Advertenties


Wie o wie heeft of had dit probleem ook met de 1.6 16v?

Gestart door snerpo, 15 augustus 2012, 20:55:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snerpo

Het maakt niet uit wat voor temperatuur en hoe de luchtvochtigheid is in de lucht... het maakt echt niks uit....

Soms trekt hij als een malle en moet ik mezelf temperen... en vind ik het wel raar? dan schakelt hij makkelijk al voor de 3.000 toeren.

En soms trekt hij duidelijk gewoon niet hoe diep ik hem ook intrap lekker gaat hij niet.... pas na de 2.500 begint hij wat te krijgen en schakelt hij pas bij de 3.500 en kan ik net een oude fiat panda bijhouden....

De computer laat geen problemen zien.....

Er is al standaard vaak onderhoud gepleegd.. zoals waterpomp, lamdasondes, distri, sensors, bobines, BPD sensor, benzinefilter, enz enz enz enz...

om de zoveel tijd 4 flesjes reiniger de tank in... en 1 keertje als extra motorreiniger voor de olie wissel erin gedaan.. laat alles bij een erkend dealer doen..

matthew


snerpo

Jep ik heb de 4traps automaat aan de 1.6 16v hangen..

bedankt voor je berichten! !-!

matthew

Als het andere goed is(motor loopt goed met goede bobine's),dan zou ik het toch verder in de automaat gaan zoeken.

Misschien een keer de automaat olie laten verversen.

snerpo

Okeey mmmm volgens de Renault dealer in Spijkenisse was dit al gauw €250 euro......  8)7 is dit normaal?

matthew

Ja gaat olie in ,maar eerst moet olie op temperatuur gebracht worden om vervolgens af te tappen en dan vullen(waar je waarschijnlijk wat moet demonteren om bij vulplug te komen.
Dan afvullen en dan weer olie op temperatuur laten komen en dan alleen overloop plugje eruit halen om te kijken wat er nog uitkomt,en zo weet je dan uiteindelijk of er genoeg in zit.
Kost dus wel wat tijd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev