Advertenties


Hulp gezocht voor kleuren

Gestart door erik161, 22 augustus 2005, 09:09:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik161

Ik heb lekker aan het klussen geweest met m'n deurpaneeltjes. Het is goed gelukt allemaal, maar ik ben totaal niet goed in kleuren. Het gedeelte wat nu bekleed is met een grijze skai wil ik overtrekken in een skai met iets een lichtere grijstint, omdat de juiste kleur gewoon niet te krijgen is.
Het stoffen gedeelte wil ik ook opnieuw bekleden, maar ik weet totaal niet welke kleur ik moet kiezen. Het moet zo goed mogelijk bij de rest van het interieur passen. (Deze hebben dezelfde kleuren als het deurpaneel).

Een plaat MDF van 6mm gepakt, omdat deze het dichtsbij de dikte van het deurpaneel komt.


Daarna 3 ringen van 22mm aan elkaar gelijmd en scheef doormidden gezaagd.


De ringen op de 6mm MDF plaat gelijmd en afwerken met glasvezel plamuur. Het paneel wordt vanaf de binnenkant vastgebout. Daarvoor zitten er inslagmoeren in het paneel. Alleen goed oppassen dat je de bouten op de juiste lengte afzaagt.


Een gat gezaagd in het deurpaneel en het MDF paneel heel goed vast poly-en.


De overgang tussen MDF- en deurpaneel moet nog netjes afgewerkt worden.





Timo Zuiderduin

Welke kleur is je wagen?
ik denk overigens zelf dat je bij grijs vrijwel alle kleuren erbij kan doen maar ik zou zelf toch andere grijstinten gaan gebruiken of bijv. zwart!

p.s. ziet er verder al goed uit :D paneeltje zit er netjes in volgens mij!!

Keep up the good work O0

EbOoZ

Een iets donkere tint grijs of zwart inderdaad :D

Timo Zuiderduin

probeer ander met Photoshop o.i.d. ff uit, kan je al een vrij goed beeld krijgen van het resultaat!!

of kijk een in Dave zijn projectje,.. zijn deuren zien er echt super uit!!
beter goed gejat dan slecht bedacht ;D
sorry Dave :angel:

erik161

Da's flauw hoor, de deuren laten bekleden. Heb wordt natuurlijk wel een stuk mooier, dan wanneer je zelf gaat lopen rommelen. Toch wil ik het zelf proberen.

Vanmorgen even bij een auto bekleder geweest en hij had een antraciet grijze stof, met een heel fijn ribmotief. liggen die nog veel meer rekt dan skai. Deze kleur kwam heel dichtbij de kleur van deurgrepen en dashboard. Hij zei dat het ontzettend moeilijk zou gaan worden. Hij beval mij dit materiaal aan en dan de hele deur 1 kleur maken.

Het heeft ongeveer dezelfde dempende eigenschappen als velours, wat mij erg aantrekt. Misschien kan ik de A-stijlen en tweeters gelijk met deze stof bekleden.

Als er een af is, laat ik wel een paar foto's zien. Wish me luck.

EbOoZ

Good luck! En ben benieuwd hoe het wordt :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev