Advertenties


bij warme motor inhouden onder de 2000 rpm

Gestart door Dominique Reijerink, 16 maart 2013, 14:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dominique Reijerink

Een goedenmiddag,

het eerste euvel dat ik niet zelf veroorzaakt heb aan de meg II 1.6 16v...  :neen:


Koude start en optrekken geen problemen, zodra de motor op temperatuur komt of is gaat deze inhouden
Lijkt wel alsof de eps actief is, zelf bij het zo zacht mogelijk optrekken. Ook dreigt de motor uit te vallen bij het laten opkomen van
de koppeling. Maar dat is alleen bij warme motor.

Zojuist even op een mooi stukkie weg de auto rustig op laten warmen, en daarna een paar goede sprints getrokken. Zolang je het toeren tal boven de 2000 houd is er
geen probleem, maar heb em natuurlijk even richting het rode getrokken. Dacht dat de kat verstopt zou zijn, maar na een kwartier op hogere toeren gereden te hebben geen ander resultaat.

De garages hier in de buurt zijn allen op zaterdag dicht (de werkplaats) en in de showroom zijn ze bang voor een vlek op hun pak  :D
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

BadEend

#1
ESP bedoel je, heeft jou auto die dan?
Laten uitlezen bied misschien uitkomst, klinkt niet alsof het aan het ESP ligt als je die al hebt.

Dominique Reijerink

Volgens de dealer heb ik esp, en merkte bij proefrijden ook dat de motor in sneeuw vermogen inhoud. Tractie controle is dat toch in andere benaming...
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.


Dominique Reijerink

aah, dan heb ik "slechts" ASR en ABS...

maar in elk geval lijkt het op ingrijpen van ASR (tractie-control), maar het is niet het geval.
Vervelend euvel, maar zolang je boven de 2000 rpm blijft merk je er niets van. Dan alleen bij het optrekken,
je auto stuitert en stottert...
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

BadEend

ASR zorgt ervoor dat de wielen niet doorslippen, dus dat de auto inhoud op sneeuw is normaal.

Dominique Reijerink

@badeend, kun je misschien inhoudelijk ingaan op de vraag? Ik snap wat ASR doet, maar niet waarom de auto dit euvel vertoont wat lijkt op ASR.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

A110

Ik zou het eerst eens gaan zoeken in een sensor, temperatuursensor, BDP-sensor, vervuild gasklephuis, bobine/bougie die vervelend doet.
Mocht er een probleem zijn in het ABS-systeem dan zal er altijd een waarschuwinslampje gaan branden ook waneer het systeem in werking treedt.

En inderdaad uitlezen kan al uitkomst bieden zo kan je de parameters bekijken wat de sensoren voor waarde's aangeven.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

J to the H (Jeroen)

#8
Ik heb bij mijn vorige Megane een kapotte ABS ring gehad (zit bij de aandrijfas), Soms kon ik tijdens het remmen geen vaart verminderen omdat de abs begon te werken terwijl hij dat niet moest.
1 keer om die reden bijna op een auto geklapt als ik de handrem niet had aangetrokken.
Op de 1 of andere manier 'dacht' het abs systeem dat mijn wielen blokkeerden en ging daarom minder remmen. Toen ging er overigens geen lampje branden.


Als je dit verhaal omdraait (ASR 'denkt' dat je wielen spinnen), zou hij dan misschien inhouden?
Ik weet niet of dit mogelijk is, maar ik wist ook niet dat mijn abs mij kon laten verongelukken  8)7

Maar nu ik erover nadenk.... Dan zou het geen verschil mogen maken met warme en koude motor...

Dominique Reijerink

Mijn lieftallige vrouw brengt de auto na dr werk richting dealert..

we hebben em nog geen 6 maand, en we hebben 6 maand garantie. Ik heb tegen de garage het probleem verteld en ze
gaan em uitlezen, en aan de hand van de uitkomst ff afspraak maken. Tis niet lekker rijden, en dat wil ik wel!

anders had ik uiteraard geen megane gekocht  :D
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Dominique Reijerink

Het euvel is opgelost!

die overbekende bobine's  8)7
De garage heeft er 1 vervangen die stuk was, maar ik laat zsm de andere 3 ook maar vervangen
Ik gaat op vakantie naar frankrijk, maar wil daar wel zonder euvel heen en terug kunnen tuffen  Y
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Karin

Ik zat ook aan een bobine te denken toen ik het las, maar ik ben zo a-technisch dat ik het maar niet gezegd heb haha.

Dominique Reijerink

haha, dat heb ik ook Karin. Ben wel technisch maar nog niet zo op de hoogte van storingen in auto's...

had de bobine's al los gehad, misschien dat ik wat kon zien aan die dingen. maar het zag er goed uit, dan maar naar de garage
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

A110

Zit er een kap over de motor? anders moet je die er maar eens lekker af laten. Op deze manier kan de warmte veel beter weg en worden de bobine's niet zo warm waardoor ze kapot gaan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

En BERU bobines van de 2.0 16V (laten) plaatsen in plaats van de standaard Sagem of Valeo bobines van de 1.6 16V.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev