Advertenties


auto trilt af en toe stationair

Gestart door meganewaarland, 14 oktober 2011, 20:07:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganewaarland

Goeieavond,

Ik heb een Megane 1.5 Dci uit 2005 met het volgende probleem,
De auto trilt storend stationair, je zit dan in je stoel te trillen als je bijv. voor het stoplicht staat wat natuurlijk erg storend is.
Als de auto trilt en ik airco inschakel wat natuurlijk het stationair toerental verhoogd, stopt het trillen zet ik hem daarna weer uit dan trilt de auto weer. Dit is hetzelfde als ik een klein beetje gas geef. Het apparte is dat het af en toe is, ik kan ook een week rijden zonder een trilling te voelen (ook als ik dan met mijn airco inschakeling speel).
Ik heb al gekekeken op het forum maar kon de oplossing voor mijn probleem niet vinden,

* 150000 kilometer gelopen.
* stationair toerental 890 tpm. met airco aan 930 tpm.
* Geen storings codes of waarschuwingen gehad.
* Als het de motorsteun zou zijn bij de distibutie zou hij toch continu moeten trillen?

Alvast Bedankt,

M.v.g.

freek

hallo

wij hebben een megane uit 2004 1.9dci en hebben dat ook. Laatst naar laten kijken en het is niet helemaal duidelijk wat het is. Het kon een te laag toerental zijn voor de desbetreffende motor zijn en kan een een onjuiste overbrenging zijn (wat echter niet ernstig is).

voor ons was het duidelijk: te lang zoeken voor iets wat toch haast niet stoort. We hebben er dus niks aan laten doen
only men of stihl

matthew

Ik denk toch dat om de motorsteun aan de distributiezijde gaat.

Hier zit ook een vloeistof.

Maar je kunt zelf wel zien of deze wat is doorgezakt.Dan ligt het uitstekende nokje namelijk op het rubber onder.

A110

Bij de 1.9 DCi kan het ook nog het dubbel massa vliegwiel zijn. Bij de 1.5 heeft geloof ik alleen de type's vanaf 105pk een dubbel massa vliegwiel.
Maar motorsteunen komen redelijk veel voor en kan ook de oorzaak zijn.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

freek

vliegwiel heeft bij ons niet geholpen die was kapot bij ons en dus vervangen. maar het trillen is gebleven
only men of stihl

meganewaarland

Ik zal van het weekend de steun er eens uithalen en inspecteren.
Zoals ik nu met het blote oog kijk, lijkt het rubber wel wat samengevouwen (soort vet kwabben ;).
Heeft een nieuwe steun dit ook of is deze volledig stijf als deze gemonteerd is?
Is het verstandig om de andere motorsteunen ook mee te pakken?
Kan alleen nu geen scheuren zien met het blote oog.

M.v.g.

matthew

Alleen vervangen wat nodig is en nkiet meerdere motorsteunen.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev