeft een coupe dan wel zo een kabeltje in de koffer??

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Timo Zuiderduin

daar heb je een heel goed punt Nick,..  l-

Ik had er eigenlijk niet aan gedacht dat een Coupe weleens een vaste antennen zou kunnen hebben!

Greencabrio

Nope die heeft niet zo een draadje! Het draadje zit daar, omdat hij een singaal geeft aan de antenne dat de radio aanstaat! bij de coupe heb je een vaste antenne dus die heeft geen singaal nodig!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev