Advertenties


Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)

Gestart door Arthur, 17 april 2014, 19:52:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arthur

Allemaal bedankt voor jullie aangeboden oplossingen,..en sorry dat ik zo negatief binnenkom, en een bepaalde groep mensen misschien hiermee voor t hoofd stoot omdat zij blijkbaar wel een goed exemplaar hebben gekocht.

en ja Jeroen, ik heb inderdaad zelfs nog even later m,n Post aangepast... want ik heb het nog netjes verwoord voor iemand die voor t eerst in z'n leven zoveel (vreemde) problemen met zijn auto in zeer korte tijd krijgt...
dan lijkt t mij niet zo verwonderlijk dat je dan Renault een SHIT-merk vindt..

Maar ik  ben blij voor de overige Renault eigenaren dat ze ( tot nu toe ) nog geen problemen ondervinden.

Ik snap best dat je wat problemen kan gaan verwachten bij een auto die z'n 10e jaar ingaat... maar als t nu normale problemen waren zoals doorgerotte uitlaat, of versleten accu,... versleten inspuiting of distributie-riem etc etc.. dan snap ik dat wel.....
maar al die wazige storingen waarvan je niet goed vast kan stellen waar nu daadwerkelijk het probleem zit, dat ergert mij nogal... want als je van mensen hoor dat je bijv: de EGR-klep unit kan laten vervangen,.... maar dat dat misschien het probleem niet oplost, omdat het mischien in de electronische aanstuuring naar de EGR-klep ook kan zitten..... dan wordt ik daar niet vrolijk van.

Stuurkolom defect... terwijl ik gewoon de auto had uitgezet met de startknop,.. en na mijn 5 min bezoek aan t pompstation de auto weer start,.. en spontaan de melding "stuurkolom defect"  krijg.... en als je thuis komt,... en de auto weer uit zet,.....en weer start... en dan werkt de stuurbekrachting weer ineens... en de volgende ochtend weer niet... en vervolgens ook helemaal niet meer...... dat noem ik wazige problemen die ik nog nooit heb mee gemaakt bij een auto.... en ik heb toch al een aantal auto's gehad...
Eigen schuld natuurlijk... ik had het gewoon bij FORD moeten houden :D
Ik rij dat ding gewoon helemaal af,.. is goed voor de armspieren dat zware sturen... en die inspuiting... och misschien dat ik op een warme vrije dag eens even de EGR-unit kan losmaken, en bekijken.. ik heb begrepen
dat ie ergens vlak achter t schutbord zit aan de bestuurders kant.

"" Je stuurkolom voor je stuurbekrachteging is defect en moet je vervangen als je lichter wilt sturen. ""
Bedankt voor je advies matthew, hoewel ik je niet helemaal begrijp... uiteraard zit de stuur-kolom voor de stuurbekrachtiger.... maar die stuurt nog gewoon goed hoor... tís de stuurbekrachtiger die niks meer doet..
Heb ook geen stuurtje in m,n display staan ofzo, alleen maar t woord "STOP"' in rode letters... maar ja die gaat volgens mij al branden als er een lampje stuk is.


L0we

Citaat van: Arthur op 22 april 2014, 15:28:03
dan lijkt t mij niet zo verwonderlijk dat je dan Renault een SHIT-merk vindt..

Mij wel. Als je één slechte auto hebt, is gelijk het hele merk shit? Dat vind ik nogal een bijzondere conclusie. Ja, rottig dat je wat probleempjes hebt gehad met de electriciteit. Bepaalde modellen stonden inderdaad niet zo goed bekend wat dat betreft. Maar om dan gelijk op deze manier een tirade af te gaan steken dat het een rotmerk is, dat gaat me wat ver...  8)7


JWL

Tja is lastig natuurlijk. Auto is 10 jaar oud weet niet hoeveel eigenaren die heeft gehad staat van onderhoud km stand enz.
Je kan een hoop pech hebben met een auto maar in principe moet die toch al wel rond de 3,5 ton hebben gedraaid anders koop je geen dieshel  ;).
Stuurkolom defect komt wel eens voor maar die liggen genoeg op de sloop en zijn niet zo gek duur. (Geloof dat HAM in Hoevelaken 150 euro vraagt).
Inspuiting defect kan ook meerdere oorzaken hebben zoals hier op het forum wel vermeld staat. Kan natuurlijk ook zijn dat de injectoren op zijn.
Heb zelf een grandtour van 2004 en moet zeggen erg weinig problemen gehad.
Elk merk heeft wel zijn fouten en Renault heeft idd niet zo'n goede reputatie vanaf 2000 t/m 2004 ongeveer maar het is echt nog niks vergeleken met VW/Audi groep.
Jammer genoeg hoor je daar nooit zoveel over want dat is zogenaamd een Duits topproduct.
Het is echt bagger spul.
Ford kent ook de nodige problemen en dan heb ik het niet alleen over de roest :D.

Nicole

Alle merken hebben rotte appels er tussen.
Zo rijden veel hier VAG, en willen niets anders, maar laat ik nou net een Polo kopen die ook het een na het ander had.
Dan kraak ik ook niet vw volledig af. :)
Iedereen snapt je ergenis als je zoveel problemen hebt, dat zou niemand leuk vinden, en ja op den duur steek je je auto liever in de fik.
Maar daarmee hoeft Renault nog niet gelijk helemaal een shit merk te zijn. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Dirk Kuipers

Wat een brul verhaal zeg. Ik vind het niks.
Topicstarter heeft niet eens het fatsoen zich voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic.

Ik sluit mij volledig aan bij Jeroen zijn reactie.
CiteerIk stel voor dat je marktplaats gaat afstruinen op zoek naar Suzuki Alto uit 1989, zodat je zeker weet dat alleen de radio een printplaat heeft.

En nee, ik voel mij niet aangesproken.. Ik vind het alleen jammer dat de kwaliteit van het forum zo naar beneden gaat met dit soort flut topics..

Rogier

Tijd voor een slotje en deze topic verwijderen. Want zoals ik al eerder aangaf het gaat nergens over!!

Stefan

Slotje en topic verwijderen lijkt me niet :neen:
Omdat de topicstarter zijn minder positieve ervaringen van het merk Renault uit, hoeven we hem niet meteen de mond te snoeren toch? Tis tenslotte een vrij land nietwaar ;)

misschien kunnen we hem een positieve boost geven door hem van dienst te zijn met het verhelpen van de problemen met zijn auto.

Laat hem zich maar lekker ff ergeren verder toch,  dat mag...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Arthur

Dank je Stefan...


Oke.. zojuist een renault Scenic uit 98 ff onderhanden genomen..... ja sorry... m,n vriendin heeft ook een Renault... 8)7 :D :D :D..  happerde onderweg soms, en de motor kwam wel op temperatuur.. maar de kachel binnen blies alleen maar koude lucht.... hoe lang je ook gereden had....

DUS.... 4 nieuwe 4-spark bougies erin gedaan, + 4 nieuwe bougie kabels.... moet zeggen dat dat erg makkelijk ging, omdat de scenic onder de motorkap nog niet helemaal is dichtgebouwd zoals mijn Megane uit 2004... dus ik kon overal makkelijk bij.
Daarna luchtfilterhuis eruit getild, en vervolgens het koelvloeistof-reservoir en alle koelsysteem slangen losgehaald..... In het reservoir trof ik tijdens het schoonmaken een hand vol ijzer-stof/slijpsel??? aan....  en een enorme berg bruine drap kwam uit het koelsysteem..... even goed doorgespoten met leidingwater, net zo lang tot het water helder bleef.... vervolgens de hele zaak weer teruggeplaatst, en gevuld met 4,5 liter nieuwe radiatorvloeistof, en jawel.. haar Renault Scenic rijdt weer als een zonnetje......    Inmiddels heb ik de smaak te pakken als amateur- doe het zelf monteur... en ook maar eens aan mijn shit Megane uit 2004 begonnen te sleutelen..  Als eerste de ijzeren buis die over het motorblok loopt van voor naar achteren ( luchttoevoer motor) losgemaakt,... en jawel.. eindelijk daar zie ik de EGR klep zitten.... nadat ik 3 schroefjes had losgedraad, dacht ik m zo even eraf te pakken... maar dat viel toch ff vies tegen....
Hamer en kleine schroevendraaier boden de oplossing  Y.
Eenmaal de egr-klep in m,n handen... zag ik dat het helemaal geen egr klep is... maar slechts een klein pennetje van 4 a 5 mm dat in en uit schuift...  en die drukt de egr-klep open (of dicht)  De klep zelf zit in de massief ijzeren inlaat-spruitstuk aan de achterzijde van het dieselblok.
En jeetje... beetje licht erbij.... helemaal propvol met dikke olie-modder-drap... wel een hand vol zwarte-vette-troep..... tja geen wonder dat ie het niet meer zo goed deed  :D  Aangezien de weergoden een heftige onweersbui loslaten, hou ik t ff voor gezien... en ga ik morgen maar eens kijken hoe ik nu verder die drap oplos.... beetje wasbenzine naar binnen gieten ??.... maar tja,... dan verplaats ik die vette troep naar binnen, en zitten m,n uitlaatkleppen onder de smurrie met alle gevolgen van dien.... :?  Nou ja.. groot gedeelte heb ik eruit kunnen scrappen met een lange bout,.... anders de rest maar laten zitten.. en kijken wat er gebeurd als ik m weer in elkaar zet.... zoveel werk was t eigenlijk niet... je kan er redelijk goed bij.. Ik verwacht dat het "inspuiting controleren" probleem dan ieder geval weer een paar maandjes weg is... nu alleen nog kijken WAAR de stuurbekrachtiging zit... kijken of ik dat ook zelf kan oplossen..... kabelbreukje?... aandrijving naar stuurhuis niet goed ?... geen idee ik zie t morgen wel :)

Stefan

Nou, heel verhaal weer, je maakt wat mee he.. :x

Maargoed, iemand met zo'n hekel aan Renault,  die vervolgens later meld dat hij er zelfs 2 heeft l- 8)7
Goed bezig man !-! ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

BadEend


Dante

Nee hoor. Dat soort censuur heb ik een broertje dood aan...
Net als geroep om slotjes :coffee:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Arthur

Citaat van: BadEend op 24 april 2014, 23:29:39
Misschien beter om de topictitel wat aan te passen.
Aangepast bij deze  :D
zo scheer ik niet alle renault's over 1 kam  Y

Zo,.. ga ik nu weer ff verder met sleutelen om alle zwarte-vette-drap uit de omgeving van de EGR klep te verwijderen.... kijken wat t resultaat is... 

Kan ik ook gewoon de EGR-klep regelaar weg laten ? of de regel-pen eraf slijpen, zodat ie niet meer open kan ?
Ik heb begrepen dat je auto juist beter rijdt zonder EGR ?

Afijn,.. EGR weer erop gezet met een moer ertussen, zodat de EGR klep niet meer open kon.
gevolg.... nu is het helemaal een ramp, want ik moet het gaspedaal meerdere seconden ingetrapt houden om de motor op genoeg toeren te laten komen zodat ik dan de koppeling kan laten opkomen... anders slaat ie af...

Later EGR weer ff losgehaald, en de moer er weer tussenuit gehaald, zodat klep weer open en dicht kan.

Echter... nu werkt het weer zoals voorheen...maar nog steeds de melding inspuiting controleren...
( en het snelle optrekken is er nog steeds niet bij.... )

Moet ook zeggen dat ik t vreemd vind dat de klep zelf, in een massief gegoten uitlaat-spruitstuk zit verwerkt...
Op filmpjes op youtube zie je duidelijk dat men de egr-klep er helemaal uit kunnen halen... echter is dit niet het geval blijkbaar bij een Renault Megane 1.9 dci Grand tour uit 2004... Het enige wat je los kan halen is de "pen" die de EGR klep in kan duwen... Misschien dat ik de EGR klep juist open had gezet toen ik die moer er tussen gedrukt had... ( tussen die pen, en de ring/klep waar die pen tegenaan duwde )
Nog maar eens dan alleen stekkertje lostrekken wat naar de EGR-klep toe loopt.. misschien dat ie juist standaard open staat doordat er stroom op de spoel komt te staan die de pen-omhult ( electromagneet principe ) Dus als ik gewoon t stekertje loskoppel, kan het zijn dat DAN juist de EGR-klep sluit ?.. en de auto beter rijdt ?....  Jammer dat er nergens een youtube een fimpje staat hoe men een EGR reinigt bij een Megane 1.9 Dci grand tour.... uit 2004... want ik heb al gezien dat elk type renault weer TOTAAL andere indeling/onderdelen onder de motorkap heeft...  maar dat merkte ik ook al toen ik de Scenic van m,n vriendin onder handen had genomen.... die het overigens nu goed doet :o)
P.s. weet iemand waar de stuurbekrachtiging reservoir zit,... ik kan m nergens vinden.... schijnbaar ergens diep verstopt onder andere onderdelen ?

JWL

Je kan lang zoeken naar een olie reservoir in een megane 2.
Stuurbekrachtiging is electrisch.
Draai de kap onder je dashboard los en voila complete stuur unit.
Weet wel dat je vroeger een egr gewoon kon afdoppen maar tegenwoordig gaat dat niet zo eenvoudig meer.
Als je nu al zoveel troep in je egr hebt zitten dan heb je dit ook in je inlaatspruitstuk.
Proberen goed schoon te maken gebruikte zelf altijd remreiniger.
Heb ooit lang geleden een safrane 2.5 diesel gehad zelfde gezeik met egr in inlaatspruitstuk.
Alles schoongemaakt toen en egr buiten werking gesteld liep weer perfect.(was natuurlijk oud blok en niet zo aan regels gebonden als tegenwoordig).
Probeer gewoon inlaatspruitstuk eraf te halen en goed schoon te maken. Je zal zien dat die echt dicht zit en gaatjes heeft als een rietje.


american stafford

 --

Haal het inlaatspruitstuk er maar af die zit gegarandeerd ook
helemaal dicht.
Ken het verhaal uit ervaring , dan rijdt ie weer als nieuw en zijn
de pk:s ook weer aanwezig.

gr --

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev