Advertenties


Na 2 dagen stilstaan wel starten, maar na 1 dag stil accu leeg

Gestart door mirjam, 18 november 2008, 19:59:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Hoi Mirjam,
dat ligt een eind uit de buurt.
Wij zitten in de Hoeksche-Waard een prachtig gebied onder de rook van Rotterdam.
Hopelijk ligt het aan de automatische verlichting. De ideeen houden bij mij een beetje op.

Laat het weten ik blijf denken.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mirjam

Ja, Jeroen, precies aan de andere kant van het land, jammer, anders was ik zeker even langsgekomen met de auto.
De automatische verlichting is het niet, de accu was donderdag weer leeg. Hen nu de cruise control uitgezet als de auto stilstaat. Nu heb ik ook op internet ook gelezen dat het nog wel eens aan de nokkenassensor zou kunnen liggen dat de accu leeg raakt. Heeft iemand ervaring ermee dat dit helpt om er een nieuwe in te laten zetten?

Renier

Een accu die te weining capaciteit heeft om de auto te starten, dat moet dan op dat moment toch te meten zijn?  8)7
Als er een nieuwe inzit dan lijkt het me stug dat de accu zelf het probleem is.

De dealer had dus al gekeken dat er geen lekstroom is?

Wat gebeurt er precies als je op de startknop drukt wanneer hij wil niet starten? Hoor je de startmotor nog wel? Is die wel eens nagekeken?
Is het geen probleem met de startonderbreker dat die de auto niet vrijgeeft? Had ik ook wel eens gelezen.

Anders aan de dealer vragen of ze hem daar een tijd willen testen door hem desnoods een paar dagen daar te laten staan net zo lang tot hij bij hun ook niet wil starten.
En dat ze dan op dat moment de boel uitlezen en doormeten om te achterhalen wat het is. Of hebben ze zoiets al gedaan?

Ik zou het niet accepteren dat ze "er niet uitkomen"  :neen:

Desnoods zou ik naar een andere dealer in de buurt gaan of ze met Renault Nederland contact laten opnemen voor technisch advies. Zo heeft onze dealer na veel zoekwerk zonder resultaat uiteindelijk ook een oplossing via Renault NL gekregen die wel werktte.

mirjam

De dealer is ook nog steeds aan het kijken wat er aan de hand kan zijn. Ze hebben al zoveel gedaan. Ze willen ook graag dat het probleem wordt opgelost.
Er is geen lekstroom, als ze dit meten. Als ik de startknop indruk, geeft die wel geluid, maar heeft de accu te weinig stroom om te starten. Er brandt ook wel iets op het dashboard, de accu is dus dan bijna leeg. Het niet kunnen starten gebeurt ook niet altijd, meestal start hij gewoon. Alleen als hij een bepaalde tijd heeft stilgestaan, start hij weer niet. Lijkt me dus niet waarschijnlijk dat het de startonderbreker is. Dan zou hij het vaker niet doen.
Ik ga na oud en nieuw opnieuw naar de dealer, om te kijken of ze iets aan de nokkenassensor of de diode van de dynamo kunnen doen. Heb gehoord dat als deze vervangen wordt, dit ook nog wel eens wil helpen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev