Advertenties


Noodzaak vervangen krukas poelie.

Gestart door duckie1098, 12 januari 2012, 17:09:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duckie1098

Even een vraag voor de techneuten.

Is het echt nodig om de krukas poelie ook te vervangen als je de D-riem, waterpomp met looprollen en spanner en multi v-riem met spanner vervangt?Ik heb hier nog niets over gelezen op het forum.
niet dat ik het niet wil maar als het niet nodig is dan doe ik het niet natuurlijk.

Groetsels,

Ben

michael360

licht eraan welk motor type,en welke poelie je hebt

duckie1098


michael360

f4r is nog al wat verschil in kun je mij de drie cijfers geven die erna komen
is namelijk een algemene mededeling van waar voor de specifieke motornummers staat of deze vervangen moet worden

cabrio1

ik heb vorige week nog mijn d-riem ect. vervangen. Hierbij heb ik niet de poelie vervangen, want ik zou niet weten waarom dat zou moeten? Heb er ook nog nooit van gehoord namelijk.

Bij mij gaat het om een 1.6 16klepper. de K4M-motor

duckie1098

Ik weet de laatste nummers achter F4r niet.De poelie schijnt voorzien te zijn van een demper(rubber) wat nog weleens kapot wil gaan, vandaar.

michael360

moet eigenlijk wel die nummers hebben of een foto

matthew

Officieel zou het wel van Renault moeten bij de 2.0 motoren (dus niet de 1.6 motoren).

Het kost een hoop geld,en je kunt het wel laten zitten,want als de krukas poelie kapot gaat maakt die een hoop lawaai,gewoon stoppen dan en niet maar laten draaien.
Is naderhand ook nog goed te vervangen,alleen kost het wel dan weer tijd om motor op tijd te zetten en 2 nokkenas dopjes.

En zo vaak gaan ze niet kapot.


michael360

is toch een grote serie geweest die wel kapot liep en niet iedere f4r valt in de vervangingsmededeling
ligt aan het nummer,en wij hebben er al wel gehad die kapot gelopen zijn door een kapotte poelie,rubber gesmolten
tussen de distibutie geslingerd, kop kapot

michael360

mededeling geld voor de g9u,g9t,f4r en f9q maar ook weer niet ieder motor nummer,even naar de dealer
bellen die kan precies inzien of die sm van toepassing is

duckie1098

Hoeveel moet zo'n ding ongeveer kosten?

Ben

duckie1098

F4r z7
F4r 770 / F4r 771
beddoel je dit Michael360?

groetsels,

Ben

michael360

ja dat bedoel ik ,ik ben morgen op de zaak en zal even voor je kijken,tevens voor wat hij kost mocht het nodig zijn

fitz

Zou je even kunnen kijken of dit ook voor de F4R 746 geldt? (als je toch bezig bent :) )

michael360


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev