Advertenties


Gek bijgeluid in motorruimte, 2.0 automaat (stationair) [Urgent?!]

Gestart door Rens, 25 maart 2011, 20:14:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rens

Volgend weekend word mn carter vervangen, en krijgt mn koppelomvormer nieuwe olie, met een smeer-toevoeging.
Daarna weet ik of het weg is. Is het niet weg zal het waarschijnlijk de automaat zijn :(
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Teunis85

Citaat van: Rens op 10 april 2011, 19:29:21
Volgend weekend word mn carter vervangen, en krijgt mn koppelomvormer nieuwe olie, met een smeer-toevoeging.
Daarna weet ik of het weg is. Is het niet weg zal het waarschijnlijk de automaat zijn :(


Oke, Hopelijk dat het met de nieuwe olie verholpen is anders wordt het een duur grapje denk

Rens

Ja, ik hoop het inderdaad ook.
Anders gaat het echt heel veel geld kosten.. :? ;(
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rens

Niet gelukt dit weekend, gemodificeerde carterontluchting was niet binnen..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Edwin Postma

is deze motor voorzien van nokkenasverstelling? heb een soortgelijk geluid bij een clio gehoord, bleek nokkenasversteller defect.
groet, en succes
Truckertje

Rens

Dat is wat Matthew ook al aangaf op pag1.
Dat rattelde geluid, hij omschreef hert als diesel-achtig, is de nokkenasversteller-poelie.

Maar het gaat om het aan einde goed hoorbare gepiep/gezing..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rens

Citaat van: Rens op 18 april 2011, 10:43:43
Niet gelukt dit weekend, gemodificeerde carterontluchting was niet binnen..

Nieuwe carterslang schijnt niet makkelijk leverbaar te zijn.
Nog niet binnen... :neen: :? l- ;( :neen:
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rens

De slang is weer niet binnen.
Maar ik heb nog wel een extra omschrijving, ik hoop dat iemand hier er nog wat mee kan.

Het geluid is hoorbaar wanneer de auto stationair draait, of wanneer ik rol en gen gas geef.
Het geluid is niet hoorbaar wanneer ik toeren maak, licht gas geven is genoeg om het geluid te laten verwdijnen.

Dit geldt voor de P-stand en de D-stand (waarschijnlijk ook de R-stand, niet geprobeerd)
Echter wanneer ik in de N-stand (vrij) toeren maak, blijft het geluid hoorbaar.

Is dit nog info waar iemand iets mee kan. Hope So....

Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

A110

Ik houd het toch op die carterventilatieslang (modificatie).
Let op er schijnen veel problemen te zijn van leveringen van onderdelen ivm Japan.

Vorige week een raammechaniek nodig nieuw is dus ook voorlopig niet te leveren vertelde de dealer die een schrijven hiervan heeft ontvangen en dus bekend is bij de dealer's
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

#24
Klopt dat raammechanisme's langer duren.

Maar bij mij weten hebben wij de carterventielatie modificatie gewoon op voorraad.

Oke ik snap nu wel precies welk geluid je bedoeld.

Ik wil morgen wel prberen nog een collega te laten luisteren,lijkt me dan toch wel weer uit de riemen gebeuren te komen zo.

Rens

Citaat van: matthew op 26 april 2011, 20:51:07
Klopt dat raammechanisme's langer duren.

Maar bij mij weten hebben wij de carterventielatie modificatie gewoon op voorraad.

Oke ik snap nu wel precies welk geluid je bedoeld.

Ik wil morgen wel prberen nog een collega te laten luisteren,lijkt me dan toch wel weer uit de riemen gebeuren te komen zo.

2 dealers hebben de carter aangewezen. En het lijkt inderdaad meer uit die buurt te komen dan uit de buurt van de riemen.
Want ik heb namelijk ook een droge v-snaar nu, en die hoor je duidelijk voorstaand links van het blok. Maar dat is meer een piep geluid, dat is dat andere niet.

Vast bedankt! (kun je eens kijken ook naar de carter onderdeel, en het me laten weten)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rens

Het was wellicht duidelijker geweest wanneer ik een filmpje had gemaakt waarop ik ook gas gaf, zodat je het geluid ''weg'' hoorde gaan, ik ga dat proberen te maken nog.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

matthew

Probeer inderdaad dat filmpje te maken.

En eerst je carterventilatie vervangen.

Rens

Is dit duidelijk..? Moest het ff alleen doen 8)7

Dit is in de P-stand




Bij het uitzetten van de motor hoor je het dus nog even ''na-draaien''. Weet geen betere omschrijving.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rens

Ohja, bij koude start is dit dus niet hoorbaar..
Even ter extra info nog..

EDIT:
Net thuis gekomen na ongeveer 15 minuutjes rijden van het werk, het geluid was er weer, toch even de N-stand geprobeerd.
En nu ineens verdwijnt het geluid ook dan. Dus nu verdwijnt het geluid in alle standen wanneer de motor toeren maakt in tegenstelling tot wat ik gister zei.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev