Advertenties


Dashcam

Gestart door knight-rider, 14 maart 2018, 21:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knight-rider

Ja, was ik al van plan om dat via de dakhemel te doen, had dat vorige keer (bij mijn Citroën C4) ook al zo gedaan. In de filmpjes die je on line vind doen ze het ook meestal op deze manier.
Ik heb er idd ook de power magic pro bij genomen.

Spijtig genoeg was de add-a-fuse / fuse tap niet binnen gekomen vandaag, terwijl ze mij verzekerd hadden dat dat geen probleem zou zijn.
Zou nu pas voor donderdag zijn.
Ik ben deze namiddag nog op enkele andere plaatsen gaan kijken, maar de meeste waren gesloten en die die wel open waren verkochten dit niet of hadden het niet in stock.

knight-rider

Citaat van: marcelca op 20 maart 2018, 11:46:15
Heb even fotootjes voor jullie gemaakt, de power magic past idd niet fatsoenlijk in het zekeringskastje dus heb een onder het dashboard geschroefd, zit niet in het zicht maar kan nog wel makkelijk bij de instellingen of kan een eventueel uitschakelen


Ik was net de foto van jou power magic pro aan het bekijken.
Klopt het dat die bij jou op 12 volt en 72h staat?

marcelca

Ja dat klopt, moet eerlijk zeggen dat ik wel al heb gehad dat de camera al een keer was uitgeschakeld, hij trekt heel weinig stroom maar ik rijd over het algemeen erg kleine stukjes waardoor de accu zeker in de winter niet voldoende bijgeladen word

knight-rider

Ondertussen met wat vertraging alle materiaal binnen, dus morgen zien om de camera te installeren.

Ik heb trouwens gekozen voor de 5 ampere zekering voor de camera, aangezien die blijkbaar toch maar zo'n 350 mili-ampere trekt lijkt me dat meer dan voldoende.

knight-rider

De camera staat er (met een weekje vertraging) in.
Ging heel vlot moet ik zeggen, alleen met de doorvoer van de kabel achteraan door de rubber van de achterklep wat zitten prutsen.

Dan de inbouw van de power magic pro, ik heb blijkbaar een aantal zekeringen niet die jij wel hebt marcelca.
Die van 20 ampere bovenaan, derde rij (heb jij toevallig een trekhaak, lijkt mij daarvoor te zijn??)
Ik heb de andere 20 ampere genomen, derde op de derde rij, is die van de claxon, ook constante plus.
De tweede van 30 ampere op de tweede rij heb ik trouwens ook niet, lijkt mij die van de subwoofer te zijn?

Maar ik zit met een probleem, de power magic blijft werken ook als ik hem af zet, knop op "0", dan zou de dashcam moeten afsluiten alsof der geen power magic tussen zit, maar dat doet hij dus niet.

marcelca

Ik heb idd trekhaak en een subwoofer...

Volgens mij gaat de stroom van de geschakelde pas af na een paar minuten dus dat zou verklaren waarom de power magic niet gelijk uit gaat bij geen contact

knight-rider

De geschakelde plus zit op de zekering van de 12 volt plug (zelfde zekering als die die jij genomen hebt), als je de camera daar rechtstreeks op steekt gaat hij direct uit bij het afzetten van de motor, dan zou dat toch ook direct moeten uitgaan via de power magic pro zou ik zo denken?
Dus heb ik een vermoeden dat er iets mis is met het bakje van de power magic pro.


Heb dat dan ook nog niet bevestigd in de auto. ben van zin om het op het klepje van het zekeringkastje te plakken (ipv de bevstiging lager zoals jij het gedaan hebt)

marcelca

Kan zijn dat in de power magic een condensator zit die even stroom nog vast houd maar dat weet ik niet zeker.

Gewoon is op 0 zetten en na 10min even terug naar auto kijken of camera uit is.

Heb ook gedacht om een daar te plaatsen maar vond het te krap worden :)

knight-rider

Ik ga d'r morgen nog eens naar kijken, had toch al meer dan 5 minuten gewacht maar bleef gewoon werken.

Heb hem dan maar terug losgekoppeld, de auto staat hier toch veilig in de garage.

pagi

Ik heb een "AutoBot Eye" in mijn Megane 4 waarbij de camera recht onder de radar heb zitten en de bekabeling via spiegelkap, hemel beklelding, A-stijl en dadhboard heb weggewerkt naar de 12V aansluiting in de middenconsole. Hier moet de adapter in die bij de camera hoort, deze houdt bij waar je hebt gereden en waar de auto geparkeerd staat. Met de app is je dagelijkse rit inzichtelijk en via de telefoon kun je middels de Wifi mee kijken wat de camera opneemt. Leuk apparaatje.
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

knight-rider

Eerste keer dat ik van dat model hoor, kende het niet.
Ziet er wel goed uit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev