Advertenties


Kleine aanpassingen voor lager verbruik?

Gestart door Lucas Hermans, 9 februari 2017, 10:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Goedendag allen!

Net terug van het tankstation. 1 op 12 gehaald met de 1.6 16v Grandtour. Doet toch steeds weer een beetje pijn in deze studentenportemonnee :neen:
Nu snap ik dat het nu wat kouder weer is en de kachel staat op 20 graden, wat natuurlijk meer verbruik oplevert.
Over het algemeen heb ik ook een 'zuinige' rijstijl. Vroeg doorschakelen, veel op de cruise-control enz. enz. Ik tank Euro 98 bij de Shell.

Maar nu vraag ik me af.. Zijn er kleine, niet te dure aanpassingen die je zelf aan de motor kan uitvoeren, die het verbruik omlaag halen? K&M luchtinlaat bijvoorbeeld?
Ik ben een leek op motorgebied 8)7

Groetjes!

Nikk

Motorisch zou ik het ook niet weten

Rijstijl: veel uit laten rollen en goed anticiperen.  Dit wel of niet doen heb ik eens een tijdje aangekeken bij mn Laguna 1.8. Kom zomaar 50 - 100 km verder op een tank als ik mijn best doe. Heb ik echter niet altijd zin in  :)

LED ipv conventionele verlichting

Auto wat vaker laten staan, vooral voor korte ritten. Fietsen, thuisblijven, efficienter je ritten plannen  8)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

MeganeScenic1.9dCi

Alle kieren afplakken?  :D ...  whaha.. nee ik heb echt geen idee.. ik reed met mijn vorige diesel 1 op 18 over 60.000 km gemeten... dus dat is wel vrij representatief..

Maar overschakelen naar Led verlichting is nog niet zo'n gek idee... niet dat led lampjes zo duur zijn, maar steek je dan de gewonnen besparing niet in de aanschaf van led lampjes??

Chippen schijnt ook gunstig te kunnen zijn voor het verbruik, maar dat brengt weer wat kosten met zich mee.