Advertenties


bij gasgeven hoor ik borrelend/klotsend water

Gestart door meganesedan16, 1 maart 2009, 22:11:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganesedan16

Beste lezer,

Een jaar rijd ik met plezier in een megane II 1.6 16v uit 2003. De laatste tijd hoor ik bij het gasgeven water borrelen, klotsen. De motor loopt goed, de temperatuur is normaal en de verwarming doet het goed. Wat zou dit kunnen zijn? Lucht in een vloeistofleiding ergens? Wat zou het zijn en is het simpel te verhelpen?

Alvast bedankt!

A110

Kijk even naar het koelvloeistof nivo.

Ik zit eerder te denken aan een verstopte parafaan, het gedeelte onder de ruitewisser's. Daar zitten afwateringsgaten in maar die willen nog wel eens verstopt raken en dan loopt de parafaan vol met water.
Ruitewisser's demonteren plastic plaat verwijderen en de gaten links en rechts doorblazen(prikken) dan loopt het water weer weg.
Staan je bakje's in de vloer links en rechts voor ook vol met water?
Het kan ook nog de airco afwatering zijn. Die zit op een iets moeilijker plek namelijk boven de hitteschild van de uitlaat.

Succes Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

meganesedan16

Jeroen, bedankt voor je reactie. Het borrelende water is ook te horen als ik stilsta en gas geef. De auto lekt niet.

M@ttie

Dan zou je haast denken dat er lucht in het koelcircuit zit en dat je dat door je kachelradiateur hoort gaan, ik zou m eens goed ontluchten en kijken wat het resultaat is... kost je hoog uit een beetje koelvloeistof..
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Denman

Citaat van: M@ttie op  3 maart 2009, 12:59:55
Dan zou je haast denken dat er lucht in het koelcircuit zit en dat je dat door je kachelradiateur hoort gaan, ik zou m eens goed ontluchten en kijken wat het resultaat is... kost je hoog uit een beetje koelvloeistof..

Daar zat ik ook aan te denken na het lezen van je probleem.
mzzls Dennis.

Marcelo

zou het met de verwarming te maken kunnen hebben? mijn ouders hadden dat vorig jaar ook. dat was meer te beschrijven als een koffie pot gepruttel zegmaar.

gr !-!

meganesedan16

Dat zou kunnen, maar als ik gas geef, dan wordt het ook erger/harder. Wat was het euvel bij de megane van je ouders?

Groet,

Luc

Marcelo

was bij een bmw, niet zozeer als ze gas gaven maar ook als ze door de bocht gingen gebeurde het weleens dit had te maken met een weerstand en met een hoofdunit van de verwarming weet zo niet hoe men dat noemt het was wel een duur geintje dus ik hoop het niet voor je!

Gr  !-!

timmi3

Kijk even bij de gaskleppehuisslang naar het luchtfilter! daar zit een apart slangetje op waar die heen gaat weet ik niet. Ik heb pas het gaskleppenhuis schoongemaakt was ik die slang vergeten aan te sluiten. toen maakte die dat geluid wat jij beschrijft! kijk maar even. 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev