Advertenties


Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)

Gestart door Arthur, 17 april 2014, 19:52:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arthur

 Heb sinds een jaartje of 2 mij toch maar eens aan het merk Renault Gewaagd.
Nadat ik de auto een aantal maandjes had kwam de eerste melding "Inspuiting controlen"
en jawel... EGR-klep problemen... aangezien ik al van mensen op internet, en nota bene mensen uit een
garage had begrepen dat Renault een auto met veel problemen is.. ( gebed zonder eind ) heb ik hier dus
ook niks aan laten doen, want de auto reed immers nog wel, alleen trok die niet meer zo vlot op.
Dit heeft een half jaar geduurd... En zo ineens... zo plotseling als die storing verscheen,.. was ie ook weer verdwenen, en jawel ik kon weer snel optrekken. !-!   
Paar weekjes later, was het probleem weer terug... soms wel soms geen melding "Inspuiting Controleren"
Aangezien de Renault bij een koude motor wel vermogen had... en na 1 a 2 minuten rijden weer in storingsmelding viel, wist ik al dat dit dus niks mechanisch kon zijn... maar dit komt dankzij het geweldige computer-tijdperk waar we in leven... waarbij het kleinste beetje vocht op de verkeerde plek, de grootste problemen kan veroorzaken...  Afijn  Ik heb ermee leren leven rijden.   

Even later... hee ?.... achterklep wil niet meer open... was ook al bekend probleem blijkbaar, want op t internet las ik dat er waarschijnelijk een van de 3 zwarte kabeltjes in het scharnierende punt ( rubber slang rechtsboven )  doorgesleten is ( kabelbreuk )  en ja hoor... inderdaad nadat ik de rubberslang had opengesneden waar de bedrading doorheen liep, trof ik een kabelbreuk aan...  bovendien erg dunne draadjes allemaal van zeer dunne, en goedkope kwaliteit.

Afijn, nieuw stukje draad ertussen gezet, en de achterklep gaat weer open.
En even later....... bijrijders-portierraam wil niet meer electrisch open.....  nog even later wilde het raampje achter de bestuurdersplek ook niet meer open..... weekje later wel weer..... wedden dat dit ook kabelbreuk betreft ?.....
Het zou me niet verbazen als ook "kabelbreuk" de oorzaak is dat soms wel, en soms niet de EGR-klep werkt...... want als ie vastgekoekt zou zijn door koolstof van de uitlaatgassen.. had ie t helemaal nooit meer moeten doen....   

Gisteren de melding..... Stuurkolom Defect WTF ??  ik dacht dat een stuurkolom alleen defect kon als je ergens met je auto tegen aan knalt.... nee... bij Renault kan dat ook zo gewoon zonder enige aanduidbare reden, als je  bij een pompstation wegrijd...   Maar goed,.. het is niet de stuurkolom die defect is.... het is gewoon de stuur-bekrachtiging die niet meer werkt... want sturen kan ik nog wel.... alleen gaat t een beetje erg zwaar.
 
Maar goed... mischien doet t dalijk ineens weer als er een gebroken kabeltje toch weer ineens contact maakt ?.... Kortom ALS de renault goed is, ... rijdt ie heerlijk en ook best wel zuinig,.... maar zolang Renault de bekabeling van hun autos met de dunste en laagste kwaliteit stroomdraad laat bekabelen dan condoleer ik bij deze alvast de andere mensen die ook in hun onwetendheid een Renault ( van na 2004 ) hebben aangeschaft.   
Maar goed,..genoeg gal gespuwd hier over de Megane grand tour uit 2004.

Mocht overigens iemand nog weten hoe ik het probleem van de defecte stuurkolom kan oplossen, of waar ik waarschijnelijk de kabelbreuk moet zoeken, dan hoor ik het graag.  Ik ga er ieder geval geen nieuwe of tweedehands in laten plaatsen, want dat is t geld voor dit merk absoluut niet waard.  8)7
Want je lost het ene wazige probleem op, en t andere staat al weer klaar.

Xanquezer (Frank)

Zo... das n flink verhaal.

Je hebt wel alle negatieve ervaren van Renault in 1 keer  ;(
Dat is je niet goed getroffen zo te lezen.


Aller eerst ff een vraagje,  de V-Snaar draait gewoon over de stuur bekrachtegings pomp?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

J to the H (Jeroen)

Fijn dat je je ongenoegen zo goed opbouwend verwoord.
Ik stel voor dat je marktplaats gaat afstruinen op zoek naar Suzuki Alto uit 1989, zodat je zeker weet dat alleen de radio een printplaat heeft.

Goed,

Als je wilt dat we je helpen met het zoeken naar oplossingen, is het misschien handig dat je jezelf iets anders opstelt.
We willen elkaar hier graag helpen, en ervaringen horen we ook graag.
Als je zelf de indruk wekt dat je problemen wilt oplossen in plaats van alleen maar gal te spuwen, zal je zien dat je veel meer behulpzame antwoorden zal ontvangen.


Tedo

Ik snap niet zo goed wat de meerwaarde is om dit als eerste te posten hier.

En ja, met een Megane II heb je niet een van de elektrisch beste auto's/Renaults in huis gehaald.
Ik heb er zelf twee, en herken enkele problemen wel. Maar ze hebben me nog nooit laten staan.
Je probleem met de elektrische ramen komt niet door kabelbreuk, maar (wederom) door vocht in de comfortmodule op de raammotor.

En je hebt het over Renaults van nu: de II stamt al van 2002, en de laatste is alweer 5 jaar geleden afgeleverd. Sindsdien is er veel veranderd, en vooral qua (elektrische) betrouwbaarheid.
Ik denk dat elke 10 jaar oude auto wel z'n ongemakken kent.

nielsjoh

Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

matthew

Iddduitste auto's zijn heilig, met de bere goeie kettingen en alle andere elent.


Voor je raammechanisme de klemkracht van je stekker even strakker zetten.

Je stuurkolom voor je stuurbekrachteging is defect en moet je vervangen als je lichter wilt sturen.

En je egr kun je ook reinigen, dit wil ook wel helpen.(is bij elk automerk een probleem. Lang leve het rijk en zijn milieu normen waar autofabrikanten aan moeten voldoen)

mark29

owja xanquezer, deze heeft geen vsnaar die over de stuurbekrachtiging loopt.
De multieriem loopt bij deze over de krukaspoelie, dynamo, aircopomp en spanner, dat is alles.

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

@Jeroen: Gal spuwen mag hoor ;) En frustraties van je afschrijven wil ook wel eens helpen. Er staat op het Polo forum nog een recent verkooptopic van ondergetekende toen het ook niet ging hoe ik wilde :coffee:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

J to the H (Jeroen)

Klopt, ongenoegen uiten mag, daar heb je wel gelijk in Dante.

Maar als je zo binnenkomt met deze toon wek je niet echt bereidheid op om geholpen te worden.
Overigens heeft hij de beginpost (wijs) aangepast omdat er nog meer dingen instonden die geen meerwaarde hadden.
Ik meen me te herinneren dat er gesproken werd over Shit-renault etc... Exact weet ik het niet meer.


Rogier

Hij maakt wel een redelijke discussie los he :P, hij heeft 1 maar 1 bericht geplaatst en hij heeft verder ook niet meer gereageerd.
Ik zou zeggen lekker laten gaan :P

Je moet met een auto gewoon mazzel hebben ongeacht welk merk je hebt.

Nicole

Inderdaad.
Laat dit soort mensen.

Hij wil graag dat de renault (megane) bezitters gaan happen, en dat lukt hem.

Laat hem een Renault een rot merk vinden, hebben wij er last van? :-)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

J to the H (Jeroen)


Roadkill (Michiel)

@TS geef je 5 euro voor je auto! (voor de rest, als ie akkoord gaat heb ik binnenkort een goed rijdende auto voor weinig in de aanbieding ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev