Advertenties


Gaspedaal schiet een stukje naar beneden na ontkoppelen

Gestart door Dutchy76, 11 oktober 2011, 11:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchy76

Beste allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum, dus vergeef me als het niet helemaal gaat zoals jullie hier gewend zijn.

Ik heb een Megane 1.5 dCi Grand Tour uit 2005. Nu heb ik sinds gisteren het volgende probleem.
Als ik bij het wegrijden, of na het schakelen de koppeling laat opkomen en vervolgens gas geef, lijkt het net alsof het gaspedaal een heel klein stukje naar beneden valt alvorens weerstand te bieden. Maar het vreemde vind ik dat ik het niet heb tijdens het rijden. Als ik dan, zonder te koppelen het gas los laat en weer intrap, is er niets aan de hand. Dat wil zeggen, het eerste kleine stukje reageert het gaspedaal niet, en daarna geeft de auto gas. Maar het pedaal "valt" dan dus niet.

Ook is er voor zover ik weet (maar ben niet zo technisch) niets aan de hand met de koppeling. Hij slaat gewoon af als ik de koppeling op laat komen in zijn 4 met de auto op de handrem en de koppelingspedaal is niet slap, deze biedt gewoon weerstand. Ook heb ik onder de auto geen lekkage van het een of het ander kunnen ontdekken.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev