Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 22

Gestart door Jan van Heteren, 18 februari 2008, 20:21:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Michel Veltman

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Marissie

jawel mag je wel vragen.. heb mij 3850 gekost ex btw maar mijn lak was wel 1200 euro de liter.. ligt er echt aan wat je wil.. een normale kleur dan had het me 2600 gekost.. maar ik wou persee deze kleur..

en idd komt er eest een schroefset en daarna velgen.. Me velgen die er nu onder zitten heb ik natuurlijk net een paar maanden terug helemaal knap laten maken.. dus die kunnen nu nog wel ff.. maar toch wil ik wel graag andere  :q
ben tussedoor ook bezig met motorrijbewijs.. wat me dan nu nog wel nix kost omdat ik gratis les heb..  !-!les op mijn eigen motor maar daar komt straks ook verandering in straks..

Dirk Kuipers

Zo... Dan was ik met mijn "standaard" kleur inderdaad heel wat goedkoper uit. :)

Marissie

dat geloof ik wel jah.. maar als het maar mooi is he..  ;) dat is het belangrijkste.. :)

Dirk Kuipers


Dirk Kuipers

Alex, ga je turbo'tje bouwen? Of? :)
Zo ja, leuk! Kunnen we wedstrijdjes houden!

"Megane Compressor" vs "Megane Turbo" :)

-Thunder-

Heb je nog veel pk winst met een turbo eigenlijk ?

Dirk Kuipers


-Thunder-

Ik bedoel meer van, is het een paar pk's of zijn het veel pk's meer, maar dat zal ook wel afhankelijk zijn wat voor turbo en montage e.d. .

Ik ben wel benieuwd hoeveel pk jouw auto straks heeft met de werkende compressor :)

Dirk Kuipers

Hangt er maar net vanaf wat je er inderdaad allemaal op zet en met hoeveel druk je bijvoorbeeld rijden gaat. Hoe meer druk, des te meer je motor "op zijn donder" krijgt, dus des te meer zul je eerst aan je motor moeten verbouwen wil hij daar tegen kunnen.
Je kunt kiezen voor 0,2 bar, maar ook wel voor 1 bar. Dat is natuurlijk een heel verschil. Alleen bij 1 bar moet je toch wel denken aan andere zuigers, etc, anders kun je rekenen op een niet al te lange levensduur van je motor. :)

Ik ga voor ongeveer 0,4 bar zonder iets aan mijn motor te veranderen. Indien dat teveel is, kom ik er vanzelf achter, en ga ik wel opzoek naar een nieuw blok die ik dan alsnog prepereer voor hoge drukken.

Ik denk echter dat 0,4 bar wel moet kunnen. Honda's rijden bv wel met 0,7 bar zonder er ook maar iets aan te doen. Maarja, we zien wel! :)

Back on topic! :)

Michel Cijs

een turboblok rijdt gewoon heel anders dan een niet geblazen blok; meer sensatie. Kan met de juiste setup zo 1,5x zoveel pk's geven dan een ongeblazen blok Y

ik was er nooit zo van, was meer van de 16v's lekker gillen. Maar ben inmiddels behoorlijk om iig Y

@Wilco, voor je bijrijdersraam. Smeer de binnenkant van het raamrubber eens in, dat wilde bij mij ook wel helpen destijds (hij sluit daar te strak voor het mooie)

Edgar

#71
Citaat van: Marissie op 11 maart 2008, 09:57:39
jawel mag je wel vragen.. heb mij 3850 gekost ex btw maar mijn lak was wel 1200 euro de liter.. ligt er echt aan wat je wil.. een normale kleur dan had het me 2600 gekost.. maar ik wou persee deze kleur..

Dat is wel erg dure lak dan. Lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk veel geld. 1200 per liter en 4 liter voor een auto maakt al 4800 euro enkel de lak. Dan nog de harder de blanke lak en de spuiter betalen voor zijn voorwerk en het spuiten zelf. Was dan een hele goedkope spuiter.

Ik was destijds 4000 kwijt zonder bon en met een zwart goud parelmoer kleur ook niet goedkoop. Standaard kleuren zijn aanzienlijk goedkoper dat wel. Kijk voor een knappe kleur gewoon in de verschillende showrooms en vraag naar exclusieve kleuren en de code`s van de kleur die je dan uitzoekt en ga daar mee naar je spuiter.

Overigens wel een heel mooi kleurtje op je cabrio daar mag je trots op zijn heb je goed uitgekozen. Met de rondingen van deze wagens is het gewoon een waar spektakel om zulk soort kleuren te spuiten.  _o_

-Thunder-

#72
Helaas gaat het 'goedkope' adresje niet door, hij had het gereedschap er niet meer voor.

Ik heb net met Masman in Dalfsen gebeld en ik ga er in deze dagen even heen om een offerte te laten opstellen.

De beste meneer raade mij aan om zaterdag te komen omdat de eigenaar er dan ook is.

@michel, het lijkt mij eerder dat het de schakelaar is want als ik die indruk gebeurd er weinig tot niets.


Dirk Kuipers

Wat een prijzen voor het spuiten.. :S

Ik betaalde voor Laswerk (bv dakstrippen) veel "strak maak" werk (bumper en sideskirts zaten eerst aan de auto vast,etc) en daarnaast dus spuitwerk €1.900,-

Edgar


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev